تاریخ : سه شنبه 6 بهمن 1394
کد 580

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان :دولت به جای پرداخت یارانه ،یک اشتغال به هر خانواده هدیه دهد/ در دوران پسا تحریم تولیدکنندگان و پیمانکاران داخلی را قربانی شرکت های خارجی نکنیم

رییس کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان گفت:دولت به جای پرداخت یارانه ماهیانه به هر خانواده یک اشتغال هدیه دهد.

رییس کمیسیون سیاست گذاری  و پایش اتاق بازرگانی اصفهان گفت:دولت به جای پرداخت یارانه ماهیانه به هر خانواده یک اشتغال هدیه دهد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان «مصطفی رناسی»در نهمین جلسه کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:پس از موفقیت دولت در برداشت تحریم های اقتصادی نوبت به چالشهای بعدی است که اشتغال زایی می تواند مهمترین اولویت کشور  باشد . وی خواستار توجه دولت و سایر بخش های جامعه به موضوع اشتغال زایی  شد و گفت:در شرایطی که دولت برای پرداخت یارانه هر ماه با مشکلات بسیاری روبروست می تواندبا ایجاد بستر مناسب برای اشتغال زایی جوانان به هر خانواده به جای یارانه یک اشتغال ارایه کند.وی ریل گذاری صحیح دولت در مناسبات بین المللی را قابل تقدیر دانست و گفت:برداشتن تحریم های اقتصادی و بازگشت ایران به بازارهای جهانی از مهمترین اقدامات دولت است .

«زهرا اخوان نسب»رییس کمیسیون امور اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با ارایه پیشنهاد بیانیه ماموریت کمیسیون  و تشکیل چهار کمیته تخصصی  گفت: مسوولیت های اجتماعی یکی از بخش های جدانشدنی بنگاههای اقتصادی است که در کشورهای توسعه یافته به آن توجه بیشتری می شود. وی اضافه کرد:تولید محصول با کیفیت در کنار حفظ محیط زیست از مهمترین مسوولیت های اجتماعی یک بنگاه اقتصادی است.وی ایجاد فضایی برای رقابت سالم  بین بنگاههای اقتصادی را از دیگر ماموریت های این کمیسیون برشمرد و گفت: بنگاههای اقتصادی به جای تخریب یکدیگر باید رقابت سالم را در دستور کار قرار دهند و برای انجام پروژه های بزرگ کارگروهی با سایر بنگاهها انجام دهند .

«قاسم علی جباری»رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری ،تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق اصفهان    در این جلسه گفت:کمیسیون امور اجتماعی می تواند زمینه آموزش مسووایت های اجتماعی به بنگاههای اقتصادی را فراهم سازد.

«محمدرضا رجالی»رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق اصفهان در این جلسه گفت:تمرکز بر روی جوانان و نوجوان  با هدف فرهنگ سازی کارآفرینی  می تواند از برنامه های اتاق بازرگانی بویژه کمیسیون امور اجتماعی باشد.

در دوران پسا  تحریم تولیدکنندگان و پیمانکاران داخلی را قربانی شرکت های خارجی نکنیم

علی نادری مشاور اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به سفر هیات بلند پایه دولت به ایتالیا و آلمان گفت:دولت در امضای قراردادهای خارجی شرکت های داخلی را قربانی شرکت های خارجی نکند . وی خواستار توجه بیشتر مدیران دولتی به تولیدکنندگان و پیمانکاران داخلی در اجرای پروژه های صنعتی شد و گفت:در  شرایط سخت تحریم های اقتصادی ، شرکت های صنعتی با استفاده از توان داخلی تلاش کردند چرخ صنعت را بچرخاند و اجازه ندهند که ترک شرکت های خارجی به اقتصاد کشور لطمه جدی وارد سازد .وی اضافه کرد:در شرایطی که شرکت های خارجی پس از امضای برجام خواستار حضور در پروژه های صنعتی اند نباید از خود گذشتگی  شرکت های داخلی فراموش شود و پروژه های پیمانکاری  تمام و کمال در اختیار شرکت های خارجی قرار گیرد.مشاور عالی اتاق اصفهان گفت:در قراردادهای اقتصادی پساتحریم نبایستی تصور کرد که با فایناس شدن پروژه ها  می توان چرخه اقتصاد کشور را به خوبی چرخاند بلکه باید زمینه جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی فراهم شود تا برروی اقتصاد کشور تاثیر مستقیم داشته باشد .   وی اضافه کرد:امروز برخی از  مدیران دولتی دچار شتابزدگی شدند  و فکر می کنند با فایناس کشور آباد می شود و این در حالیست که این مدیران عواقب فایناس شدن پروژه ها را نمی دانند.وی افزود:در فایناس پس از اتمام پروژه  باید مبلغ قرارداد به اضافه سود بر حسب نرخ بهره  لایبور محاسبه و پرداخت شود و همچنین در این قرارداد کشور فایناس کننده از  تمام ظرفیت نیروی انسانی و ماشین آلات و تجهیزات خود بهره می گیرد و گوشه چشمی به تولید کننده ایرانی هم نگاه  نمی کنند . نادری با انتقاد از امضای قرار داد توسعه واحدهای فولادسازی  با  همکاری شرکت هایی چینی و اروپایی گفت:دراین قراردادها به جای اشتغال زایی برای مهندسین ایرانی که سالها در شرایط تحریم توانمند شدند برای مهندسین  شغل ایجاد می کنیم و چرخ کارخانه های صنعتی کشورهای خارجی  بیش از شرکت های ایرانی می چرخانیم .مشاور عالی اتاق اصفهان خاطر نشان کرد:شرکت های پیمانکاری ایرانی به دلیل ناتوانی دولت در پرداخت مبلغ قراردادهای پیمانکاری هر ماهه در حال تسویه حساب کارکنان و مهندسین خود می باشند و این در حالیست که دولت برای بازگشت منابع ارزی به خود زنی برای این شرکتها روی آورده است .وی افزود:دولت برای بازگشت پول نفت نباید به هر وسیله متوصل شود ،کشورهایی که  از ایران نفت خریدند باید بهای انرا بپردازند و نباید پرداخت پول نفت را  منوط به اجرای پروژه های صنعتی  کنند . نادری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری  و تاکید موکد ایشان مبنی بر بهره گیری از ظرفیت های داخلی و اجرای سیاست های اقتصادی مقاومتی و درون زا بودن اقتصاد کشور گفت: فایناس کردن قراردادهای صنعتی در تضاد با اقتصاد مقاومتی است زیرا به جای نگاه به داخل به بیرون نگاه کردیم و برای جوانان سایر کشورها  اشتغال پایدارایجاد می کنیم .

«علی صفرنورالله»مشاور سرمایه گذاری اتاق اصفهان در این جلسه خواستار ایجاد مرکز پژوهش های اقتصادی در اتاق اصفهان شد و گفت:این مرکز می تواند قوانین و لوایح قبل از  تصویب و اجرا  ارم ورد ارزیابی و بررسی قرار دهد و با اطلاع رسانی از تصویب  مصوبات ضد تولید و صاردرات جلوگیری کند.

«سعید ساکت» نایب رییس کمیسیون امور اجتماعی در این جلسه گفت: بر اساس اولویت های اجتماعی و فرهنگی سازمان ملل متحد برنامه پیشنهادی کمیسوین امور اجتماعی اتاق اصفهان تدوین شده است.


آلبوم تصاویر کمیسیون پایش-11-94