تاریخ : شنبه 17 دي 1401
کد 6109

طی نشست طرح و پیگیری مشکلات بانکی فعالان اقتصادی استان با مدیرعامل بانک صنعت و معدن:

اختیارات امور شعب بانک صنعت و معدن استان 3برابر شد

در نشست طرح و پیگیری مشکلات بانکی فعالان اقتصادی استان که با حضور مدیرعامل و اعضاء هیئت مدیره بانک صنعت و معدن و جمعی از فعالان اقتصادی برگزار شد، اختیارات امور شعب بانک صنعت و معدن استان 3برابر شد و به 1500 میلیارد ریال برای هر مشتری افزایش یافت.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان مسعود گلشیرازی رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان در این نشست نوسانات شدید نرخ ارز را موجب بروز مشکلاتی در حوزه تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه گذاری و توسعه واحدهای صنعتی دانست و افزود: این امر بعضا کاهش سطح فعالیت یا تعطیلی واحدهای صنعتی را به دنبال داشته که لازم است هر چه زودتر در این حوزه چاره اندیشی شود.
وی گفت: انعقاد تفاهم‌نامه اتاق بازرگانی اصفهان با بانک صنعت و معدن، به معیاری مناسب برای حمایت سایر بانک‌ها از فعالان اقتصادی تبدیل خواهد شد و امیدوارم این حمایت‌ها در شرایط کنونی اقتصاد کشور افزایش یابد.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در نظر گرفتن اختیارات ویژه برای رئیس امور شعب بانک صنعت و معدن استان اصفهان در حوزه حمایت از واحدهای تولیدی در خرید مواد اولیه از بورس، حمایت حداکثری این بانک در تامین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی و افزایش اختیارات امور شعب استان را از درخواست‌های مهم فعالان اقتصادی اصفهان از مدیرعامل بانک صنعت و معدن عنوان کرد.
گلشیرازی همچنین خواستار ایجاد خط ویژه برای تامین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای صنعتی استان برای توسعه صادرات و ورود به بازار روسیه شد و افزود: با توجه به فرصت پیش آمده برای کشورمان، انعقاد تفاهم‌نامه بانک صنعت و معدن با صندوق توسعه ملی و سازمان توسعه تجارت در این زمینه برای حمایت از واحدهای فعال در این بازار، بسیار راهگشا خواهد بود.
همچنین اصغر اخوان مقدم نایب رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و توسعه اقتصاد دانش بنیان در این نشست ضمن تقدیر از خدمات ارایه شده در بانک صنعت و معدن طی سال‌های گذشته به فعالان اقتصادی استان گفت: ارایه بسته حمایتی و افزایش 4برابری سقف تسهیلات دهی به فعالان اقتصادی در آن دوره، اتفاقات خوبی را برای استان و این بانک رقم زد. وی ابراز امیدواری کرد این اتفاقات تداوم داشته باشد.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات بانکی نیروگاه‌های تولید پراکنده برق استان گفت: پرونده‌هایی در ستاد تسهیل در این حوزه مطرح بوده و لازم است کمیته ویژه‌ای به منظور بررسی دقیق مشکلات بانکی فعالان این حوزه و چاره اندیشی در این زمینه، تشکیل شود.
علی کرباسی زاده مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان و عضو هیئت موسس انجمن قطارهای پرسرعت کشور نیز ضمن تشکر از مدیرعامل این بانک به منظور باز کردن گره مالی پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران گفت: این اقدام کار نیکی است که نام نیک دست اندرکاران رفع این مشکل را در تاریخ جاویدان نگه خواهد داشت.
وی بحران‌های نقدینگی، خلق پول و نوسانات نرخ ارز را موجب ایجاد فشارهای مضاعف به صاحبان کسب و کار دانست و تصریح کرد: اصفهان به عنوان بزرگ‌ترین استان صنعتی کشور به دلیل قرار دادن صنایع بزرگ با آلایندگی‌های زیادی مواجه شده و بهای مالی، جانی و بهداشتی این بحران متوجه مردم این شهر شده و با این وجود به دلیل قرار گرفتن منابع این صنایع آلاینده در مرکز ،حق استان صنعتی اصفهان ادا نمی شود. پس لازم است بانک‌ها سقف اعتبارات صنایع را افزایش دهند تا گرهی از مشکلات مردم این شهر باز شود. 
