تاریخ : سه شنبه 17 ارديبهشت 1398
کد 2461

گلشیرازی در نشست مشترک هیات نمایندگان با هیات مدیره بانک ملی ایران :

بانک ها در کنار فعالان اقتصادی باید جهادگونه فعالیت کنند

رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:در شرایط کنونی اقتصاد بانکها در کنارفعالان اقتصادی باید جهادگونه فعالیت کنند تا چرخه تولید و تجارت متوقف نشود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،مسعود گلشیرازی در نشست مشترک هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با عضو هیات مدیره و مدیران بانک ملی در سالن اجتماعات تصریح کرد: تامین مالی از بانکها یکی از موولفه های مهم و اثرگذار محیط  کسب و کار  است و نقش موثری در تولید و اشتغال زایی دارد .
 وی تامین مالی را یکی از چالش های جدی فعالان اقتصادی استان اصفهان برشمرد و گفت: در شرایط کنونی بانک ها در کنار واحدهای تولیدی می توانند نقش موثری در بهبود فضای کسب و کار داشته باشند.
گلشیرازی خواستار افزایش اختیارات سرپرستی بانک ملی در استان ها شد و گفت:افزایش اختیارات در ارایه تسهیلات در کنار کنترل داخلی می تواند فضای کسب و کار را ببهود بخشد.
وی با اشاره به رتبه استان اصفهان در پایش ملی کسب و کار گفت:با وجود ظرفیت ها و پتانسیل ها،استان جایگاه مناسبی در این جدول ندارد .
40 درصد از منابع نظام بانکی کشور فریز شده است
برات کریمی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در این نشست  با اشاره به اینکه اقتصاد کشور  اقتصادی بانک محور است،افزود:90 درصد تامین مالی واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی از طریق نظام بانکی انجام می شود.
 وی بانک ها و فعالان اقتصادی را دو بخش  مهم هر اقتصاد عنوان کرد و گفت: در شرایطی که 40 درصد از منابع نظام بانکی کشور فریز شده است بانکها نمی توانند تامین مالی بنگاه ها را به راحتی انجام دهند .
کریمی تصریح کرد: بانک و فعالان اقتصادی نباید در مقابل هم باشند بلکه در کنار هم می توانند رشد اقتصادی برای کشور ایجاد کنند.
وی استان اصفهان را استانی صنعتی و توانمند در عرصه اقتصادی برشمرد و گفت:استان اصفهان پس از تهران دومین تامین کننده منابع مالی این بانک است و میزان معوقات بانک ملی در استان اصفهان پایین تر از سایر استانهاست .
کریمی خواستار تجدید نظر در برخورد دستگاه های نظارتی با مدیران بانک ها شد و گفت:جسارت مدیران بانکی در ارایه خدمات به واحدهای تولیدی در اثر این برخوردها پایین می آید و نتیجه ان می شود که تامین مالی این واحدها با چالش روبرو می شود.
وی خواستار استفاده از ظرفیت lc داخلی توسط بنگاه های اقتصادی شد و گفت:بانک ملی تلاش می کند که صدور ضمانت نامه های بانکی در اسرع وقت در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
حمیدرضا قلمکاری نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:پایین بودن میزان معوقات بانک ملی از استان اصفهان نشان از توانمندی بنگاه های اقتصادی در هزینه کرد  تسهیلات بانکی است.
وی با اشاره به افزایش قیمت نهاده های تولید و همچنین نرخ ارز خواستار افزایش حجم   تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی استان اصفهان شد و گفت:واحدهای تولیدی برای خرید نهاده های تولیدی  باید چند برابر گذشته تامین مالی شوند تا بتوانند چرخه تولید را بچرخاند.
وی خواستار افزایش حد اعتباری امور شعب استان اصفهان شد و گفت:افزایش این حد اختیار به سهولت تامین مالی  فعالان اقتصادی منجر می شود.
محمدرضا رجالی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:در شرایطی که مساله اصلی اقتصاد کشور رونق کسب و کار و اشتغال زایی است ،استان اصفهان به عنوان مرکز نساجی ایران می تواند نقش موثری در اشتغال زایی داشته باشد و بانک ملی با نگاه ویژه می تواند در تعالی این بخش نقش داشته باشد.
اصغر اخوان مقدم  دیگر عضو هیات  نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:برای حل مسایل واحدهای صنعتی باید مدیران و کارشناسان بانک به این واحدها نگاه بهتری داشته باشند تا تامین مالی خرید ماشین آلات و مواد اولیه انان با مشکل روبرو نشود.
رضا برادران عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خواستار همکاری بانک ملی در راه اندازی صندوق های الکترونیکی بین المللی در فروشگاه های صنایع دستی استان اصفهان شد و گفت:گردشگران خارجی با استفاده از این صندوق ها می توانند خرید بیشتری از صنایع دستی اصفهان داشته باشند.
 مصطفی متین راد مشاور بانکی اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خواستار افزایش سقف اعتبارات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی شد و گفت:ملحوظ نکردن خسارت تاخیر از امهال بدهی ها ،قبول سند واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی به عنوان وثیقه ،چابک شدن بانک در ارایه تسهیلات سرمایه در گردش و قبول ذینفع ثانی در هنگام تکمیل سقف تسهیلات خواسته های فعالان اقتصادی از بانک ملی است.
آلبوم تصاویر 9020-2-1398