تاریخ : سه شنبه 5 مرداد 1400
کد 4258

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع قیر و بسته بندی فرآورده های نفتی استان اصفهان:

مباحث مالیاتی به دغدغه صنایع و تولیدکنندگان استان تبدیل شده است

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع قیروبسته بندی فرآورده های نفتی استان اصفهان گفت: مباحث مالیاتی به دغدغه صنایع و تولیدکنندگان استان تبدیل شده که باعث کاهش تولید و صادرات شده است.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مجمع عمومی عادی انجمن صنایع قیر و بسته‌بندی فرآورده‌های نفتی استان اصفهان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.
سعید معماریان، رئیس هیئت مدیره این انجمن ضمن تشریح اقدامات سال گذشته این انجمن،وبا اشاره به مکاتبات فراوان با دستگاه‌های گوناگون برای رفع مشکلات افزود: عدم استرداد ارزش افزوده مربوط به سال‌های 97 و 98 یکی از این مشکلات بود که برای رفع آن اقدام به نامه‌نگاری با معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضائیه و معاون امنیتی وزارت کشور کردیم که در نهایت نامه‌ای برای رئیس دفتر رئیس‌جمهور ارسال شد.
وی با اشاره به ادامه روند مکاتبات و نامه‌نگاری‌ها برای رفع مشکلات صنایع قیر و بسته‌بندی فرآورده‌های نفتی استان اصفهان ادامه داد: میز توسعه صادرات قیر از 2 سال گذشته در اصفهان شکل گرفته  و تصمیمات کلان این صنعت در این میز اخذ می‌شود و مسئولان کشوری موظف به اجرای آن می‌شوند که البته هنوز آن‌طور که باید و شاید اجرایی نشده است.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع قیر و بسته بندی فرآورده های نفتی استان اصفهان با اشاره به برگزاری جلسات گوناگون با رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، مدیرکل امور مالیاتی استان و نماینده شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در سال 99 گفت: کمبود ورق و نوسانات شدید قیمت‌ها، افزایش رقابت در بورس و ایجاد بازار آزاد از دیگر مشکلات صنایع قیر و بسته‌بندی فرآورده‌های نفتی استان است که در این زمینه نیز با مسئولان استانی و کشوری مکاتباتی داشتیم.
وی تأکید کرد مباحث مالیاتی به دغدغه صنایع و تولیدکنندگان استان تبدیل شده که باعث کاهش تولید و صادرات شده است.
معماریان اضافه کرد: از سال 97 صادرکنندگان مکلف به برگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور شده‌اند، اما پس از گذشت سه سال هنوز میان بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی کشور در این زمینه هماهنگی وجود ندارد که باعث کاهش نقدینگی و سرمایه در گردش شرکت‌های صادرکننده شده است.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع قیر و بسته بندی فرآورده های نفتی استان اصفهان تصریح کرد: یکی از راهکارها و پیشنهاداتی که از طریق اتاق بازرگانی اصفهان به دولت سیزدهم ارائه می‌شود موضوع رفع تعهد ارزی و تخصیص ارز است.
وی بیان کرد: برای رفع مشکل تأمین ورق، تشکیل یک تعاونی برای خرید و توزیع ورق از کارخانجات مصوب شده اما این مصوبه هنوز اجرایی نشده است.
معماریان گفت: امیدوارم با روی کار آمدن دولت سیزدهم مشکلات صنایع قیر و بسته‌بندی فرآورده‌های نفتی پیگیری و رفع شود. از اعضای انجمن نیز درخواست می‌کنم اگر پیشنهادی برای رفع چالش‌ها دارند ارائه کنند.
در ادامه و پس از ارائه گزارش بیلان و ترازنامه مالی سال 99، سید ابوالفضل خاتون‌آبادی بازرس انجمن صنایع قیر و بسته بندی فرآورده های نفتی استان اصفهان با اشاره به اینکه تلاش‌های زیادی برای رفع مشکلات انجام شده اما هنوز کافی نیست، از اعضای این انجمن درخواست کرد به صورت فعالانه‌تر به ارائه پیشنهاد و راهکارهایی برای رفع مشکلات بپردازند.
در پایان مجمع عمومی عادی انجمن صنایع قیر و بسته‌بندی فرآورده‌های نفتی استان اصفهان نیز سید ابوالفضل خاتون‌آبادی به عنوان بازرس اصلی و علیرضا عابدی به عنوان بازرس علی‌البدل این انجمن در سال 1400 انتخاب شدند.

 
آلبوم تصاویر مجمع صنایع قیر