تاریخ : دوشنبه 14 شهريور 1401
کد 5644

در جلسه کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد:

رفع معضل کودک کار اصفهان با مشارکت دولت و بخش خصوصی

عضوهیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در جلسه کمیسیون مسئولیت اجتماعی خواستار تهیه مدلی مشخص در حوزه ساماندهی کودکان کار استان شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان نایب رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه بر ضرورت پرداختن به موضوع کودکان کار در کمیسیون تاکید کرد و افزود: باید از مدل‌های مشابه و موفق کشوری در این طرح الگوبرداری کرده و با ایجاد تعامل میان دستگاه‌های حاکمیتی، سمن‌ها و بخش خصوصی در این مورد اقدام کرد.
مجتبی کاروان همچنین خواستار برگزاری جلسه‌ای مشترک میان اتاق بازرگانی، شهرداری، سازمان ورزش و جوانان، بهزیستی،کمیته امداد و NGOهای فعال در این حوزه برای تهیه الگویی برای همکاری بخش دولتی و خصوصی به منظور انجام اقدامی موثر در سطح استان در این موضوع شد و گفت: اتاق بازرگانی به موتور محرک ساماندهی این موضوع در سطح استان تبدیل شود.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان همچنین مسئولیت اجتماعی در حوزه محیط زیست را در شرایط کنونی استان بسیار حایز اهمیت دانست و تصریح کرد: با توجه به بحران خشکسالی، فرونشست زمین و آلودگی هوا لازم است با اداره کل محیط زیست و شهرداری در این زمینه تعامل شود.
کاروان در ادامه با بیان اینکه در شرایط کنونی منابع بانکی کشور برای تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی محدود شده است افزود: به این دلیل باید به دنبال راه‌های دیگر تامین مالی به ویژه از طریق بازار سرمایه و تسهیل این فرایند باشیم.
ورود بورس‌های تخصصی در اصفهان در راستای کمک به تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های دانش بنیان موضوع دیگری بود که در ادامه مطرح و مقرر شد جلسه‌ای با حضور هيات رئيسه سازمان بورس، اوراق بهادار تهران و بورس کالا برگزار شود.
برگزاری دومین رویداد تقدیر از بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی در حوزه مسئولیت اجتماعی در آذر
ناصر چاووشی مشاور کمیسیون مسئولیت‌ اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه دومین رویداد تقدیر از بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی در حوزه مسئولیت اجتماعی در آذرماه در  بخش‌های انجمنی و تشکلی، شرکتی، انفرادی و شخصی برگزار خواهد شد افزود: آثار نیز در عرصه‌های قانونی، اخلاقی، محیط زیست، خدمت رسانی و مردم یاری دریافت می‌شوند.
وی افزود: فراخوان ارسال آثار دومین رویداد مسئولیت اجتماعی از اوایل مهرماه از طریق وب سایت اتاق بازرگانی اصفهان انجام می‌شود و پس از داوری و ارزیابی آثار، تقدیر و تجلیل از برگزیدگان این همایش در آذر ماه برگزار می‌گردد.
چاووشی همچنین از انتشار کتاب تجارب مسئولیت اجتماعی اعضا اتاق بازرگانی اصفهان در ماه‌های آینده خبر داد.
در ادامه سعید لندران مشاور کمیسیون مسئولیت اجتماعی از انجام اقداماتی در راستای تهیه سندی به روش مدیریت تعالی توسط کمیسیون خبر داد و ابراز امیدواری کرد سند مذکور در همایش آذرماه رونمایی شود.  
بهنام شاهنگیان عضو هیئت مدیره خیریه شجره طیبه نیز ضمن ارایه پیشنهاد راه‌اندازی صندوق نیکوکاری در اصفهان گفت: با این اقدام می‌توان اقدامات خیرخواهانه را به نوعی سرمایه‌گذاری تبدیل کرد. وی با توجه به ظرفیت‌های اتاق بازرگانی اصفهان خواستار انجام اقدامات لازم برای راه اندازی این صندوق به عنوان پشتیبان خیریه‌ها شد.
بانک نیازمندی‌های پروژه‌های مسئولیت اجتماعی ایجاد خواهد شد
در ادامه ضمن تشریح اقدامات 5 ماهه کمیسیون،  برگزاری «طرح سالمندی موفق» با تعامل شهرداری و ایجاد سایت جمع سپاری پروژه‌های مسئولیت اجتماعی استان با هدف هزینه کردن اثربخش و هدفمند منابع و کمک به جلب مشارکت خیرین و فعالان اقتصادی عضو اتاق بازرگانی اصفهان در این پروژه‌ها از برنامه‌های آتی کمیسیون بیان شد. همچنین مقرر شد کمیته بیمه ذیل کمیسیون مسئولیت اجتماعی تشکیل شود.

 
آلبوم تصاویر رفع معضل کودک کار اصفهان با مشارکت دولت و بخش خصوصی