تاریخ : دوشنبه 12 بهمن 1394
کد 589

در ششمین جلسه کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری اتاق اصفهان :دولت تکلیف خود را با دو مقوله صنعت و اشتغال روشن کند

استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: دولت باید تکلیف خود را با دو مقوله صنعت و اشتغال مشخص کند.

استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: دولت باید تکلیف خود را با  دو مقوله صنعت و اشتغال مشخص کند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،«عبدالحسین ساسان»در ششمین جلسه این کمیسیون گفت:نگاه دولت همواره به صنعت ،اشتغل زایی بوده است و اصل  صنعت به  خودی خود مورد توجه قرار نگرفته است .وی با اشاره به اشتغال 83 درصد جمعیت آمریکا در بخش خدمات، 15 درصد در بخش صنعت و 2 درصد در بخش کشاورزی گفت:برای اشتغال زایی نباید صنعت را  مورد هدف قرا داد بلکه برای بخش خدمات برای توسعه اشتغال باید سرمایه گذاری کرد.ساسان با اشاره به اینکه برای حفظ اشتغال چند هزار نفر مجبور به تولید خودروهای آلاینده  و پرریسک هستیم، گفت: وقتی به صنعت به چشم اشتغال زایی  نگاه کردیم باعث وارد ساختن چند برابر خسران و زیان به جامعه  می شویم زیرا برای حفظ اشتغال مجوز تولید کالاهای بی کیفیت را صادر می کنیم .

«قاسم علی جباری»رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری ،تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان ،دایر شدن پرواز مستقیم از اتریش ،چین ،مالزی و آلمان به اصفهان را گامی موثر در توسعه روابط خارجی بین  استان اصفهان و آن کشورها برشمرد و گفت: هیات نمایندگان اتاق اصفهان  در دیدارهای خارجی همواره بر راه اندازی خط هوایی مستقیم بین اصفهان و آن کشور تاکید کردند.

«رضا خیامیان»عضو کمیسیون در این جلسه با اشاره به نقش مناطق آزاد اقتصادی  در جذب سرمایه گذاری خارجی گفت:منطقه آزاد انرژی شهرضا در استان می تواند به عنوان نخستین منطقه زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی را فراهم سازد .

همکاری قطب اقتصاد بین الملل  دانشگاه اصفهان با دانشگاههای چین

«سید کمیل طیبی»استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان در این جلسه با اشاره به فعالیت شرکت های چینی در ایران گفت: دایر شدن مرکز ایرانشناسی در دانشگاههای چینی را نشان از توجه ویژه این کشور جهت همکاری های اقتصادی و فرهنگی بلند مدت با ایران است . وی از همکاری قطب اقتصاد بین الملل دانشگاه اصفهان با دانشگاههای چینی  با هدف برقراری روابط علمی و تکنولوژی خبر داد و گفت:کشور چین در عرصه اقتصاد بین الملل جایگاه ممتازی دارد و بایستی از این جایگاه برای  توسعه زیربنایی اقتصادی کشور بویژه استان اصفهان بهره برد.

 طیبی اضافه کرد:نکته مهم در موفقیت چین و توسعه اقتصادی آن سرعت در اجرای پروژه هاست  و  همچنین  سرمایه گذاری خارج از کشور در کنار جذب سرمایه گذاری خارجی است .


آلبوم تصاویر کمیسیون تامین مالی-11-94