تاریخ : يکشنبه 18 شهريور 1397
کد 2109

رییس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان :

شرایط کنونی اقتصاد به نفع تولید و کارآفرینان نیست/حمایت از صندوق های سرمایه گذاری ریسک پذیر

رییس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان گفت: شرایط کنونی اقتصاد و نوسانات ارزی به نفع تولید و کارآفرینان نیست.
امیر کشانی در چهارمین جلسه کمیسیون آموزش ،پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:ثبات اقتصادی مهمترین موولفه برای فعالان اقتصادی است که طی یک ساله اخیر چنین شرایطی برای توسعه اقتصادی بنگاه ها فراهم نشده است .
وی با مقایسه رفتار ایران و ترکیه در نوسانات ارزی گفت:وجود سرمایه اجتماعی در  بحران های اقتصادی می تواند به کاهش آسیب ها منجر شود و نمونه آن در نوسانات ارزی ایران و ترکیه مشاهده کردیم.
کوروش خسروی  نایب رییس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:بر اساس مصوبه کمیسیون اقتصادی شورای شهر اصفهان ،شهرداری اصفهان به صندوق های سرمایه گذاری ریسک پذیر(Venture Capital ) تسهیلات ویژه ارایه خواهد کرد.
 وی تصریح کرد:بر اساس این مصوبه شهرداری به صندوق هایی که در اصفهان سرمایه گذاری کنند 5 میلیارد تومان تسهیلات مالی و فضای فیزیکی ارایه می دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان با توجه به اینکه شهر اصفهان از نظر کارافرینی جایگاه ویژه ای در کشور دارد ،گفت:آموزش مهارت کسب و کار  یکی از برنامه های شهرداری اصفهان با هدف تربیت حداقل 2 هزار سفیر کارآفرینی است .
وی از مشارکت کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان در تولید و کنترل کیفیت فیلم های آموزشی  مهارت های کسب و کار در شهر اصفهان خبر داد .
مسعود باطنی عضو هیات مدیره انجمن شرکت های دانش بنیان استان اصفهان از برگزاری جایزه ملی مدیریت بازرگانی توسط این انجمن خبر داد و گفت:این جایزه با هدف توانمند شدن بخش بازرگانی شرکت های دانش بنیان و ایجاد فضای رقابتی بین این شرکتها و تبادل تجربه برگزار می شود.
مجتبی جان قربان عضو هیات مدیره شرکت تعاونی مسکن نظام پزشکی استان اصفهان در این جلسه با معرفی شتاب دهنده صنعت ساختمان در این شرکت گفت:شرکت تعاونی  مسکن پزشکان در راستای نوآوری و خلاقیت در ساخت  اقدام به راه اندازی شتابدهنده البرز دانش در صنعت  ساختمان کرده است .
سید حمیدرضا فاتحی مدیر اجرایی باشگاه مشاوران و مدیران استان اصفهان در این جلسه گفت:تا کنون 22 دوره باشگاه مدیران و مشاوران برگزار شده و  42 مشاوره در 5 حوزه تا کنون 2500 فقره مشاوره به فعالان اقتصادی ارایه شده است.
علی سعادت نیا پژوهشگر و عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان در این جلسه با بررسی نقش تعطیلات در اقتصاد کشور گفت:در دنیا به طور متوسط 104 روز تعطیلات داریم ولی تعطیلات در ایران به دلیل مبتنی بر تاریخ هجری شمسی همواره متغیر است .
وی افزود:در تقویم ایران 6 روز ملی ،4 روز انقلابی و 16 روز مذهبی تعطیل رسمی  است.
وی نظامند شدن تعطیلات پایان هفته را از بعد اقتصادی مهم ارزیابی کرد و گفت:تعطیلات جمعه و شنبه علاوه بر افزایش بهره وری می تواند به توسع صنعت گردشگری داخلی منجر شود.
وی با اشاره به تحقیق سازمان بین المللی همکاری اقتصادی  گفت:حجم خرید در روزهای تعطیل از روزهای کاری بیشتر می شود.
سعادت تاکید کرد: 93 درصد صادرات ایران به کشورهایی است که شنبه و یکشنبه تعطیل اند و 18 درصد صادرات ایران به کشورهایی است که روزهای جمعه و شنبه تعطیل اند.
وی اضافه کرد:افغانستان و امارت نیز با تغییر تعطیلات خود خواستار هماهنگی با سایر کشورها در تعطیلات شدند.
آلبوم تصاویر 4083-6-1397