تاریخ : دوشنبه 21 خرداد 1397
کد 1966

در سومین جلسه کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان:

حمایت از تولید داخل باید یک برنامه بلند مدت و دنباله دار باشد/ اصفهان پتانسیل جذب 5 میلیون گردشگر خارجی در سال را دارد

سومین جلسه کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان به بررسی فعالیت کمیسیون گردشگری و برندشهری و تصویب طرح تشکیل شورای انتشارات اختصاص یافت .
مصطفی رناسی رییس کمیسیون سیاست گذاری و پایش  اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:در شرایط کنونی اقتصادی باید  ساخت داخل مورد توجه جدی مسوولین دولتی قرار گیرد .
وی افزود:در صنعت خودروسازی توانستیم به تولید 100 درصد پیکان برسیم ولی بدون توجه به زیرساخت ها به تولید پژو و واردات قطعات آن روی اوردیم و امروز با یک تحریم آمریکا این شرکت از ادامه فعالیت در ایران خودداری کرد.
وی تاکید کرد:هر زمان دلارهای نفتی دولت افزایش می یابد خرید خارجی جذابیت بسیاری برای دولت پیدا می کند و هر زمان با تحریم روبرو می شود ساخت داخل مورد توجه قرار می گیرد.حمایت از تولید داخل باید یک برنامه بلند مدت و دنباله دار باشد.
وی با اشاره به مصوبه شورای عالی کار مبنی بر اجباری شدن قرارداد سه ساله بین کارفرما و کارگر گفت:این مصوبه برای بنگاه های قتصادی از حمله موشکی آمریکا بدتر است .
وی توضیح داد:بنگاه های اقتصادی در شرایط کنونی تمام تلاش خود را برای بقا و ادامه فعالیت در شرایط رکود اقتصادی انجام می دهند و دولت با این قبیل مصوبات فشار مضاعفی بر انان وارد می سازد.
مسوولین اجرایی کشور تاریخی را برای رونمایی آن مشخص نکردند
علی کرباسی زاده نایب رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اصفهان گفت:برند شهر اصفهان 1.5 سال اماده رونمایی است ولی مسوولین اجرایی کشور تاریخی را برای رونمایی آن مشخص نکردند.
وی برندسازی شهری ،همکاری با شرکت های روابط عمومی بین المللی در بخش گردشگری ،توسعه فرودگاه اصفهان و پیگیری قطار پرسرعت اصفهان – تهران را از برنامه های اصلی کمیسیون گردشگری اتاق برشمرد و گفت:ایجاد سازمان مدیریت مقصد برای جذب گردشگران خارجی یکی از برنامه های اصلی کمیسیون است که نیاز به حمایت استانداری و شهرداری دارد.
وی اصفهان را نهمین شهر فرهنگی و تاریخی از منظر سازمان ملل متحد برشمرد و گفت:ثبت بیش از 28 هزار اثر تاریخی در این شهر و ثبت  63 درصد  صنایع دستی دنیا در این شهر نشان از پتانسیل  بالای این شهربرای جذب سالانه 5 میلیون گردشگر است.
خط هوایی اصفهان – آلمان راه اندازی می شود
وی از دایر شدن خط پروازی اصفهان -  آلمان به زودی خبر داد و گفت:رایزنی برای خط پروازی به یکی از شهرهای هامبورگ ،فرانکفورت یا دوسلدروف آلمان در دست انجام است .
کرباسی زاده تاکید کرد:در حوزه گردشگری اصفهان  متولی زیاد است ولی کسی کار خاصی انجام نمی دهد ولی اتاق بازرگانی با هدف توسعه پایدار شهر با تمام توان وارد این گود شده است.
وی تدوین برنامه جامع گردشگری اصفهان،ایجاد سازمان مدیریت مقصد ،تدوین نقشه گردشگری و برندینگ شهری را از برنامه های این کمیسیون در سال جاری است.    
امیر کشانی رییس کمیسیون آموزش ،پژوهش  و  توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان از تدوین آیین نامه چاپ و انتشار کتاب اتاق خبر داد و گفت:برای سامان دهی به حمایت های اتاق بازرگانی از کتاب های قابل نشر شورای انتشارات اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل می شود.
آلبوم تصاویر 4039-3-1397