تاریخ : يکشنبه 29 مهر 1397
کد 2190

به همت شورای عالی بانوان:

نشست هوش مالی و اقتصادی با حضور معلمان طرح تاب آور در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد

در راستای تکمیل مهارت های مورد نیاز دانش آموزان در برنامه مدرسه تاب آور طبق تفاهم نامه ای بین اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 و شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان نشست پرورش هوش مالی اقتصادی با حضور معلمان مدارس تاب آور در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
زهرا اخوان نسب رییس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان  در جلسه آغاز این دوره آموزشی گفت:طرح هوش مالی و اقتصادی شامل برگزاری دوره آموزشی ویژه معلمان با هدف انتقال آموزش  موولفه های  اقتصادی ،اخلاق کسب و کار و تقویت روحیه کارآفرینی در دانش آموزان مقاطع اول و دوم است .
وی ایجاد پاتوق اقتصادی با حضور معلمان و فعالان اقتصادی یکی از بخش های این طرح برشمرد و گفت:نزدیک شدن فضای اموزشی و فضای اقتصادی می تواند علاوه بر آموزش و پرورش هدفمند دانش اموزان ،نیروی انسانی متخصص برای فعالیت های اقتصادی تربیت کند.  
وی هدف از برگزاری این طرح را توانمندسازی دانش اموزان برای انتخاب کسب و کار آینده خود و ایجاد دریچه های جدید آنان در انتخاب شل اینده برشمرد .
وی با اشاره به تفاهم نامه همکاری اتاق بازرگانی و اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:ریشه حل مسایل کشور  در مدارس است و با آموزش و پرورش دانش اموزان می توان آنان را برای حل معضل های  کشور  آماده ساخت.
زهرا کاشفی کارشناس مشاوره ناحیه ۲ آموزش‌وپرورش و مدیر اجرایی طرح  تاب آوری در این جلسه گفت:این طرح نوعی همکاری بین شورای عالی بانوان و آموزش و پرورش است تا بستر ایجاد مدارس تخصصی در رشته های مختلف اقتصادی فراهم کند.
وی در ادامه تصریح کرد:هدف از اجرای این طرح پرورش دانش‌آموزانی است که در فضایی مناسب در مدرسه و خانه پیوندهای مثبت اجتماعی بالاتر، احساس ارزشمندی و افزایش مسئولیت‌پذیری داشته باشند و بتوانند با مشارکت معنادار و یادگیری مهارت‌های مورد نیاز بتوانند در شرایط سخت زندگی توانمندی‌های خود را به منصه ظهور برسانند.
کاشفی با اشاره به اینکه تاب‌آوری موضوعی آموختنی است که باعث کاهش آسیب‌پذیری و رشد عملکرد می‌شود، گفت: برای شناخت توانمندی‌ها و نقاط قوت آموزشگاه، ریسک‌ها و مشکلات مدارس شناسایی شد و نقشه راه هر آموزشگاه در سه محور دانش‌آموز معلمین، اولیا تدوین و برنامه عملیاتی اجرایی مشخص شد که این طرح تا خرداد ۹۷ در مدارس منتخب پایلوت اجرا و بصورت مستمر ارزیابی، پایش می‌شوند و از طریق سیستم نظارت پویا و دریافت مستمر، بازخوردها ارزیابی و اشکالات طرح برای اجرا در سطح وسیع‌تر برطرف می شود .
وی  افزود: در این طرح  معلمان آموزش می بینید که چگونه دانش اموزان را به سمت توانمند شدن و رشد و توسعه در زندگی تشویق شوند.
وی نقش معلم در تربیت دانش اموزان را مهم و اثرگذار برشمرد و گفت:این طرح بر باورهای دانش اموزان متمرکز است تا انان را برای آینده توانمند و اثرگذار تربیت کند.
علی اکبر سقایی، مشاور ارشد شورای عالی بانوان و  مدرس دانشگاه در این جلسه گفت:توسعه اقتصادی یکی از موولفه های مهم توسعه پایدار است و معلمان در آموزش تفکر توسعه به دانش آموزان  نقش مهم و اثرگذاری دارند.
وی تاکید کرد:اگر روش های آموزش  و مفاهیم مورد نیاز جامعه اینده به دانش اموزان  تغییر نکند برای اینده کشور یا چالش نیروی متخصص توانمند روبرو خواهیم شد.
وی پرورش و توانمندسازی را مهمترین رکن آموزش و پرورش خواند و گفت:به جای آموزش دانش و انتقال آن به ذهن دانش اموزان باید آنان  توانمند ساخت که چگونه به حل مساله خود و جامعه تمرکز کنند.
وی خواستار آموزش مهارت های نرم شامل برقراری ارتباط با جامعه ،کارگروهی ،اجتماعی بودن،مشارکت در فعالیت ها شد و گفت:نیاز به دانش بنیانی ،نگرش محوری و پژوهش محوری  همراه با همگرایی فناوری از ضروریات اجتناب ناپذیری آموزش و پرورش است.
 
آلبوم تصاویر 4114-7-1397