تاریخ : دوشنبه 3 بهمن 1401
کد 6161

درگردهمایی بیستمین سالگرد تاسیس سندیکای آسانسور و پله برقی استان اصفهان مطرح شد:

افزایش 50 درصدی تشکل‌های اقتصادی ذیل اتاق بازرگانی اصفهان در دوره نهم

درگردهمایی بیستمین سالگرد تاسیس سندیکای آسانسور و پله برقی استان اصفهان که با حضور مقامات استانی برگزار شد، تاکید گردید: تشکل های اقتصادی ذیل اتاق بازرگانی اصفهان در این دوره در حدود 50 درصد افزایش یافت.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان سید رسول رنجبران عضو هیئت رئیسه پارلمان بخش خصوصی اصفهان در این گردهمایی، ضمن تبریک بیستمین سالگرد تاسیس سندیکای آسانسور و پله برقی استان یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در توسعه کشورهای پیشرفته را حضور و وجود انجمن‌ها، تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و سندیکاهای تخصصی و حرفه‌ای در تصمیم سازی و تصمیم گیری‌های دولت عنوان کرد.
وی بر ضرورت تلاش تشکل‌های صنفی حرفه‌ای کشورمان برای ایفای نقش در فرایند تصمیم گیری و تصمیم سازی تاکید کرد و افزود: این امر به صلاح بخش خصوصی و دولتی است.
خزانه دار اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: در دوره نهم فعالیت اتاق بازرگانی اصفهان اهتمام ویژه‌ای صرف ایجاد تشکل‌های اقتصادی شده و امروز بیش از 30 انجمن ذیل اتاق در حال فعالیت هستند که تا پایان سال به حدود 50 انجمن خواهند رسید. همچنین در راستای خوشه‌سازی و شبکه‌سازی مجموعه فعالان اقتصادی در 5 شهرستان استان، دفاتر نمایندگی اتاق تأسیس شد و ساختمان مربوط به فعالان اقتصادی این مناطق نیز در حال کلنگ زنی است.
رنجبران در پایان سخنان خود خطاب به اعضای سندیکای آسانسور و پله برقی گفت: کشور در بحث توسعه پایدار نیازمند خدمات شما است، زیرا ایران از ظرفیت تبدیل شدن به یکی از توسعه یافته‌ترین کشورهای منطقه برخوردار است که در این راستا همبستگی، همراهی و همدل بودن در انجمن‌ها برای تحقق اهداف مشترک، بسیار اهمیت دارد.
آماده هرگونه همکاری برای ارتقاء کیفیت شرکت‌های آسانسور استان هستیم
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اصفهان نیز صنعت آسانسور و پله برقی را صنعتی مهم و به روز معرفی کرد و گفت: خوشبختانه شرکت‌های خوبی در زمینه طراحی، مونتاژ و قطعات در استان مشغول فعالیت هستند.
امیرحسین کمیلی انجام مشاوره در خصوص آسانسور قبل از ارایه پروانه ساختمانی به ویژه در ساختمان‌های بلندمرتبه را بسیار حایز اهمیت دانست و گفت: اداره کل صمت آماده پیگیری و تحقق این موضوع است.
وی داشتن شناسنامه قطعات وارداتی و تولیدات داخلی آسانسور و پله برقی و استاندارد بودن آنها را از دیگر ضروریات این حوزه برشمرد و تصریح کرد: بر اساس پیاده سازی طرح شناسه کالا،از این پس کالای تقلبی به راحتی قابل تشخیص است.
مدیرکل صمت استان از اعلام آمادگی این اداره کل، برای کمک به ارتقاء کیفیت این صنعت خبر داد.  
با همگرایی و تعامل می‌توان مشکلات صنفی رفع کرد
در ادامه حسن عبادت رئیس هیئت مدیره سندیکای آسانسور و پله برقی استان، توفیق امروز تشکل‌های ذیل اتاق بازرگانی را حاصل حمایت‌های هیئت رئیسه پارلمان بخش خصوصی اصفهان دانست و گفت: هر تشکلی برای پیشرفت و ارتقاء اعضا، نیازمند همکاری دوایر دولتی مرتبط است.  
وی با اشاره به سابقه تشکیل این سندیکا گفت: سندیکای آسانسور و پله برقی بر اساس الزام سازمان ملی استاندارد، مبنی بر دریافت استاندارد در سال 1382 ایجاد و برای پیگیری مشکلات فعالان این صنعت در آن زمان نقش مهم تشکل بیش از پیش نمایان شد.
رئیس هیئت مدیره سندیکای آسانسور و پله برقی استان با تاکید بر اینکه با همگرایی و تعامل می توان مشکلات صنفی خود را رفع کرد افزود: امروز به دلیل تغییر ذائقه مصرف کنندگان و شرایط حاکم بر اقتصاد، دیگر نمی‌توان به روش‌های سنتی پیشین به فعالیت پرداخت.
عبادت، یکی از تکالیف هر تشکلی را برنامه‌ریزی برای طی مسایل صنف و پیگیری امور بیان و تصریح کرد: سندیکای آسانسور و پله برقی استان اصفهان در تمامی ادارات دولتی مربوطه دارای کرسی بوده و تعامل خوبی با بدنه دولت دارد.
