تاریخ : شنبه 29 آبان 1400
کد 4603

سرفصل دروس دانشگاهی متناسب با نیاز صنعت بازبینی شود

همایش ملی پویش اشتغال با هدف معرفی «طرح پویش» سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه مبنی بر اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در این همایش ضمن تشکر از پارلمان بخش خصوصی اصفهان به واسطه حمایت از برگزاری این همایش و راه اندازی طرح پویش اشتغال، این طرح را زمینه ساز ایجاد شغل برای دانشجویان طی دوران تحصیل بیان و تصریح کرد: این طرح از دو سال پیش با همکاری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تقویت تعامل دانشگاه و صنعت و تبدیل این جریان از حالت تعریفی به برنامه عملیاتی آغازشد.
پیام نجفی در ادامه با تاکید بر اینکه صنعت به شدت به نیروی متخصص نیاز دارد، یکی از مشکلات صنایع را کمبود نیروی انسانی متخصص مسلط بر بازار کار دانست و تصریح کرد: جاذبه بسیاری از رشته‌های تخصصی دانشگاهی علیرغم نیازمندی محیط کار به آنها به دلیل عدم وجود تعامل خوب میان صنعت و دانشگاه در حال کاهش است.
وی بر ضرورت اصلاح سرفصل دروس دانشگاهی متناسب با نیاز صنعت تاکید کرد و افزود: بازتعریف سرفصل دروس بدون حضور صنعتگران و فعالان اقتصادی امکانپذیر نیست.
وی ضمن برشمردن مزایای طرح پویش اشتغال بر ضرورت بکارگیری هیئت علمی مسلط به صنعت، مصوب شدن طرح پویش در نهادهای قانون گذاری در راستای حل مشکلات اشتغال دانشجویان همزمان با تحصیل، امکان گذراندن دوران سربازی دانشجویان پویش در صنعت، معافیت مالیاتی برای حامیان طرح پویش و احتساب سوابق طرح پویش به عنوان سابقه کار با حداقل هزینه برای کارآیی بیشتر این طرح تاکید کردو از اجرای این طرح در استان‌های زنجان، مرکزی، فارس، آذربایجان غربی و یزد خبر داد.
علی کرباسی زاده، مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این همایش گفت: طرح پویش اشتغال در استان اصفهان با همت و حمایت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور همچنین هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان به ویژه حمایت حداکثری و همه جانبه رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان و اعضای شورای راهبردی سرای نوآوری آغاز شد. وی افزود: آنچه که امروز شاهد آن هستید ماحصل برگزاری بیش از 60 جلسه کارشناسی و هم فکری در راستای بهینه سازی طرح پویش اشتغال و حمایت اعضای شورای مرکزی این طرح می باشد.
 کرباسی زاده ابراز امیدواری کرد کاستی‌های طرح مذکور با تلاش، هم‌فکری و پیگیری اساتید دانشگاه، فعالان اقتصادی و مسئولین برطرف شود.
وی تاکید نمود: با تعامل روسای دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور و نگاه مدبّرانه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در ادامه این مسیر بتوان سهم خود را در سرنوشت جوانان کشور به خوبی ایفا کرد.
لازم به ذکر است همایش ملی پویش اشتغال با هدف معرفی طرح پویش و اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان از سوی اتاق بازرگانی اصفهان ودانشگاه آزاد اسلامی برگزار و راهکارهای اجرایی برای توسعه این طرح در کشور ارائه شد.
 امضاء تفاهم‌نامه‌های همکاری بازدید از نمایشگاه، پنل‌های سخنرانی و تجلیل از برگزیدگان از جمله برنامه‌های جنبی این همایش بود.
تفاهم‌نامه ایجاد سرای نوآوری در راستای طرح های پویش، پایش و رویش بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به امضاء دکتر میثم عرب‌زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان و محمود تولائی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان رسید.
همچنین در راستای طرح‌های پویش، پایش و رویش، تفاهم‌نامه‌ای دیگر به منظور ایجاد سراهای نوآوری استانی بین دانشگاه آزاد اسلامی استان قم و اتاق بازرگانی قم به امضاء حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد قم و مهندس ابوالفضل خاکی رئیس اتاق بازرگانی استان قم رسید.
دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و اداره کل پست استان اصفهان نیز با هدف ایجاد شعبه مرکز نوآوری پست، تجارت الکترونیک و لجستیک پیشرفته، یک تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
 
آلبوم تصاویر سرفصل دروس دانشگاهی متناسب با نیاز صنعت بازبینی شود