تاریخ : چهارشنبه 27 بهمن 1395
کد 1254

در کارگاه آموزشی لابی گری در تشکل های اقتصادی عنوان شد: حیاتی ترین بخش لابی انتخاب موضوع است/ در هر بار ارتباط یک مساله را پیگیری نمایید

در کارگاه آموزشی لابی گری در تشکل های اقتصادی که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد، یک مدرس در امور توسعه و توانمندسازی تشکل ها گفت: حیاتی ترین بخش لابی انتخاب موضوع است.
در کارگاه آموزشی لابی گری در تشکل های اقتصادی که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد، یک مدرس در امور توسعه و توانمندسازی تشکل ها گفت: حیاتی ترین بخش لابی انتخاب موضوع است.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان دراین کارگاه که با حضور ابوالفضل وطن پرست، مدرس در امور تشکل ها و هادی حدادی، مدرس و مشاور اتاق بازرگانی در امور توسعه و توانمند سازی تشکل ها برگزار شد، وطن پرست ضمن بیان اینکه لابی روشی شفاف، قانونی و اخلاقی است که توسط فرد یا افرادی دارای مشروعیت برای نمایندگی گروهی از مردم با هدف تاثیرگذاری بر روندهای قانونی و سیاست گذاری ها مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: موضوع لابی باید توجه برانگیز ، دغدغه محسوسی برای صاحب قدرت و درد مشترک تعداد زیادی از مردم بوده و قابلیت موفقیت در موضوع مطرح شده وجود داشته باشد. وی با تاکید بر اینکه هر روش غیر قانونی یا غیر اخلاقی برای دست یابی به منافع گروهی یا فردی با تاثیرگذاری بر صاحبان قدرت را نمی توان لابی گری نامید، گفت: لابی معمولا یک گفتگوی شفاهی و چهره به چهره بوده اما می توان از نامه یا ایمیل نیز استفاده کرد که برای تاثیرگذاری بیشتر بر صاحب قدرت بهتر از هر دو روش استفاده شود. این مدرس حوزه توانمندسازی تشکل ها تصریح کرد: انتخاب موضوع، زمینه های حمایت، شناخت صاحبان قدرت و پیام مناسب عناصر اصلی یک لابی موثر هستند. وطن پرست تاکید نمود: توجه به بهترین زمان و مکان ملاقات، توجه به موضوع مورد علاقه صاحب قدرت و آگاهی از بهترین روش ارتباطی در داشتن یک لابی موفق بسیار ضروری است. وی در ادامه گفت: لازم است در هنگام گفتگو با صاحب قدرت خود را معرفی کرده، ذکر کنید از چه گروه یا سازمانی بوده، علت برقراری ارتباطتان با صاحب قدرت چه بوده، نام و شماره وضعیت جاری قانون یا آیین نامه مورد نظر شما چه بوده، عمل خاص مورد تقاضایتان چیست و مشخص کنید علت تمایل  و دلایل انتفاع انجام آن عمل توسط صاحب قدرت چیست. این مدرس افزود: حتما به پیامتان با ارجاع به تجربیات واقعی زندگی مردم عینیت داده، از زمان رای گیری یا اعلام نظر برای تصمیم گیری نهایی صاحبان قدرت آگاهی یافته ونقطه نظر خود را به فرد مورد نظر یادآوری کرده، راستگو بوده و متمرکز باشید که در هر بار ارتباط یک مساله را پیگیری نمایید. وطن پرست در پایان تاکتیک های یک گفت و گوی تاثیر گذار را ارایه دلایل و گفتن حقایق- اقناع منطقی-، تاثیر گذاری از طریق هیجانات و تاثیر بر ارزش های معتبر اجتماعی ذکر کرد.
حدادی نیز در این کارگاه ضمن ارایه نکاتی در مورد یک لابی موثر و تاکید بر اهمیت انتخاب موضوع در لابی گفت: قبل از لابی با اعضا هیات مدیره خود جلسه هماهنگی برگزار و مشخص کنید هر فرد کدام جزئ از مساله را برای صاحب قدرت مطرح کند، ضمن اینکه در جلسه لابی با صدای واحد حضور یافته و سخنگو مشخص کنید. مشاور اتاق بازرگانی در امور توسعه و توانمند سازی تشکل ها افزود: حتما در امور تخصصی یک متخصص در جلسه لابی حضور داشته باشد.  
 
آلبوم تصاویر 2128-11-95