رئیس هیئت مدیره سندیکای آسانسور و پله برقی استان در ادامه با تاکید بر اینکه آسانسور ماشین است و قطعات منفصله نیست گفت: طبق آمار موجود در استان، سهم فروش آسانسور سالیانه برای هر شرکت در حدود 11.35 درصد در شرایط عدالت بوده که با این وجود نمی توان به اداره امور پرداخت . به همین دلیل تنها راه حل برای گذار از شرایط موجود، فعالیت در قالب کنسرسیوم به دلیل افزایش توان مالی، فنی و همپوشانی هزینه‌ها است.
 عضویت 200 فعال شناسنامه دار در سندیکای آسانسور و پله برقی استان
احمدمیرباقری نایب رئیس هیئت مدیره این سندیکا نیز با اشاره به فراز و فرودهای سندیکا، گفت: سندیکای آسانسور و پله برقی با قریب به 200 عضو شناسنامه دار و نیروهای بی شمار فنی کارآمد، نیازهای استان اصفهان و سایر نقاط کشور را پوشش می دهد.
وی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ سندیکا با اداره کل صمت استان گفت: نقطه مشخص این همکاری مربوط به کارگروه نظارت بر عملکرد شرکت‌های مجری آسانسور است که آیتم‌های موجود در آن از سوی سندیکا مکتوب و به اداره صنایع ارسال می گردد، سپس موارد موجود از سوی اعضاء کارگروه به سندیکا ارجاع شده و از طرف ما اشکال زدایی و ارایه می شود.
نایب رئیس هیئت مدیره سندیکای آسانسور و پله برقی استان در ادامه به ارایه توضیحاتی در خصوص اقدامات این سندیکا پرداخت.
وحدت و انسجام لازمه رشد صنعت آسانسور و پله برقی
همچنین سید مرتضی طباطبایی فر سرپرست اتحادیه کشوری آسانسور و پله برقی استان، اعتلای کنونی صنعت آسانسور و پله برقی را حاصل همت و تلاش جوانان عالم و عاشق فعال در این صنعت دانست و خواستار وحدت رویه و انسجام بیشتر فعالان این حوزه در استان شد.
وی برگزاری گردهمایی های اینچنینی را در تبادل اطلاعات و تجارب و در نتیجه رفع سریع‌تر و بهتر مشکلات حایز اهمیت دانست.
اعلام آمادگی برای افزایش طول عمر ساختمان‌های استان
احمدبناکار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان نیز با بیان اینکه عمر ساختمان در کشورمان حدود 25 تا 30 سال است گفت: عدم استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد باعث کاهش عمر ساختمان ها شده است. البته از سال 90 تا امروز تحول خوبی در صنعت ساختمان ایجاد شده و موجب پایداری ساختمان‌ها و افزایش عمر آنها و جلوگیری از اتلاف منابع ملی گردیده است.
وی افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان با همکاری اداره استاندارد در حال تلاش است عمر ساختمان‌ها را به 50 سال ارتقا دهد البته با موانع زیادی در این حوزه روبه‌رو هستیم.
بناکار تصریح کرد: در سال‌های اخیر به دلیل پیگیری‌های مجدانه فعالان این صنعت تحول چشمگیری در ارتقاء استاندارد و توان فنی فعالان به وجود آمده است.
وی از اعلام آمادگی سازمان نظام مهندسی ساختمان برای همکاری بیشتر در راستای افزایش طول عمر و استاندارد ساختمان‌های استان خبر داد.
موانع رشد صنعت آسانسور و پله برقی استان اصفهان
حامد دایی جواد کارشناس امورحقوقی اداره کل استاندارد استان اصفهان نیز با اشاره به ارتقاء صنعت آسانسور و پله برقی استان طی سال‌های گذشته، عدم استفاده از توان مدیران و تکنسین‌های فنی توانمند، رشد نکردن بدنه حرفه‌ای شرکت‌های آسانسور همزمان با رشد تعداد شرکت‌ها، تعدد این شرکت‌ها عدم استقبال از دریافت مجوز آسانسور پک را از جمله موانع این صنعت دانست.   
لازم به ذکر است مجید رئوفی مشاور مالیاتی نیز در ابتدای این برنامه به ارایه توضیحاتی در خصوص نحوه محاسبه مالیات و مالیات اشخاص حقیقی و حقوقی پرداخت. همچنین مهدی خادمی مدیرشرکت آسمان تجارت جم، امیرخداپرست مدیر گروه صنعتی کابین پلاس و علی خواجی مدیرفروش شرکت لاران صنعت  به ایراد سخن پرداختند.
در پایان این گردهمایی نیز ضمن تجلیل از پیشکسوتان این صنعت، از لوح یادبود بیستمین سالگرد تاسیس سندیکای آسانسور و پله برقی استان اصفهان رونمایی شد.
 
آلبوم تصاویر گردهمایی بیستمین سالگرد تاسیس سندیکای آسانسور و پله برقی