تاریخ : دوشنبه 26 دي 1401
کد 6134

ساختمان تشکل‌های ذیل اتاق بازرگانی اصفهان و مرکز توسعه تجارت روسیه و اوراسیا افتتاح شد

همزمان با ایام ولادت بانوی دوعالم حضرت زهرا سلام الله علیها ،آیین افتتاح ساختمان تشکل‌های ذیل اتاق بازرگانی اصفهان و مرکز توسعه تجارت روسیه و اوراسیا با حضور جمعی از اعضای هیئت نمایندگان و هیئت مدیره انجمن‌ها و تشکل‌های اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان مسعود گلشیرازی رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان در مراسمی که بدین منظور برگزار شد، همگرایی تشکل‌ها را موجب تبدیل انرژی‌ به سینرژی و در نهایت منجر به بهبود شاخص‌های کسب و کار دانست و بر نقش مهم کار تیمی در ارتقاء همسان فهمی و حرکت رو به جلوی اقتصادی تاکید کرد.
وی با بیان اینکه شاهراه ترسیم هرم قدرت تشکلی، از تجمع و همگرایی حاصل می شود، از افزایش تعداد تشکل‌های ذیل اتاق بازرگانی اصفهان در ماه‌های آینده به 50 تشکل خبر داد و گفت: در اینصورت می‌توانیم حوزه‌های تخصصی را به صورت رسته‌ای و خوشه‌ای ساماندهی کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تقسیم بندی شهرستانی تشکل‌ها را در گام دوم ،موجب انسجام عقلگرایی به منظور تحقق اهداف اقتصادی دانست.
گلشیرازی با بیان اینکه یکی از اهداف دوره نهم اتاق بازرگانی اصفهان، بهبود شاخص‌ محیط کسب و کار بود تصریح کرد: بر این اساس، ساختارسازی برای نیل به این هدف آغاز شد که از مصادیق آن کسب رتبه اول شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و عملکرد مثبت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای حل پرونده‌های موردی فعالان اقتصادی است.
وی سعی در الحاق فعالان اقتصادی مرتبط با هر رسته به تشکل‌های مربوطه با هدف شکل‌گیری میزهای گفتمانی و حل مساله از مشکلات تخصصی هر انجمن را از دیگر اقدامات این دوره اتاق معرفی کرد. گلشیرازی در ادامه ضمن تشریح اقدامات اتاق اصفهان در راستای توانمندسازی اعضا، خواستار اجرای برش تخصصی این اقدامات در تشکل‌های ذیل اتاق شد و اظهار داشت: از طریق تعریف دوره و پروژه‌های مشترک با استفاده از ظرفیت اتاق، نیروهای خود را توانمند کنید.
وی در ادامه سخنان خود، سالن اجلاس را نماد توسعه اصفهان معرفی و تصریح کرد: اتاق بازرگانی همچنین اقداماتی در راستای تصویرسازی پروژه‌های سرمایه گذاری اصفهان به منظور ترغیب سرمایه گذاران انجام داده است که از سوی شهرداری با حضور شهرداران و فرمانداران استان در اتاق بازرگانی رونمایی خواهد شد.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان راه‌اندازی دفاتر منطقه‌ای و افتتاح ساختمان تشکل‌ها و مرکز توسعه تجارت روسیه و اوراسیا را از مراکز تسهیل کسب و کار معرفی کرد و گفت: همچنین در این دوره به منظور پشتوانه سازی بین نسلی، دوره‌هایی برای فرزندان اعضاء اتاق و کودکان، نوجوانان و جوانان استان تعریف شد که باید در تشکل‌ها به منظور ایجاد ارزش در نسل بعدی، در برش تخصصی پیاده سازی شود.
وی ابراز امیدواری کرد با پیوند بیشتر تشکل‌ها با این بسترها، اقتصاد ملی عمق بیشتری یابد.
در ادامه سید رسول رنجبران عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان یکی از مبانی اصلی توسعه پایدار در کشورهای توسعه یافته را تشکل‌گرایی و وجود انجمن‌های صنفی و تخصصی بیان کرد و بر نقش مهم تشکل‌ها بر تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری تاکید نمود.
وی تنها راه تحول اقتصادی کشور را، بها دادن به انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی و واگذاری بسیاری از تصمیم گیری‌ها به آنها به واسطه آشنایی با محیط کسب و کار و اشراف به حوزه‌های تخصصی دانست.
رنجبران در پایان سخنان خود تشکل‌گرایی و خوشه‌گرایی را جزو فعالیت‌های مهم دوره نهم اتاق دانست و خواستار اهمیت دادن به تشکل‌ها و توانمندسازی و فراگیرکردن تشکل‌های هر صنف شد.
 علی محمد آقاجان مدیر واحد خدمات به اعضا، انجمن‌ها، تشکل‌ها و دفاتر منطقه‌ای اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه ابراز امیدواری کرد افتتاح این ساختمان سرآغاز بهبود شبکه‌سازی و عملکرد تشکل‌های ذیل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان شود.
 
آلبوم تصاویر ساختمان تشکل‌های ذیل اتاق بازرگانی اصفهان و مرکز توسعه تجارت روسیه و اوراسیا افتتاح شد