تاریخ : پنجشنبه 28 بهمن 1395
کد 1259

همایش سلام بر کار 3 در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد

همایش سلام بر کار 3 با موضوع نقش آموزش کودکان در ارتقا فرهنگ کار و کارگروهی با حضور ،مدیران ،معلمین و کارشناسان پیش‌دبستانی آموزش‌وپرورش استان اصفهان در سالن همایش بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
همایش سلام بر کار 3 با موضوع  نقش آموزش کودکان در ارتقا فرهنگ کار و کارگروهی  با حضور ،مدیران ،معلمین و کارشناسان پیش‌دبستانی آموزش‌وپرورش استان اصفهان در سالن همایش بین المللی اتاق  بازرگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،سیدعبدالوهاب سهل آبادی در ابتدای این همایش گفت:کارگروهی  یکی از موضوعات مهم فضای اقتصادی استان است که نیاز  به تقویت و توسعه در همه بخش ها دارد.
 وی تشکیل کمیته فرهنگ کار ،کارآفرینی و کارگروهی ذیل کمیسیون  آموزش را یکی از اقدامات اتاق بازرگانی اصفهان برشمرد و گفت: اتاق همواره تلاش می کند که در زیرساخت های  اقتصادی و فرهنگی فعالیت های ریشه ایی انجام دهد و از این رو ، این کمیته بر آموزش کارآفرینی و کارگروهی از دوران کودکی تمرکز کرده است .
محمد حسن قائدیها مدیر کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان در این همایش گفت: آموزش‌وپرورش به عنوان مهد آموزش و تربیت با چالش ها  و مسالی متعددی روبروست .
وی خواستار مشارکت سایر سازمان ها و نهادها به صورت داطلباونه برای یاری آموزش‌وپرورش در موضوعات مختلف شد و گفت:اتاق بازرگانی برای نهادینه سازی کارگروهی و کارآفرینی با معاونت دبستانی و  پیش‌دبستانی این اداره کل همکاری نزدیکی را تعریف کردند که منجر به برگزاری همایش‌های آموزشی و کارگاهی شده است. 
امیر کشانی رییس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان در این همایش گفت:طرح بازرگانان کوچک با هدف آموزش و توانمندسازی کودکان و نوجوانان در زمینه  بازرگانی و کارآفرینی ازجمله فعالیت های زیرساختی اتاق بازرگانی است .
وی هدف از برگزاری این همایش را توجه به کارگروهی در نزد کودکان و نوجوانان برشمرد و گفت:سلسله همایش‌های سلام بر کار می‌تواند فرهنگ کار و کارگروهی در اصفهان را تقویت بخشد.    
رنانی : صنعت آموزش‌وپرورش، کارخانه تولید بذر توسعه است
محسن رنانی عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: تحقیقات نشان داده است که امروز توسعه در کشور، از خانه و همچنین دبستان شکل می گیرد نه کارخانه‌ها و بر این اساس باید ارایه روانشناسی آموزش به معلمان ازجمله موضوعاتی است که باید بیش از گذشته موردتوجه قرارگرفته شود.
وی با اشاره به موضوع «صنعت آموزش‌وپرورش،کارخانه تولید بذر توسعه  افزود: بخشی از سیاست‌گذاری‌های ما را مهندسان انجام دادند درحالی‌که سیاست‌های اجتماعی نیازمند تخصص خاصی بوده است .
رنانی ادامه داد: توسعه به معنای این نیست که ساختمان‌ها را تخریب کنیم و دوباره با نقشه جدید اقدام به ساخت آن کنیم، بلکه باید توانایی‌ها و عادات فکری و رفتاری خود را به شکلی تغییر دهیم که با استفاده از توانایی‌های خود، از این ساختمان، کم‌هزینه‌تر و کارآمدتر بتوانیم استفاده کنیم.
عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان عنوان کرد: رشد عبارت است از تکثیر وضع موجود یعنی تعداد دانش آموزان و کلاس‌ها  را افزایش دهیم و پیشرفت به معنای رشد عمودی و عمقی است.
وی تصریح کرد: جامعه‌ای که رشد و پیشرفت کند، اما توسعه نیابد، افراد آن دچار فرسودگی می‌شوند وزندگی‌ها فرساینده می‌شود چون انسان‌ها هنوز زندگی کردن را یاد نگرفته‌اند و مفهوم بسیاری از موضوعات را فراموش کرده‌اند.
وی بابیان اینکه گرفتن آزمون ورودی برای ورود کودکان به مراکز پیش‌دبستانی، اقدام نادرستی است، گفت: این کار، جنایت در حق کودکان کشورمان است بنابراین اگر بعد توسعه رخ ندهد، پیشرفت نخواهیم کرد و زندگی کردن خسته‌کننده خواهد شد
صفایی پور :از دوران کودکی از گفتگو  گریزان شدیم
صفایی پور عضو هیات علمی دانشگاه تهران در این همایش با پرداختن به این موضوع که چگونه از کودکی گفتگو گریز شده‌ایم ؟ گفت: شوق گفتگو و فرهنگ کار گروهی از دوران پیش‌دبستانی نهادینه می‌شود و پیش‌دبستانی‌ها می‌توانند نقش مهمی در این راستا داشته باشند.
وی افزود: رکن اصلی گفتگو از دوران کودکی در خانواده شکل می گیرد که  پدر و مادر و خواهر و برادر نقش موثری در یادگیری گفتگو بر عهده‌دارند .
صفایی پور اضافه کرد:  نشانه‌های آموزش‌وپرورش  گفتگو گریز ،گفتگو و بدل‌های گفتگو و گفتگوی نقادانه را بیاموزیم .
در  ادامه این همایش تئاتر و موسیقی گروهی کودکان و نوجوانان اجرا شد. 
 
آلبوم تصاویر 2133-11-95