در ادامه بهنام ابراهیمی دبیر کل اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه بانک صنعت و معدن در فضای کسب و کار استان اصفهان نسبت به سایر بانک‌ها دارای عملکرد درخشان‌تری بوده است، ابراز امیدواری کرد بانک مذکور در حل مطالبات و مشکلات موردی فعالان اقتصادی استان نیز هر چه سریعتر وارد عمل شود.
علی خورسندیان مدیرعامل بانک صنعت و معدن نیز ضمن قابل تقدیر بودن فعالیت کارآفرینان در شرایط پرتلاطم اقتصادی امروز گفت: بانک صنعت و معدن در طول 10 سال 372 شرکت را تامین مالی نموده و این در حالی است که طی این مدت، تامین مالی انجام شده در سطح استان اصفهان 20 هزار و 500 میلیارد تومان بوده است.
وی با اشاره به نقش مهم این بانک در اشتغالزایی در کشور افزود: حمایت از طرح‌های دانش بنیان، اشتغالزا، صادرات محور و پروژه‌های نیمه تمام از اولویت‌های حمایتی بانک صنعت و معدن می باشد و در سال 1400 و 9ماهه سالجاری 209 واحد دانش بنیان در سطح کشور تامین مالی شده‌اند.
خورسندیان تصریح کرد: مشکلات شبکه بانکی که مهم‌ترین آن محدودیت منابع، شرایط تحریم و تورم است، به مانعی برای تامین مالی تبدیل شده و تسهیلات دهی را با مشکل مواجه کرده است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن با تاکید بر اینکه انتظارات مشتریان از بانک باید متقابل باشد گفت: در صورت ارایه خدمات مالی به صاحبان کسب و کار باید به منظور تقویت توان حمایتی بانک، لازم است مشتریان عملیات مالی و بانکی خود را در همان بانک انجام دهند.
وی در ادامه با اعلام آمادگی برای افزایش اختیارات مدیر امور شعب بانک صنعت و معدن استان اصفهان از پیگیری این موضوع خبر داد.   
رفع موانع بازپرداخت اقساط نیروگاه‌های تولید پراکنده استان ناشی از نوسانات نرخ ارز، عدم امکان بازپرداخت تسهیلات ارزی ، افزایش حد تسهیلات شرکت‌های دارویی، در نظر گرفتن منافع فعالان اقتصادی در بانک‌ها به عنوان گردانندگان اصلی چرخه بانکی کشور، افزایش سقف اعتباری فعالان اقتصادی استان صنعتی اصفهان و در نظر گرفتن اهلیت آنها برای تسهیلات دهی، بازنگری در سیاست انقباضی بانک‌ها برای کمک به رونق تولید و بالندگی اقتصادی کشور، بازنگری بانک صنعت و معدن درسیاست ارایه تسهیلات سرمایه در گردش به صاحبان کسب و کار، افزایش اختیارات امور شعب بانک صنعت و معدن در استان صنعتی استان به منظور رفع سریع مشکلات فعالان اقتصادی، کمک به رفع مشکوک الوصول شدن واحدهای تولیدی به دلیل عدم پرداخت اقساط به ویژه نیروگاه‌های CHP، حمایت هر چه بیشتر این بانک از واحدهای پلیمری استان اصفهان با هدف بازسازی ماشین آلات و تجهیزات این واحدها برای جلوگیری از فرسودگی صنعت از موضوعاتی بود که فعالان اقتصادی در این نشست مطرح کردند.  
در ادامه این جلسه تفاهم‌نامه همکاری بین بانک صنعت و معدن و اتاق بازرگانی اصفهان منعقد و طبق آن مقرر شد مجموع اعتبارات پرداختی استان 90 درصد افزایش یابد. افزایش اختیارات امور شعب استان به مدت 6 ماه تا سقف حداکثر معادل شعب مستقل تهران، تعیین حداعتباری و اعتبار سنجی با در نظرگرفتن شرایط کنونی اقتصاد کشور، در اولویت قرار گرفتن تامین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی که سرمایه ثابت آنها قبلا توسط بانک تامین شده با در نظر گرفتن میزان فروش دوره های قبل و با احتساب تورم فعلی از دیگر مفاد این تفاهم نامه بود.  
 
آلبوم تصاویر نشست طرح و پیگیری مشکلات بانکی فعالان اقتصادی استان با مدیرعامل بانک صنعت و معدن