تاریخ : چهارشنبه 10 آذر 1400
کد 4633

در رویداد انتقال تکنولوژی هیئت علمی فناوربررسی شد

نگاه نوین به مسائل مالیاتی، مدل‌های جذب سرمایه از بورس و سیستم‌های محاسبه قیمت تمام شده

سلسله نشست‌های رویداد انتقال تکنولوژی هیئت علمی فناور این هفته با موضوع نگاهی نوین به مسائل مالیاتی، مدل‌های جذب سرمایه از بورس و سیستم‌های محاسبه قیمت تمام شده برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست سیامک کورنگ بهشتی مسئول دپارتمان تخصصی حسابداری، حسابرسی و مالی گفت: در اواخر قرن پانزدهم ریاضیدانی ایتالیایی به نام لوکا پاچیولی که امروز به عنوان پدر علم حسابداری شناخته می‌شود، با طراحی سیستم حسابداری دوطرفه بستر لازم برای حسابداری اصولی را فراهم کرد.
وی خودکنترلی را بزرگ‌‎ترین مزیت این سیستم دانست و تصریح کرد: پس از وقوع انقلاب صنعتی نیز آدام اسمیت اقتصاددان اسکاتلندی به عنوان پایه گذار مکتب کلاسیک در کتاب بررسی علل و ماهیت ثروت ملل موضوع تمرکز سرمایه و تقسیم کار را به عنوان عامل افزایش بهره وری مطرح کرد.
کورنگ بهشتی با تشریح روند دراختیارقراردادن سرمایه مالکین خرد به مدیران حرفه‌ای گفت: در این زمان وجود نظام‌های مالی برای اطمینان از روند درست مدیریت سرمایه بیش از پیش احساس شد.
وی افزود: پس از فعالیت حسابداران حرفه ای برای جلوگیری از خطای سهوی و عمدی حسابداران، خدمات حسابرسان مورد استفاده قرار گرفت.
مسئول دپارتمان تخصصی حسابداری سرای نوآوری ثبت رویدادهای مالی در دفتر روزنامه و سند حسابداری، طبقه بندی اطلاعات در دفتر کل و دفتر معین، تهیه صورت‌های مالی و تفسیر نتایج را از وظایف حسابداران دانست.
وی در ادامه راهبری درست مدیر برای ایجاد انگیزه لازم در نیروی انسانی، مواداولیه مناسب، تجهیزات پیشرفته، بکارگیری روش‌های صحیح تولید، فراهم‌سازی شرایط بهداشتی محیط کار و... را از جمله عوامل موثر در افزایش بهره وری محیط کار عنوان کرد وبه ارایه توضیحاتی درخصوص حسابرسی داخلی و مستقل، روش‌های سیستم‌های قیمت تمام شده صنعتی پرداخت.      
لازم به ذکر است رویداد انتقال تکنولوژی هیئت علمی فناور به همت سرای نوآوری اتاق بازرگانی و دانشگاه با همکاری واحد خدمات به اعضاء، امورتشکل‌ها و دفاتر منطقه‌ای طی 18 هفته به معرفی دپارتمان‌های تخصصی سرای نوآوری و ارائه مشاوره‌های رایگان به فعالان اقتصادی در قالب میزهای مشاوره تخصصی دپارتمان‌ها می‌پردازد.

 
آلبوم تصاویر نگاه نوین به مسائل مالیاتی، مدل‌های جذب سرمایه از بورس و سیستم‌های محاسبه قیمت تمام شده