تاریخ : دوشنبه 21 اسفند 1396
کد 1866

جباری:

دچار زوال فرهنگی در عرصه اقتصادی شدیم/دغدغه جوان امروز نوسان گیری از بازار طلا و ارز است نه تولید

رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری اتاق بازرگانی اصفهان گفت: دچار زوال فرهنگی در عرصه اقتصادی شدیم و دولت و بخش خصوصی باید این فضای فرهنگی را تغییر دهد.
قاسم علی جباری در چهارمین جلسه کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری ،تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:فارغ التحصیلان امروز دانشگاه اغلب به دنبال فعالیت های زودبازده و پر سود می گردند و انگیزه ای برای تولید و اشتغال زایی در قالب یک واحد تولیدی ندارند.
وی با اشاره به سفرهای متعدد هیات های خارجی به اصفهان و نتیجه بخش نبودن آن گفت:سرمایه گذاران خارجی به دنبال  محیط با ثبات و قابل اطمینان برای سرمایه گذاری اند و بخش دولتی  و خصوصی استان در گام نخست باید محیط با ثبات ایجاد کنند تا سرمایه گذار تشویق به سرمایه گذاری شود .
وی با اشاره به صادرات استان اصفهان و سهم بسزای محصولات فولادی و فراورده های نفتی گفت: صادرات کالاهایی که با دانش و ارزش افزوده استان اصفهان کمتر از 200 میلیون دلار در سال است که نسبت به رقم  1.5 میلیارد دلاری صادرات قابل بررسی است .
حیدرضا مومنی نایب رییس کمیسیون سرمایه گذاری در این جلسه برقراری روابط سیاسی و اقتصادی بین ایران با سایر کشورها را عامل توسعه تعاملات تجاری دانست و گفت: روابط سیاسی می تواند بر اساس روابط اقتصادی شکل بگیرد و فعالان اقتصادی با شناسایی بازارهای هدف صادراتی می توانند زمینه توسعه روابط اقتصادی ایران با آن کشور را فراهم کنند.
 مسعود ابکا عضو کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری  در این جلسه گفت:مهمترین راه جذب سرمایه گذار خارجی گارانتی سرمایه گذاری توسط بانک مرکزی است .
وی افزود:تضمین سرمایه گذاری خارجی توسط بانک مرکزی از سوی دولت می تواند برای سرمایه گذاران خارجی جذابی ایجاد کند .
وی با اشاره به کوچک بودن حجم شرکت های ایرانی در تعامل با شرکت های بین المللی گفت:مشارکت چند شرکت ایرانی در قالب یک شرکت بزرگ می تواند تعاملات تجاری ایران با سایر کشورها را افزایش دهد .
وی تصریح کرد:مهمترین چالش پیش روی تشکیل شرکت های  نبود فرهنگ کار تیمی است .
صادقی عضو کمیسیون در این جلسه با اشاره به نوسانات بازار بورس گفت:متاسفانه دولت به بازار بورس توجه چندانی ندارد .
وی با اشاره به خروج سرمایه های از استان اصفهان گفت:در گام نخست مسوولین استان باید برای سرمایه گذاری در استان توسط سرمایه گذاران داخلی جذابیت ایجاد کنند.
بهمن پرویزی دبیرکمیسیون در این جلسه با اشاره به تمرکز  کمیسیون در بازار عمان گفت:مرکز تجاری ایرانیان  در عمان (iran mall) با مشارکت فعالان اقتصادی ایران در حال راه اندازی است و فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری است.  
آلبوم تصاویر 3251-12-1396