تاریخ : دوشنبه 10 مرداد 1401
کد 5488

اتاق بازرگانی اصفهان موفق به کسب رتبه نخست رضایتمندی فعالان اقتصادی در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان شد

دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان اعلام کرد پارلمان بخش خصوصی اصفهان موفق به کسب رتبه نخست رضایتمندی فعالان اقتصادی در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در سال 1400 شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، بهنام ابراهیمی ضمن اشاره به جایگاه ویژه فعالان اقتصادی بخش خصوصی در تولید، اشتغال، ایجاد ارزش افزوده و ارزآوری استان و کشور تصریح کرد : بدون تردید بهبود محیط کسب و کار و کسب رضایتمندی فعالان اقتصادی به عنوان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی پیش رو از مهم‌ترین پیش نیاز‌های توسعه اقتصادی کشور است که بر همین اساس هیات رئیسه و هیات نمایندگان دوره نهم اتاق اصفهان همواره بهبود فضای کسب و کار استان، شاخص‌گرایی و کمک به رفع مشکلات فعالان اقتصادی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده اند.
وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی ایران در راستای اجرای ماده 4 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار با اجرای طرح نظرسنجی از فعالان اقتصادی سراسر کشور، عملکرد  44 سازمان و نهاد ملی و استانی مرتبط با محیط کسب و کار را در سطح کشور و استان‌ها مورد ارزیابی قرارداده است که اتاق بازرگانی اصفهان برای دومین بار رتبه نخست رضایتمندی فعالان اقتصادی استان را کسب نموده است.
ابراهیمی افزود:  در سال 1398 نیز اتاق بازرگانی اصفهان برای اولین بار رتبه نخست این طرح را در استان کسب کرد.  
دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان سهولت در فرایندهای اداری و سرعت در ارائه خدمات، کیفیت رسیدگی به درخواست‌های قانونی مراجعان، نحوه رفتار با فعالان اقتصادی، تکریم ارباب رجوع و شفافیت و اطلاع رسانی در زمینه نحوه ارائه خدمات را 4 مولفه اصلی این طرح دانست که با نظر سنجی از 2300 فعال اقتصادی مورد ارزیابی قرار گرفته است.
وی به تشریح اقدامات پارلمان بخش خصوصی اصفهان به منظور توسعه خدمت رسانی به اعضاء، کمک به رفع مشکلات فعالان اقتصادی و بهبود محیط کسب و کار استان پرداخت و اظهار داشت: به منظور بهبود خدمت‌رسانی به فعالان اقتصادی، تحقق اتاق نسل سوم در دستور اتاق بازرگانی اصفهان در دوره نهم قرار گرفت که در همین راستا تعداد خدمات آن از 18 خدمت به بیش از 50 خدمت نوین افزایش یافت.
ابراهیمی افزود: اتاق بازرگانی اصفهان در این دوره علاوه بر پیگیری مشکلات کلان اقتصاد استان و کشور، رفع مشکلات موردی اعضاء و فعالان اقتصادی را نیز در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده است و با تشکیل میزهای تخصصی در بانک مرکزی، گمرک و وزارت صمت و همچنین برگزاری رویدادهای ملی و استانی جهت پیگیری و رفع مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف کسب و کار، گام‌های ارزشمندی در این حوزه برداشته است.
وی تشکیل شرکت شتاب دهنده بردار به منظور شتابدهی فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کارهای استان در حوزه توسعه صادرات، تجارت الکترونیک و بازاریابی و فروش را به همراه ایجاد مرکز تخصصی کسب و کار از دیگر اقدامات مهم اتاق اصفهان به منظور ارتقاء اکوسیستم اقتصادی استان دانست.
دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان ایجاد سرای نوآوری اتاق بازرگانی و دانشکاه همچنین تاسیس واحد پژوهش و بررسی‌های اقتصادی در اتاق اصفهان را گام بزرگی در راستای توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه و تهیه آمار و اطلاعات اقتصادی مورد نیاز فعالان اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی استان دانست.
ابراهیمی تاسیس 5 دفتر منطقه ای در سطح استان به منظور توسعه و تسهیل خدمت رسانی به واحدهای اقتصادی مستقر در شهرستان‌های مختلف را از دیگر اقدامات نوین پارلمان بخش خصوصی در دوره نهم دانست و گفت: مجموعه این اقدامات به همراه افزایش بیش از 200 درصدی دوره‌های آموزشی برگزار شده برای فعالان اقتصادی نسبت به دوره قبل، ایجاد میزهای تجارت فرامرزی، راه اندازی مرکز فوریت‌های کسب و کار و سرمایه گذاری استان  و ...  سبب شد اتاق بازرگانی اصفهان در طرح ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی اقتصادی استان، از سوی فعالان اقتصادی بالاترین رتبه رضایتمندی را اخذ نماید.
وی در پایان پیگیری خواسته‌های به‌حق فعالان اقتصادی استان به ویژه اعضای اتاق بازرگانی اصفهان و همچنین کمک به رفع مشکلات فعالان اقتصادی را از مهم‌ترین اولویت‌های پارلمان بخش خصوصی اصفهان دانست .