تاریخ : سه شنبه 6 مهر 1400
کد 4436

استاندار اصفهان در صد و ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مطرح کرد

عدم اجرای مصوبات شورای گفتگو و ستاد تسهیل از سوی دستگاه‌های اجرایی به هیچ عنوان پذیرفته نیست

در یکصد و ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اتاق بازرگانی اصفهان استاندار اصفهان بر لازم الاجرا بودن مصوبات شورای گفتگو توسط نهادهای اجرایی تاکید کرد همچنین مسعود گلشیرازی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از آغاز به کار دفتر اتاق اصفهان در دمشق با همکاری اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه با هدف توسعه مراودات تجاری دوکشور سخن گفت.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در جلسه صد و ششم شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی عباس رضایی، استاندار اصفهان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام اربعین حسینی و همچنین گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بر ضرورت واکسیناسیون در مقابل ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: بنابر آماری که در طول پیک پنجم بیماری کرونا بدست آمده است، مشخص می شود که میزان مرگ و میر کادر درمان، که اولین گروه دریافت کننده واکسن کووید-19 بودند، صفر بوده است.

رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان اضافه کرد: علیرغم اینکه در ابتدا محدودیت هایی در تهیه واکسن وجود داشت اما  با تلاش فراوان، واکسن کافی  در سطح استان تهیه و توزیع شده است و هیچگونه محدودیتی در تعداد واکسن در استان وجود ندارد.
رضایی ادامه داد: از آنجاییکه خواسته یا ناخواسته سوش های جدید بیماری نیز وارد کشور خواهند شد و پیک ششم را پیش رو خواهیم داشت لذا توصیه می شود که تمامی افراد موضوع واکسینه شدن را جدی گرفته و هر چه سریعتر برای  تزریق واکسن اقدام کنند.

وی در بخشی دیگر از صحبت هایش با اشاره به برخی موارد مطرح شده مبنی بر عدم اجرای مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و همچنین ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اذعان کرد: عدم اجرای مصوبات و بسته های شورای گفتگو و همینطور ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به هبچ عنوان پذیرفته نیست و تمامی نهادهای اجرایی ملزم به اجرای این مصوبات هستند. 

سپس مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه ضمن تسلیت اربعین حسینی و تبریک هفته دفاع مقدس و همچنین تشکر از زحمات کادر درمان در دوران شیوع بیماری کرونا گفت: پس از عبور از پیک پنجم بیماری کرونا،با انجام واکسیناسیون عمومی و ایجاد و تعدد مراکز واکسیناسیون  در حال حاضر  به وضعیت پایداری در استان  در زمینه  کنترل این بیماری رسیده ایم که انتظار می رود با رعایت پروتکل های بهداشتی نتیجه مطلوب تری عاید شود.

گلشیرازی  در ادامه  از اعزام اولین هیئت تجاری به کشور ارمنستان سخن گفت و افزود:پس از سفر وزیر اقتصاد ارمنستان به ایران و حضور ایشان در اتاق بازرگانی اصفهان،اولین هیئت تجاری از سوی اتاق بازرگانی اصفهان از زمان شروع بیماری کرونا تا کنون، با هدف شرکت در Expo 2020   به ارمنستان اعزام شد و شرکت های اصفهانی با حضور در این نمایشگاه وارد مراودات تجاری در سطوح  بین المللی  شدند.

وی خبر داد: با هدف توسعه مناسبات تجاری ایران و سوریه نیز ساختمان اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه در شهر دمشق در آبان ماه سال جاری راه اندازی خواهد شد و طبقه ای از این ساختمان  نیز به اتاق اصفهان اختصاص داده شده است تا به عنوان دفتر اتاق اصفهان و رابط فعالین اقتصادی عمل کند.در اتاق اصفهان هم اکنون میزهای تجاری با کشورهای هدف همسایه نیز شکل گرفته است که امید است با اجرای برنامه های تدوین شده بتوان مسیر را برای فعالان اقتصادی هموارتر کرد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌هایش بر ضرورت اجرایی شدن مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: بر طبق قانون مصوبات شورای گفتگو و همچنین ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لازم الاجرا بوده و ضمن تقبیح اقدام مدیران دستگاههای اجرایی به هر دلیل بر عدم اجرای بسته ، لازم است از سوی رئیس شورا تذکرات لازم به برخی نهادهای خاطی داده شود.
آلبوم تصاویرعدم اجرای مصوبات شورای گفتگو و ستاد تسهیل از سوی دستگاه‌های اجرایی به هیچ عنوان پذیرفته نیست

  • واحد ارجاع دهنده پورتال اتاق بازرگانی اصفهان