تاریخ : پنجشنبه 13 تير 1398
کد 2512

در سومین جلسه کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان؛

تشکیل 5 کارگروه تخصصی /همکاری اتاق بازرگانی و صدا و سیما برای معرفی برند های تجاری اصفهان/تجمیع خرده بارهای صادراتی در دستور کار کمیسیون تجارت

سومین جلسه کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان با راه اندازی 5 کارگروه تخصصی با حضور رییس اتاق بازرگانی و اعضای کمیسیون در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
5 کارگروه تخصصی ذیل کمیسیون تجارت
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،احمد پزنده مسوول کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:بر اساس سند راهبردی کمیسیون تجارت دوره هشتم و همچنین تقسیم بندی حوزه های مربوط به این کمیسیون 5 کارگروه توسعه صادرات،واردات و بازرگانی داخلی،فناوری اطلاعات و ict ،گمرک و حمل و نقل و برندتجاری و مالکیت معنوی ذیل کمیسیون تشکیل می شود.
وی تاکید کرد:کارگروه های کمیسیون پس از بررسی فرصت ها و تهدیدها  و همچنین نقاط قوت و ضعف به ارایه اهداف طراحی شده و برنامه ریزی برای رسیدن به این اهداف می پردازند.
تجمیع خرده بارهای صادراتی در دستور کار کمیسیون   قرار می گیرد
وی در بخش دیگری از سخنان خود تجمیع خرده بارهای صادراتی را یکی از مسایل پیش روی این بخش برشمرد و گفت:کالاهایی که کمتر از یک کانتینر است در قالب تجمیع می تواند قابلیت صادرات را پیدا کند و شرکت های حمل و نقل با ارایه مسیرهای جدید می توانند زمینه صادرات خرده بار را فراهم کنند.
رویکرد اتاق بازرگانی در توسعه گردشگری و تجارت
مسعود گلشیرازی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:رویکرد اتاق بازرگانی دوره نهم  در راستای توسعه کسب و کار اعضا و افزایش درآمد استان در قالب توسعه صنعت گردشگری و توسعه تجارت هدف گذاری شده است .
وی اضافه کرد:برای جذب گردشگران خارجی به برند شهری و فعالیت شرکت های pr نیازمندیم و به همین دلیل با تفاهم با صدا وسیما زمینه معرفی فرصت های گردشگری اصفهان در رسانه های داخلی و خارجی مورد تاکید قرار گرفته است .    
وی تاکید کرد:هزینه تبلیغات شهر اصفهان در رسانه های خارجی از محل درامدهای گردشگری از جمله بلیت فروشی  آثار تاریخی و سایر بخش های مرتبط به گردشگری  تامین می شود.
گلشیرازی تصریح کرد:چنانچه هر گردشگر در اصفهان 1000 دلار هزینه کند و در طول یک سال 5 میلیون گردشگر از این شهر تاریخی بازدید کنند درآمد 5 میلیارد دلاری برای مردم این شهر ایجاد می شود .
وی در بخش دیگری از سخنان خود از تدوین بسته پیشنهادی برای برندهای تجاری استان اصفهان خبر داد و گفت:اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان شتاب دهنده زمینه همکاری  صدا و سیما با  تولیدکنندگان  استان در معرفی برندهای تجاری فراهم می کند.
وی  ایجاد برندهای تجاری  با هدف تجمیع تولیدکنندگان و تلاش برای تصاحب بازارهای هدف داخلی و خارجی را یکی دیگر از برنامه های اتاق اصفهان برشمرد.
مجید کرباسچی عضو کمیسیون تجارت در این جلسه به معرفی سند راهبردی کمیسیون دوره هشتم پرداخت و گفت:این سند می تواند بر اساس شرایط کنونی به روز شود.
محمدرضا غفرالهی عضو کمیسیون در این جلسه با ارایه اولویت های کارگروه  توسعه صادرات گفت:حضور در نمایشگاه های خارجی ،توسعه صادرات خدمات فنی  مهندسی،نوسانات ارزی از جمله مسایل پیش روی این کارگروه است .
تجارت الکترونیک  یکی از الزامات  هر تجارت است
نصیر ضویی  عضو کمیسیون تجارت در این جلسه به ارایه اولویت های کارگروه فناوری اطلاعات پرداخت و گفت:توجه به تجارت الکترونیک و معرفی توانمندی های تولیدکنندگان استان در قالب  E-commerce  از اولویت های این کارگروه  است .
وی تاکید کرد:تجارت الکترونیک یکی از الزامات تجارت است که کشورهای پیشرو توانسته اند سهم قابل ملاحظه ایی در تبادلات تجاری بین الملل را به خود اختصاص دهند.
راه اندازی کارنه تیر و تشکیل انجمن شرکت های حمل و نقل بین الملل استان اصفهان
نقیه عضو کمیسیون تجارت در این جلسه خواستار فعال شدن شرکت های حمل و نقل  بین المللی شد و گفت:با وجودی که استان اصفهان صنعتی ترین استان و در مسیر کریدور کشور قرار دارد از داشتن شرکت های متعدد حمل و نقل بین المللی محروم است.
وی  راه اندازی کارنه تیر (دفتر ترانزیت گمرک) در اتاق بازرگانی اصفهان را یکی از برنامه های کارگروه حمل و نقل کمیسیون برشمرد و گفت:ایجاد انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی یکی دیگر از اهداف این کارگروه است .
فاطمه  هادلوند عضو کمیسیون تجارت اتاق  بازرگانی اصفهان در این جلسه به ارایه اولویت کارگروه واردات و بازرگانی داخلی پرداخت و گفت:عدم تخصیص ارز ،نوسانات ارزی، بسته شدن سوئیف و موانع  ثبت سفارش از جمله مسایل پیش روی این کارگروه است.
 هادی پور عضو کمیسیون تجارت  در این جلسه گفت:تولیدکنندگان ظرفیت تولید دارند ولی به دلیل مسایل مالی نمی توانند این ظرفیت را تکمیل کنند و برندسازی کالاها و افزایش فروش می تواند به  هم افزایی بین تولیدکنندگان و بازرگانان و تکمیل ظرفیت ها کمک کند.
 
آلبوم تصاویر 9049-4-1398