تاریخ : چهارشنبه 15 تير 1401
کد 5399

در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان

فعالان اقتصادی خواستار تفویض اختیارات بیشتر به استان شدند

در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، فعالان اقتصادی ضمن تاکید بر ضرورت تفویض اختیار به استان‌ها خواستار توجه بیشتر به مشکلات صنایع استان اصفهان شدند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان محمد امینی رییس انجمن صادرکنندگان استان در این همایش تصمیمات لحظه‌ای، مقطعی و بعضا کارشناسی نشده حوزه صادرات را یکی از مهم‌ترین مشکلات فعالان اقتصادی دانست و افزود:لازم است پیش از صدور قوانین، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های حوزه صادرات و واردات از نظرات بخش خصوصی استفاده شود.
وی عکس‌العمل احساسی نسبت به تغییرات را مهم‌ترین مشکل در حوزه صادرات و واردات بیان و تصریح کرد: به دلیل شرایط حاکم بر جهان ناشی از جنگ روسیه و اوکراین، پاندمی کرونا و... اکنون فرصت مناسبی برای استفاده از بازارهای منطقه ای و فرامنطقه‌ای فراهم شده که لازم است از این شرایط به نحو مطلوب استفاده شود.
امینی همچنین خواستار توجه به ابتدایی‌ترین نیازهای صنایع مانند آب،بر ق،گاز و تامین نیازهای اولیه کارگران مانند تامین نان شد.
اختصاص فرصت بیشتر برای حل مشکلات اصفهان  به ویژه در حوزه اصناف، تفویض اختیار به مدیران استانی و استفاده از پتانسیل فکر و اندیشه مردم اصفهان در تصمیم‌گیری‌ها، انجام جراحی اقتصادی در بدنه دولت و کوچک سازی دولت، ایجاد ساز و کار تسهیل واردات پنبه برای صنایع نساجی استان، حل مشکلات عرضه چیپس پلی استر در بورس کالا، بازنگری در قوانین واردات طلای معوض و صادرات مصنوعات طلا، ایجاد شهرک اختصاصی شرکت‌های پخش، توجه به تولید بدون کارخانه و تعهد به نظام نامه پیوست فناوری و بازنگری در عوارض صادراتی  سنگ کوپ  از موارد درخواستی روسای انجمن‌ها و اتحادیه‌های ذیل اتاق بازرگانی اصفهان در این مراسم بود.
شایان ذکر است در این مراسم از یک شرکت به عنوان صادرکننده نمونه ملی، 9 شرکت به عنوان صادرکننده ممتاز استانی، 17 شرکت صادرکننده نمونه استانی و 7 صادرکننده قابل تقدیر استانی تجلیل شد.

 
آلبوم تصاویر آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان2