تاریخ : سه شنبه 5 مرداد 1400
کد 4257

تغییرنام کمیسیون گردشگری و برند اتاق بازرگانی اصفهان به گردشگری، صنایع دستی و فرش

مشاورعالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در هفتمین جلسه کمیسیون گردشگری و برند اتاق بازرگانی اصفهان ازتغییر نام این کمیسیون به کمیسیون گردشگری، صنایع دستی و فرش خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان هفتمین جلسه کمیسیون گردشگری و برند اتاق بازرگانی اصفهان به ارایه گزارش اقدامات انجام شده کمیسیون درخصوص نمایشگاه اکسپو و تبادل نظر درباره بهره برداری هرچه بهتر اصفهان از این رویداد اختصاص یافت.
 در ابتدای این جلسه علی کرباسی زاده، مشاورعالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان کمیته های فرش، آموزش فرهنگ عمومی، قوانین، زیرساخت و خدمات گردشگری، رویدادها و گردشگری خلاق، صنایع دستی و ژئوتوریسم را به عنوان کمیته های جدید ذیل کمیسیون گردشگری معرفی نمود.
وی همچنین گفت: اکسپوی دبی بزرگ ترین رویداد بین المللی است که به دلیل کرونا با یکسال تاخیر از مهرماه تا فروردین ماه برگزار می شود.
وی افزود: پارلمان بخش خصوصی اصفهان حداکثر تلاش خود را برای معرفی پتانسیل های گردشگری و صنایع دستی اصفهان در این رویداد بزرگ به کار گرفته و امیدواریم با تعامل دیگر ارگان های مرتبط بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم.
کرباسی زاده برنامه ریزی خلاقانه در این حوزه را حایز اهمیت دانست و از تولید محتوا به ده زبان زنده دنیا برای ارایه در این رویداد خبر داد و خواستار مشارکت و همکاری افراد توانمند برای ارایه محتوای فاخر شد.
 مشاورعالی رئیس اتاق اصفهان معرفی برندینگ، ظرفیت ها و جاذبه های ایران را هدف ایران برای حضور در اکسپو امسال بیان و تصریح کرد: به روز بودن بنگاه های اقتصادی و معرفی پتانسیلها به نحو مطلوب در بستر IT منجر به بهره برداری صنایع و واحدهای تولیدی از این رویداد خواهد شد. وی تهیه مستند دیجیتال از آثار فاخر اصفهان با معرفی شناسنامه و تاریخچه هر اثر را درجذب مخاطب برای غرفه های ایران حایز اهمیت دانست.  
سیدحسن قاضی عسگر، معاون امور اقتصادی استانداراصفهان نیز برضرورت تهیه محتواي فاخر از پتانسیل های موجود در اصفهان برای ارایه در این رویداد تاکید کرد.
عباس شیردل، رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان نیزگفت: اتحادیه آماده است برای نمایش آثارفاخر هنرمندان اصفهانی در حوزه های مختلف از جمله تذهیب، گره چینی، لباس های سنتی، نگارگری، قلمزنی، خاتم و...به منظور ایجاد موزه دیجیتال برای نمایش در اکسپو وارد عمل شود .
در ادامه سحرموحدی، عضوکمیسیون گردشگری  نیز با بیان اینکه اکسپو از سال 1995 هر5سال یکبار به مدت شش ماه برگزار می شود، گفت: ارایه طیف گسترده ای از آثار،سنت ها و اختراعات جدید از کشورهای مختلف، بسترسازی برای رشد ومطرح شدن ایده های جدید ، ظهور برندهای تازه، تقویت روابط بین الملل ، به اشتراک گذاشتن تجارب آموزنده و فرهنگی ، نمایش توانمندیها، تاریخ، تمدن، آداب و رسوم یک کشور از اهداف کلان برگزاری این رویداد جهانی است.
وی افزود: پیوند کشورهای توسعه یافته و کمتر توسعه یافته، ارائه حرکات و فعالیت های خلاقانه و هوشمندانه تر، توسعه حمل و نقل عمومی و توسعه زیرساخت ها از دیگر اهداف این نمایشگاه است و رویکرد اکسپو در سال جاری پیوند افکار و حركت در مسيري است که افراد را به جایگزین کردن منابع غذایی، آب و انرژی پاک در راستای حفظ و نگهداری کره زمین ترغیب می کند.
موحدی تصریح کرد: ایران با شعار «ایران تمدنی کهن و استوار، تنوع اقوام و میزبان ملت ها» در این رویداد حضور خواهد یافت و فرهنگ و هنر، فولاد، مس، معادن ، صنعت ، رستوران وشربتخانه، برنامه های هنری، تئاتروآیین نمایش اقوام، تکنولوژی و پزشکی، توانمندی استان ها درحوزه های  صنايع دستي و گردشگری محور غرفه های کشورمان در این رویداد است.
فرهاد جانیقربان، نماینده اتاق بازرگانی اصفهان در ستاد اکسپوی تهران نیز با بیان اینکه تصمیم گیری اصلی درحوزه برنامه های ایران با ستاد اکسپوی تهران است گفت: در این رویداد بین المللی بر استفاده از تکنولوژیهای دیجیتال برای ارایه ظرفیت های اصفهان تاکید شده است.

 
آلبوم تصاویر تغییرنام کمیسیون گردشگری و برند