تاریخ : دوشنبه 10 بهمن 1401
کد 6185

کلنگ‌زنی دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی اصفهان در شهرستان‌های نائین و خوروبیابانک

عملیات اجرایی احداث دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی اصفهان در شهرستان‌های نائین و خوروبیابانک آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث دفتر نمایندگی اتاق اصفهان در شهرستان‌های نائین و خوروبیابانک با اشاره به ثمرات تعامل میان بخش خصوصی و دولتی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از جمله ارتقای رتبه اصفهان در شاخص محیط کسب‌وکار اظهار داشت: رشد اقتصادی و بهبود محیط کسب‌وکار با مشارکت کلیه دستگاه‌های اجرائی، قضایی و حاکمیتی میسر است.
اتاق بازرگانی اصفهان؛ تنها اتاق کشور با پنج دفتر نمایندگی
مسعود گلشیرازی با بیان اینکه دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی اصفهان در نائین و خوروبیابانک محور فعالیت‌های این اتاق در شرق استان است که امیدواریم ظرف یک سال آینده به بهره‌برداری برسد، ادامه داد: اتاق بازرگانی اصفهان تنها اتاق‌ کشور است که پنج دفتر نمایندگی در شهرستان‌های استان خود ایجاد کرده و علاوه بر این دفاتر، ساختمان تجارت جهانی و ساختمان توسعه نیز در شهر اصفهان احداث خواهد شد. امیدوارم قطار تجارت جهانی استان از شهرستان نائین به حرکت درآید و عدالت آموزشی و تربیت نسل آینده نیروهای کارآفرین به واسطه این دفاتر رقم بخورد.
رتبه دوم نائین در حوزه بازرگانی در میان شهرستان‌های استان
محمد کریمی، فرماندار شهرستان نائین نیز با اشاره به نقش پررنگ صنعت و بازرگانی در سند توسعه این شهرستان گفت: کمتر بودن نرخ بیکاری در شهرستان نائین نسبت به سایر نقاط استان و کمرنگ بودن معضلات اجتماعی ناشی از بیکاری در این شهرستان مرهون لطف خداوند و همت صاحبان صنایع است. طبق آمار سال 1399 نائین در حوزه بازرگانی رتبه دوم را در میان شهرستان‌های استان دارد که نشان‌ می‌دهد این شهرستان علاوه بر حوزه فرهنگ و گردشگری در صنعت نیز پیشتاز است. همچنین تقاضا برای ایجاد نخستین شهرک فرآورده‌های معدنی کشور و دومین شهرک صنعتی در نائین نشان از ظرفیت بالای این شهرستان دارد و قدردان زحمات صاحبان صنایع و بازرگانان نائین هستیم.
وی با تأکید بر برگزاری جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در حوزه شهرستان نائین افزود: بر این تصمیم خود مصمم بوده و این اقدام را به‌طور جدی دنبال می‌کنیم. از طرف دیگر حدود هزار اثر تاریخی در شهرستان نائین وجود دارد که 100 اثر به ثبت ملی رسیده و رتبه سوم وجود ابنیه تاریخی پس از اصفهان و کاشان و در حوزه صنایع‌دستی نیز رتبه چهارم استان را داریم، اما در جذب گردشگر در رتبه هشتم استان ایستاده‌ایم که باید در این حوزه بیشتر تلاش کنیم.
 
آلبوم تصاویر کلنگ‌زنی دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی اصفهان در شهرستان‌های نائین و خوروبیابانک