تاریخ : پنجشنبه 6 آذر 1399
کد 3519

با حضور رئیس اتاق بازرگانی ایران و اصفهان انجام شد:

امضاء سند تفاهمنامه کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و قطر

سند تفاهمنامه کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و قطر در پایان هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک این دو کشور در اصفهان امضا شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ، هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر با حضور رضا اردکانیان و احمد الکواری روسای ایرانی و قطری کمیسیون مشترک دو کشور، برگزار شد. 
در این اجلاس یک روزه، هیات قطری متشکل از وزیر تجارت و صنایع دولت قطر و رئیس قطری کمیسیون مشترک، سفیر قطر در تهران، شیخ خلیفه بن جاسم آل ثانی رئیس اتاق بازرگانی قطر، رضا اردکانیان وزیر نیرو و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران، عباس رضايي استاندار اصفهان، مسعود گلشیرازی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان و نمایندگانی از وزارتخانه‌های امور خارجه، اقتصاد و دارایی و صمت نیز از سمت ایران در این اجلاس حضور داشتند.
در این سند تفاهمنامه که به امضای مقامات ارشد طرفین رسید، در زمینه تشکیل کارگروه مشترک تجاری بین دو کشور، تأسیس مراکز تجاری بین بخش های خصوصی طرفین، استقرار وابسته بازرگانی در سفارتخانه های دو کشور در تهران و دوحه و استفاده از بندرگاه های طرفین برای توسعه صادرات و واردات کالا، توافق شد.
از دیگر مفاد این سند تفاهمنامه می توان به همکاری اتاق های بازرگانی و تشویق بخش خصوصی دو کشور برای سرمایه گذاری مشترک و بررسی راهکارهای مناسب برای تسهیل این توافق، توافقات سودمند برای توسعه همکاری ها در حوزه های برق، آب ، فاضلاب و گاز و توافقات سودمند در ارتباط با توسعه همکاری ها در زمینه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری از جمله برگزاری هفته فرهنگی و ترویج صنایع و هنرهای سنتی در اصفهان اشاره کرد.
همکاری در زمینه تولید نیازمندی های دارویی و تجهیزات پزشکی طرف قطری در ایران و تشویق بخش خصوصی دو کشور در این زمینه، توافق برای امضای یک سند همکاری در حوزه آموزش عالی و پژوهش های علمی، استفاده طرف قطری از امکانات بندری و راه آهن ایران برای ترانزیت و حمل کالا، توافقات گسترده در زمینه ارتباطات، فناوری اطلاعات، حفاظت و تعمیر کابل های فیبرنوری (زیر دریایی) از دیگر مفاد این سند بود.
همچنین در سند تفاهمنامه کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و قطر در زمینه کشاورزی شامل استفاده از تجربه ها و دانش فنی در بخش های زراعی، دامی و شیلات، در زمینه محیط زیست و استفاده از تجربه ها و دانش ایران در این بخش ها، اعزام نیروی کار ایران به قطر و تشکیل کارگروه مشترکی برای این موضوع و توافق برای انعقاد و موافقت نامه معاضدت حقوقی دو جانبه توافق شد.
 
آلبوم تصاویر اجلاس قطر1