تاریخ : يکشنبه 9 مرداد 1401
کد 5482

تسهیل فرآیند ثبت شرکت، نتیجه راه‌اندازی پنجره واحد فیزیکی در اتاق بازرگانی اصفهان

به مناسبت دومین سالگرد تاسیس پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار استان در اتاق بازرگانی اصفهان، عملکرد آن بررسی و از همکاران این مرکز تقدیر شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، بهنام ابراهیمی دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه اظهار داشت: در ابتدا ثبت شرکت با مسئولیت محدود و شرکت‌های سهامی خاص و تغییرات این شرکت‌ها از سوی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار استان در اتاق بازرگانی دنبال شد و هم‌اکنون ثبت برند در دستور کار این پنجره واحد قرار دارد.
وی با تأکید بر لزوم تمرکز بر ثبت تغییرات شرکت‌های سهامی خاص و ثبت علائم و نام‌های تجاری از سوی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار افزود: این خدمات موردنیاز بالغ بر 3 هزار فعال اقتصادی عضو اتاق بازرگانی اصفهان است و در صورت عدم ارائه مناسب این خدمات به اعضا، ادامه فعالیت پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار استان در اتاق بازرگانی توجیهی نخواهد داشت.
امکان گسترش خدمات پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار فراهم است
منیژه طبیبی، معاون مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب‌وکار وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز با اشاره به امکان گسترش خدمات پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار با گذشت دو سال از راه‌اندازی آنها در پنج استان کشور افزود: در زمینه ارائه خدمات ثبت تغییرات شرکت‌‌ها توسط پنجره واحد فیزیکی مذاکراتی با مدیران وزارتخانه داشتیم که در صورت رفع مشکل کمبود فضای فیزیکی اتاق بازرگانی تهران این امر امکان‌پذیر است.
وی با بیان اینکه ثبت برند چند گام دارد که تنها گام نخست از سوی اتاق بازرگانی تهران و مابقی از سوی اداره ثبت مالکیت معنوی ارائه می‌شود، ادامه داد: برون‌سپاری خدمات ثبت شرکت به دفاتر اسناد رسمی با ارائه این خدمت از سوی اتاق‌های بازرگانی منافاتی ندارد و فعالان اقتصادی تصمیم می‌گیرند که این خدمات را از کدام بخش دریافت کنند که با رقابتی شدن فضا، کیفیت ارائه خدمات نیز بهبود می‌‌یابد. از طرف دیگر در پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار به جز ثبت شرکت مجموعه‌ای از خدمات دیگر از جمله در حوزه تأمین اجتماعی، مالیات و پست نیز ارائه می‌شود که مزیتی برای آن خواهد بود.
زهرا زمانی، مدیر واحد پژوهش و بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی اصفهان نیز درباره عملکرد پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار استان گفت: طبق تبصره‌ماده 4 قانون بهبود محیط کسب‌وکار مقرر شد پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در پنج استان تهران، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و فارس تاسیس شود که به اذعان اعضای اتاق و فعالان اقتصادی تجربه موفقی در اصفهان داشتیم.
وی با اشاره به تشکیل پنجره واحد فیزیکی در اتاق بازرگانی اصفهان از پنجم مردادماه 99 افزود: پنجره واحد فیزیکی مکانی است که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با ثبت شرکت  وشروع کسب و کار با هدف ارتقای شاخص‌های کسب‌وکار در کشور تاسیس شد.  وی بهبود این شاخص‌ها در استان‌ها از جمله اصفهان را هدف شکل‌گیری پنجره واحد فیزیکی دانست.
وی کاهش زمان ثبت و شروع فعالیت شرکت‌های با مسئولیت محدود و سهای خاص از 72 روز به کمتر از 72 ساعت را از مهمترین دستاوردهای این مرکز دانست.
احمد خالقی، معاون اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان نیز با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر حمایت اشتغال آفرینی و شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان در این زمینه آمادگی کامل دارد تا در زمینه رونق تولید و کمک به ارتقای رتبه جهانی  ایران در شاخص محیط کسب‌وکار همکاری نماید.
در ادامه این جلسه از زحمات کارشناسان پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار استان اصفهان تقدیر شد.

 
آلبوم تصاویر دومین سالگرد تاسیس پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار استان در اتاق بازرگانی اصفهان