تاریخ : چهارشنبه 25 اسفند 1395
کد 1321

بازدید معاونت بانوان اتاق بازرگانی از شرکت محصولات غذایی پویا کام تولید کننده انواع گز ،شیرینی و انواع نان های صنعتی وسنتی

زهرا راد احمدی از بانوان کارآفرین در تولید نان فانتزی وشیرینی هستند که با شروع فعالیت خود و برای صد ها نفر از زنان بی سرپرست وبد سرپرست ایجاد اشتغال کرده است
دستی که کمک می کند،
از دستانی که برای دعا بالا می روند مقدس تر است
بانویی با اراده ای پولادین
زهرا راد احمدی از بانوان کارآفرین در تولید نان فانتزی وشیرینی هستند که با شروع فعالیت خود و برای صد ها نفر از زنان بی سرپرست وبد سرپرست ایجاد اشتغال کرده است.
راد احمدی میگوید: درراستای حمایت از خانم های بی سرپرست وبد سرپرست ،برآن شدم که کاری قابل توجه برای ایجاد اشتغال ورفع مشکلات این عزیزان انجام دهم.
با عرقی که به شهرم دارم و با توجه به اینکه دلم نمیخواست روزی ازهیچ کجای دنیا بشنوم که شاهین شهر اصفهان دچار فقر فرهنگی واجتماعیست و مشکلات زیادی دارد،از این رو عزمم را جزم کردم تا بتوانم گره ای از مشکلات همشهریانم وهمچنین هموطنانم باز کنم.
با خرید خانه ای کلید کار را زدیم وبا توکل به خدا فعالیتمان را آغاز کردیم البته در سال 93 و اوایل 94 با مشکلات عدیده ای دست وپنجه نرم کردیم ولی به یاری حق چهار پنج ماهی می شود که راه های فرج از مشکلات به روی ما گشوده شده است  و با همکاری افرادی قابل اطمینان توانستیم روی پای خودمان بایستیم وراه برای مسیر کارمان هموار شده است.
در بخش تولید گز به صورت تمام وقت  وحتی گاها سه شیفت مشغول به کار هستیم همینطور در بخش های شیرینی ،نان وکیک ،اما به دلیل کمبود نقدینگی قسمت بیسکوییت را معلق نگه داشته ایم تا بتوانیم پس از تامین بودجه کافی به تولید بپردازیم.
با چنین حجم کاری میتوان با صراحت عنوان کرد که در هرشیفت برای حداقل صد نفر ایجاد اشتغال کرده ایم وخداوند را شاکرم که توانسته ام بدون هییچ حمایتی روی پای خود بایستم و دل چندین نفر را نیز شاد کنم .
از دیگر مشکلاتی که سر راه فعالیت ما وجود دارد اینست که تولیداتی مانند نان های کمشچه که به صورت خانگی ویا به تعبیری خانوادگی  با قیمتی پایین تر وگاهی هم با کیفیت های پایین تولید میشود برای مغازه داران ارزان تر در می آید و این برای من و تولید کنندگانی مانند ما مشکلی عمده محسوب میشود .
اقای چینی  نایب رییس کانون کارفرمایان در این جلسه اظهار کرد: اگر قرار است شما هم در بازاری که اصطلاحا(زیر پله ای ها) هم هستند، فعالیت کنید باید یا اینکه از لحاظ قیمت با آنها در تضاد باشید ویا ارزش افزوده ای که به جهت کیفیت برتر شما وجود دارد ، نشان داده شود.
وی افزود: گاهی با تغییر قیمتی  5 درصدی ضرر و زیان ما جبران میشود اما متاسفانه بازار کار این را نمی پذیرد اما تجربه چهل ساله کار من میگوید،همان بازاری که تفاوت  5درصدی شما را نمی پذیرد گاهی تفاوت های 40 درصدی را پذیرفته است ،پس من تولید کننده باید بدانم که چه تولید کرده ام پس حتی تفاوت قیمت میتواند در جذب مشتری هم دخیل باشد وما باید کیفیت محصول را اولویت کار خودمان قراردهیم .
خانم راد احمدی  در پاسخ به صحبت های آقای چینی  اذعان داشت:صراحتا میگویم ،تا کنون هیچ وام یا پولی از بانک ها یا مراکز دولتی دریافت نکرده ام و با اراده ای محکم وپشتکار کارم را انجام داده ام اما در خصوص عرایض جنابعالی در مورد زیر پله ای ها باید بگویم که با توجه به اینکه سازمان غذا ودارو تاکید زیادی بر کیفیت محصولات من داشته است و من نیز به دیده منت پذیرفته ام وانجام داده ام  ، متاسفانه در بعضی از مراکز درمانی بسیار بزرگ با چشم خود دیدم که از همان محصولات بی کیفیتی که زیر پله ای ها تولید کرده اند استفاده می شود  اما کسی مشکلی با این قضیه نداشته است.
راداحمدی درادامه افزود: زمانی که امیدم از حمایت دولت کاملا نا امید شد ، درهای موفقیت به رویم باز شد وهمه کسانی  منتظر زمین خوردن وشکست من بودند ناامید شدند .
وی  افزود:تا وقتی که ما با این طرز فکر که «باید صفر تا صد سود ازآن خودمان باشد» پیش برویم ،وضعمان کساد خواهند ماند ،اما گاهی کمک رسانی ،گذشت وایجاد اشتغال برای دیگران وکسانی که نیازمند شغل هستند میتواند کلید راه ماشود.
وی تصریح کرد:حاج آقا نبی از تولید کنندگان بزرگ وقدیمی اصفهان (گزسفیر) و آقای جهانگیری از تولید کنندگان گز هستند که در مکان های کوچکی تولیدات خودشان راانجام میدادند و پس از تعامل وارتباطی که با هم انجام دادیم و با استفاده از تجربیات گرانبهای این عزیزان موفق به همکاری شدیم واکنون با مشارکت هم محصولاتمان را تولید میکنیم .
چینی اظهارداشت: بسیاری از کارآفرینی ها خود،ضد اشتغال هستند با این وجود باید کارآفرینی هایی صورت پذیرد که نه تنها ایجاد اشتغال بلکه با همبستگی محصولاتی با کیفیت بیشتری نسبت به دیگر محصولات موجود در بازار  وایجاد بازار جدید کنند
 
آلبوم تصاویر B-Women-12-95