تاریخ : چهارشنبه 8 تير 1401
کد 5377

در جلسه رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای هدف با جمعی از فعالان اقتصادی اصفهان تاکید شد:

رایزنان بازرگانی سفیران اقتصادی ایران در کشورهای هدف هستند

رئیس کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، رایزنان اقتصادی ایران در کشورهای هدف را سفیران و پشتیبانان قدرتمند جهادگران عرصه اقتصاد خواند و خواستار حمایت همه جانبه و حداکثری آنها از فعالان اقتصادی شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان احمد پزنده همچنین برضرورت توجه ویژه رایزنان اقتصادی به نقش تجار و فعالان اقتصادی در ارزآوری، افزایش حجم صادرات و اشتغال آفرینی در کشور تاکید و تصریح کرد: توسعه و شکوفایی اقتصاد کشور تنها از طریق تعامل حداکثری دولت و بخش خصوصی امکانپذیر خواهد بود.
رایزنان بازرگانی حامی فعالان اقتصادی هستند
در ادامه محمد جواد همت پناه رییس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری‌های توسعه‌ای وزارت امور خارجه معرفی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ایران، کمک به افزایش صادرات، کاهش واردات محصولات دارای تولید مشابه در داخل و صدور خدمات فنی - مهندسی را از اهداف اعزام رایزنان اقتصادی به کشورهای هدف بیان کرد.
وی ضمن بیان اینکه حمایت از صاحبان کسب و کار در دستور کار رایزنان قراردارد افزود: در کنار حمایت دولت از فعالان اقتصادی، انتظار داریم شرکت‌های ایرانی نیز با طرف خارجی خود صادقانه وارد عمل شوند.
همت پناه پرتال اطلاع رسانی اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری‌های توسعه‌ای را منبع کامل و قابل اطمینانی برای به روز رسانی اطلاعات فعالان اقتصادی از قوانین و مقررات کشورهای هدف و دریچه تعامل آنها با رایزنان بازرگانی دانست.
وی گفت: ما ازسختی فعالیت اقتصادی در شرایط تحریم کاملا آگاه هستیم و ضمن قدردانی از زحمات فعالان اقتصادی، از آنها حمایت خواهیم کرد.
نقش اهتمام مسئولین فرهنگی و اقتصادی استان در توسعه مراودات خارجی
در ادامه علیرضا سالاریان رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان ضمن تقدیر از اقدامات موثر اتاق بازرگانی اصفهان در پذیرش هیات‌های تجاری به نحو شایسته و شکوفایی اقتصاد استان گفت: به دلیل ظرفیت‌های بالای اصفهان و اهتمام مسئولین فرهنگی و اقتصادی استان، خاطره ماندگاری از اصفهان در اذهان هیات‌های خارجی باقی مانده است.
وی ابراز امیدواری کرد حضور رایزنان اقتصادی کشورمان در اصفهان منجر به رشد و توسعه تعاملات تجاری فعالان اقتصادی شود.
رایزنان بازرگانی به صورت هدفمند اعزام شوند
مدیرکل گمرکات استان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به پتانسیل بالای استان اصفهان در حوزه صادرات، گفت: اعزام هدفمند و با دستورالعمل مشخص رایزنان اقتصادی به کشورهای هدف صادراتی نقش ویژه‌ای در توسعه تعاملات اقتصادی بین‌المللی و افزایش صادرات خواهد داشت.
رسول کوهستانی همچنین خواستار نیازسنجی دقیق کشورهای هدف و اطلاع رسانی آن به صاحبان کسب و کار، اطلاع رسانی دقیق قوانین، دستورالعمل‌ها و مقررات کشورهای هدف و معرفی محصولات و ظرفیت‌های اقتصادی کشور شد.
ارزآوری برای کشور یک وظیفه ملی و شرعی است
در ادامه محمدرضامرشد زاده مشاور بین‌الملل اتاق بازرگانی اصفهان ضمن تقدیر از عملکرد منظم، دقیق و علمی اتاق بازرگانی اصفهان در عرصه توسعه اقتصادی گفت: تشکیل کارگروه‌ها، کارگاه‌های آموزشی، پرورش جوانان علاقمند به عرصه تولید و تجارت و... ناشی از خوش فکری رئیس اتاق اصفهان بوده و لازم است به نحو شایسته از این توانمندیها استفاده شود.
وی در پایان سخنان خود ارزآوری برای کشور را یک وظیفه ملی و شرعی دانست و خواستار حمایت حداکثری رایزنان از فعالان اقتصادی شد.
کارگروه رقابت پذیری ظرفیتی برای توسعه تعاملات تجاری
علیرضا جاوری مشاور کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان نیز رقابت پذیری میان شرکت‌ها را عامل پایداری و توسعه فعالیت یک شرکت در بازارهای هدف عنوان و تصریح کرد: از این رو اتاق بازرگانی اصفهان کارگروه رقابت‌پذیری را تشکیل داده و تزریق اطلاعات جامع و دقیق رایزنان اقتصادی به این کارگروه در موفقیت تعاملات بین‌المللی فعالان اقتصادی حایز اهمیت است.
 وی هدف از تشکیل این کارگروه را احصاء مولفه‌های پایداری صادرات و پوشش ضعف‌های نهادی موجود در زمینه تعاملات تجاری در داخل کشور و کشوهای هدف بیان کرد.
جاوری ضمن مهم دانستن ارزیابی عملکرد رایزنان اقتصادی، راه حلی برای سنجش عملکرد رایزنان پیشنهاد داد.

 
آلبوم تصاویر جلسه رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای هدف با جمعی از فعالان اقتصادی اصفهان