تاریخ : يکشنبه 1 خرداد 1401
کد 5221

راهکارهای توسعه خدمات شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی بررسی شد

کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات با همکاری میز امور گمرکی اتاق بازرگانی اصفهان به منظور بررسی راهکارهای توسعه خدمات شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی به فعالان اقتصادی استان و همچنین توسعه زیر ساخت‌های لجستیکی ارائه خدمات گمرک اصفهان، جلسه‌ای برگزار کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه که با حضور معاون گمرکات استان اصفهان، رئیس هیات مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی غرب و هیات همراه و نمایندگانی از استانداری و اداره کل صمت استان برگزار شد، حمید جوانی معاون توسعه مدیریت و منابع گمرکات استان اصفهان بیشترین حجم مشکلات فعالان اقتصادی را مربوط به تجهیزات تخلیه و بارگیری به ویژه در بخش تجهیزات کانتینری دانست و افزود: به دلیل قیمت بالای این تجهیزات، در صورت استقبال تجار از انبارهای عمومی اصفهان سرمایه گذاری در این حوزه از توجیه اقتصادی برخوردار بوده و به صرفه خواهد بود.
وی در نظر گرفتن امکانات رفاهی برای رانندگان را بسیار حایز اهمیت دانست و تصریح کرد: امکانات و بستر لازم برای ترمینال کانتینری در گمرکات استان فراهم بوده و تنها نیازمند تزریق بودجه لازم در این حوزه است.
در ادامه فرامرز نیک سرشت رئیس هیات مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی غرب با بیان اینکه این شرکت به عنوان پیشگام در صنعت انبارداری، با شش دهه فعالیت اقتصادی به عنوان بازوی لجستیک و مورد اعتماد گمرک جمهوری اسلامی ایران است، افزود: در حال حاضر این شرکت دارای 48 شرکت و شعبه در سطح کشور است.
وی با اشاره به درآمد‌هزینه بودن این شرکت گفت: استقبال فعالان اقتصادی از این شرکت موجب گسترش خدمات و سرمایه‌گذاری در این زمینه خواهد شد.
نیک سرشت استقبال بخش خصوصی اصفهان ازشرکت انبارهای عمومی ظرف 8 ماه گذشته را در خور و شایسته استان صنعتی اصفهان ندانست و گفت:معرفی ظرفیت‌های این شرکت، لازمه استقبال صاحبان کسب و کار از شرکت انبارهای عمومی است.
نیک سرشت نقش اتاق بازرگانی در تبیین این ظرفیت را بسیار قابل توجه دانست و تصریح کرد: شرکت انبارهای عمومی غرب در حال حاضر در 8  استان کشور وجود داشته و ما به دنبال ایجاد ترمینال کانتینری به منظور کاهش هزینه دموراژ هستیم.
در ادامه این جلسه  اکبرعادل مرام معاون بازرسی اداره کل صمت استان اصفهان تسلط انباردارها به قوانین این حوزه را در جلوگیری از تشکیل پرونده‌های قاچاق حایز اهمیت دانست.
وی در ادامه بررسی کالا در هر ساعت شبانه روز به محض اعلام کشف کالا را در تسریع فرایند ترخیص کالا مهم ارزیابی کرد و خواستار ایجاد ساز و کار امکان انبار کالا توسط شرکت انبارهای عمومی شد.
همچنین داستانی کارشناس دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه استانداری اصفهان در حال پیگیری اجرای پروژه‌هایی مانند دهکده لجستیک و پایانه صادراتی غرب است، گفت: این پروژه‌ها نیازمند همکاری شرکت انبارهای عمومی است.
 وی ضمن اعلام حمایت استانداری از افزایش فعالیت شرکت انبارهای عمومی غرب در اصفهان، خواستار حمایت از توسعه تسهیلات و خدمات شرکت انبارهای عمومی در کارگروه توسعه صادرات استان شد.  
زهرا زمانی مدیر واحد پژوهش و بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی اصفهان نیزدر این جلسه گفت: علی‌‌رغم  ظرفیت بالای استان اصفهان در حوزه بازرگانی و همراهی همه جانبه مدیرکل گمرکات استان، متاسفانه تجار و فعالان اقتصادی استان در زمینه لجستیک با مشکلاتی مواجه هستند. وی هدف از برگزاری این جلسه را تبیین پتانسیل‌های شرکت انبارهای عمومی کشور و نحوه مشارکت این شرکت با فعالان اقتصادی برای رفع مشکلات لجستیکی کالاها عنوان کرد.
سیدصادق علامه دبیرکمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان نیز ضمن تاکید بر ضرورت در نظرگرفتن تفاوت نرخ ارایه خدمات به فعالان اقتصادی اصفهان به عنوان صنعتی‌ترین استان کشور گفت: فعالان اقتصادی و تجار اصفهانی در زمینه تجهیزات تخلیه و بارگیری، ترمینال کانتینری، کانتینرهای خاص و محل اسکان رانندگان با مشکلاتی مواجه هستند که می‌توان از طریق همراهی و تعامل با شرکت انبارهای عمومی این مسایل را رفع کرد.
جاوری مشاور کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان نیز از اعلام آمادگی این کمیسیون برای برگزاری جلساتی در راستای احصاء مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه انبارکالاها خبر داد و گفت: با ایجاد مزیت‌هایی در زمینه زمان و فرایندها می توان تجار و صاحبان کسب و کار اصفهان را برای استفاده از خدمات شرکت انبارهای عمومی اصفهان تشویق نمود.

 
آلبوم تصاویر راهکارهای توسعه خدمات شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی بررسی شد