تاریخ : پنجشنبه 1 مهر 1400
کد 4414

آغازبه کار رویداد صنعتیار ۲ در سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه

اتاق بازرگانی با همکاری دانشگاه‌های استان رویداد دوم صنعتیار را برگزار کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در ابتدای این رویداد مجتبی ملااحمدی، عضو شورای راهبردی سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان ودانشگاه راه اندازی این مرکز را از اقدامات موثر دوره نهم اتاق بازرگانی اصفهان دانست و افزود: متاسفانه اعتماد متقابلی بین صنعت و دانشگاه درطول سالیان گذشته وجود نداشته و عمده فعالیت دفاتر ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها نیز پیگیری پروژه‌های کارآموزی و شرکت در جلسات حوزه صنعت بوده است.
وی وجود تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان را موجب ایجاد احساس نیاز صنایع برای استفاده از پروژه‌های دانشگاهی به منظور حفظ و توسعه کسب و کار دانست و تصریح کرد: از سوی دیگر دانشگاه‌ها در مواجهه با استقبال صنایع، خود را موظف به برقراری تعامل سازنده با آنها و تغییر رویکرد پایان نامه‌های دانشگاهی در راستای رفع نیاز جامعه کردند.
ملااحمدی با تاکید براینکه درآغاز راه ایجاد تعامل سازنده میان صنعت و دانشگاه هستیم، علت آمار بالای بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشورمان را عدم وجود ارتباط سازنده بین بازارکار و صنعت با دانشگاه برای تربیت نیروهای موردنیاز صنایع عنوان کرد.
وی تاکید کرد پس از استقبال از دوره اول رویداد صنعتیار، سرای نوآوری تصمیم به برگزاری رویداد دوم نمود و امیدواریم با برگزاری دوره‌های مختلف بتوانیم این تعامل سازنده را ایجاد کنیم.
ملااحمدی کمک به ایجاد گفتمان مشترک و فرهنگ‌سازی را ازمهم‌ترین رسالت‌های صنعتیاران بیان کرد.
 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهق تغییر سیاست‌های دانشگاه‌ها با عوض شدن مدیران را آسیب جدی در برقراری تعامل سازنده صنعت و دانشگاه بیان کرد و حل مساله از صنایع را مهم ترین انتظارات دانشگاه ها  دانست.
عضو شورای راهبردی سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان ضمن تاکید بر ضرورت وجود دفاتر دانشگاه در صنایع و شکل‌گیری دفاتر تحقیق و توسعه صنایع در دانشگاه ها یکی از مهم‌ترین راه‌های تحقق این امر را وجود صنعتیاران در صنعت و دانشگاه بیان کرد.
 ملااحمدی ایجاد این ارتباط را موجب بالندگی کشور در حوزه ایجاد ثروت دانست و گفت: هیچ ثروتی بدون علم ایجاد نخواهدشد و علمی که به تولید ثروت و سرمایه ملی منتهی نشود، علمی سودمند نیست.  
در ادامه این رویداد حمیدمنتظرالقائم، مدیرسرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه هدف از تشکیل سرای نوآوری را شناسائی و عارضه‌یابی مشکلات موجود اقتصادی در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی، تجارت و خدمات استان اصفهان و کمک به ایجاد ساز و کار لازم برای ارائه پیشنهادات و راه حل‌های ممکن، در راستای رفع مشکلات، بهره وری بیشتر و حل مسئله از بخش‌خصوصی به منظور بهبود شاخص‌های محیط کسب و کاربیان کرد.
وی تصریح کرد: با بررسی‌های به‌عمل‌آمده و آسیب شناسی توسط متخصصان پیش از شروع دومین رویداد صنعتیار، سرای نوآوری اقدام به ایجاددپارتمان‌های تخصصی  براساس نیاز صنایع در 18 عنوان مختلف شامل نساجی و چاپ، برق، اتوماسیون و ابزاردقیق، شیمی و پلیمر، صنایع غذایی، نگهداری و تعمیرات، تولیدمحتوا درفضای دیجیتال، هوشمندسازی و اینترنت اشیاء، مدیریت منابع انسانی و روانشناسی صنعتی، برنامه ریزی تولید، حسابداری، حسابرسی و مالی، طراحی فضای اداری، تجاری و صنعتی، مهندسی پزشکی، فناوری اطلاعات، مکانیک، متالوژی ومواد، محیط زیست و برندینگ، بازاریابی و فروش نموده است. و در هر بخش اساتید برجسته به ارائه خدمات مشاوره‌ای موردنیاز خواهند پرداخت، ارتباط بیش از ۱۳۵ عضو هیئت علمی که دارای تجربه موثر ارتباط با صنعت هستند در قالب این دپارتمان‌ها از مزایای بزرگ آن به شمار می آید.
مدیرسرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه با بیان اینکه دور اول این رویداد از اسفند 99 آغاز شد، افزود: در دور اول پس از مصاحبه با متقاضیان و برگزاری کلاس‌های آموزشی، در نهایت دو تیم موفق به کسب رتبه‌های اول و دوم شدند.
وی فعالیت صنعتیاران درقالب تیم ورک را از تفاوت‌های این دوره با دوره قبلی ذکر کرد و گفت: در این دوره علاوه بر شناسایی افراد با ویژگی‌های صنعتیاری به پرورش و آموزش گروه‌ها برای ارتباط با صنعت و دانشگاه پرداخته خواهد شد.
در پایان منتظرالقائم افزود: استفاده از تجربیات صنعتیاران برگزیده دور اول و همکاری در راستای هدایت و منتورینگ تیم‌های دوره جدید در دستور کار سرای نوآوری قرار دارد.
در این جلسه ضمن تقدیراز صنعتیاران برگزیده و منتورهای رویداد اول، متقاضیان دوره دوم به تیم سازی پرداختند.
لازم به ذکر است دوره جدید این رویداد با حضورگروه‌های سنی 19 تا 52 سال آغاز شده و پس از تشریح اهداف‌، تیم‌سازی و برگزاری کلاس‌های آموزشی، داوطلبان شرکت در رویداد به انجام ماموریت‌های خود می‌پردازند.

 
آلبوم تصاویر آغازبه کار رویداد صنعتیار ۲