تاریخ : دوشنبه 19 فروردين 1398
کد 2427

سومين جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد:

گلشيرازي: کمیسیون هاي تخصصی اتاق بازرگانی اصفهان با تمرکز بر بهبود فضای کسب وکار فعاليت خواهند كرد.

در سومین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان آیین نامه تشکیل کمیسیون های تخصصی به تصویب رسید.
روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،مسعود گلشیرازی رییس اتاق بازرگانی در این جلسه گفت:کمیسیون های اتاق بر اساس عنوان اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی و همچنین نقش محوری در سامان بخشي تشکل های اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار و رایزنی با قوای سه گانه در قالب ٨کمیسیون تخصصی سازمان دهی می شود.
وی افزود: کمیسیون های «مسوولیت های اجتماعی و تشکل ها»،«تجارت،خدمات و ارتباطات»،«توسعه و بهبود محیط کسب و کار» ،«صنایع»،«کشاورزی و محیط زیست» ،«گردشگری و برند» ،«معادن» و« حقوقی و پارلمانی» با هدف پوشش موضوعات و مسایل فعالان اقتصادی با حضور اعضای اتاق به زودی فعالیت خود را آغاز می کنند.
وی تاکید کرد:بهبود محیط کسب و کار یکی از وظایف مشترک همه کمیسیون های تخصصی اتاق است و هر کمیسیون با تمرکز بر مولفه های کسب و کار ضمن شناسایی موانع ،راهکارهای اجرایی را برای حل آن را به اتاق ارایه می دهد.
دكتر بهرام سبحانی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به نامگذاری سال رونق تولید گفت:رونق تولید و تسهیل شرایط برای تولیدکنندگان می تواند بسیاری از چالش های پیش روی جامعه را بر طرف کند و  تمرکز اتاق بازرگانی اصفهان در این دوره ، بهبود شاخص های کسب و کار از جمله رونق تولید است.
دكتر حمیدرضا قلمکاری نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار توجه به سند استراتژی اتاق بازرگانی و تقسیم بندی آن در قلمرو کمیسیون های تخصصی شد و گفت:کمیسیون های می توانند با اولویت بندی مسایل و چالش های حوزه خود نسبت به حل مشكلات اقدام نمايند. دكترسیدرسول رنجبران خزانه دار و عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:کمیسیون های تخصصی بر اساس وظایف اصلی اتاق و با هدف شناسایی مسایل و معضلات کسب و کار اعضا و ارایه راهکار می تواند اتاق های فکر تخصصی تشکیل دهند.
فرشته امینی عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به افزایش هزینه های مالی برای جابه جایی ارزهای صادراتی به داخل کشور گفت:صادرکنندگان برای انتقال ارز ناشی از صادرات مجبور به پرداخت هزینه های مالی به بانک های خارجی هستندکه هزینه های مالی آنان را افزایش داده است.
سیدعبدالوهاب سهل آبادی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار تشکیل کمیسیون پشتیبانی با هدف بررسی مسایل بیمه ،مالیات و بانکی اعضا به صورت تخصصی شد.
محمدرضا رجالی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:گردشگری به عنوان مزیت اقتصای استان اصفهان همواره به عنوان یکی از بخش های کلیدی و موثر از سوی  اتاق بازرگانی شناخته شده و در این راستا فرایند برندشهری با قدرت بیشتر در دوره نهم هیات نمایندگان دنبال می شود.
احمد خوروش دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار برطرف شدن موانع  کسب و کار از جمله مسایل مالیاتی ،بیمه تامین اجتماعی و تسهیلات بانکی برای فعالان اقتصادی شد و گفت:عمده فعالان اقتصادی باسه بخش چالش بسیاری دارند.
رضا برادران عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به تورم قوانین در بخش تولید و ضرورت پالایش و اصلاح آن گفت:اتاق بازرگانی اصفهان با استفاده از ظرفیت کمیسیون های تخصصی ضمن شناسایی قوانین مانع  تولید و رایزنی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر  اصلاح این دسته از قوانین متمرکز خواهد شد.
اکبر لباف عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی گفت: رویکرد فعالان اقتصادی تدافعی و حفظ وضع موجود است و اتاق بازرگانی و کمیسیون های تخصصی نیز بایدرویکرد تدافعی برای حفظ واحدهای تولیدی  را در دستور کار قرار دهند.
اصغر اخوان مقدم دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار بررسی و بازنگری دقیق در فعالیت کمیسیون های دوره قبل اتاق شد و گفت:این بررسی می تواند به مسیریابی فعالیت های کمیسیون ها در دوره جدید کمک کند.
مجتبی کاروان دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه چابک سازی کمیسیون های اتاق را برای پیگیری مسایل درون بخشی را مهم و ضروری برشمرد و گفت:بخش خصوصی نسبت به مسایل و چالش های خود با سرعت عمل بیشتری باید حرکت کند.
آلبوم تصاویر 19-1-1398