تاریخ : چهارشنبه 23 تير 1400
کد 4218

در هفتمین جلسه کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان صورت پذیرفت:

بررسی مشکلات صنایع استان اصفهان و پیشنهادات بخش خصوصی به دولت سیزدهم

در جلسه کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان که به بررسی مشکلات صنایع استان اختصاص یافته بود، محمدرضا رجالی رئیس این کمیسیون بر لزوم ارائه انتظارات بخش خصوصی به دولت آینده در سه حوزه خدمات، صنعت و کشاورزی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، اعضای کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان، در هفتمین جلسه این کمیسیون به بررسی مشکلات صنایع استان و تبیین انتظارات بخش خصوصی از رئیس جمهور آینده پرداختند.
در بخش آغازین این جلسه محمدرضا رجالی رئیس کمیسیون صنایع  اتاق بازرگانی اصفهان، با اشاره به آسیب های وارد شده به صنایع به سبب شیوع ویروس کرونا، گفت: مشکلات زیادی برای صنایع مختلف استان بوجود آمده است که امیدواریم در این جلسه که روسای اتحادیه ها و کمیته های مختلف حضور دارند این مشکلات مطرح و در جهت رفع آنها اقدام شود.
رئیس کمیسیون صنایع با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و تغییرات در قوه مجریه کشور گفت: لازم است در خصوص مسائل استانی و مسائلی که در سطح ملی نیازمند پیگیری هستند، بحث و بررسی لازم صورت گرفته و سپس لیستی از انتظارات بخش خصوصی و همچنین راهکارهای عملیاتی جهت ارائه به رئیس جمهور آینده تدوین شود.
وی با تاکید بر این نکته که لازم است فرهنگ تشکیلاتی بهبود پیدا کند، خاطر نشان کرد: چنانچه تشکل های مختلف  تقویت شده و یکپارچه عمل کنند، می توانند نقش موثری در تصمیم سازی های استانی و کشوری داشته باشند و موضوعات و درخواست ها به صورت مشخص و مدون مطرح و پیگیری شود.
رجالی در ادامه با اشاره به شاخص های توسعه یافتگی در حوزه خدمات، صنعت و کشاورزی استان اصفهان، تصریح کرد: این شاخص ها در حوزه خدمات در استان اصفهان 45.5 درصد است که به میانگین کشوری نزدیک است و در حوزه صنعت در حدود 43 درصد است که از میانگین کشوری که در حدود 28 درصد است بالاتر بوده و در سطح خوبی قرار دارد.
وی تاکید کرد: ضروری است که با انجام مطالعات بیشتر در خصوص نحوه ارتقا این شاخص‌ها گام بلندی در جهت رشد صنایع استان و در نتیجه رشد gdp ، نرخ اشتغال و غیره برداشته شود.
در ادامه روح الله میرزاامیری مدیر واحد امور کمیسیون های اتاق بازرگانی گزارشی از پیشنهادات تدوین شده در کمیسیون های تخصصی اتاق جهت ارائه به رئیس جمهور منتخب ارائه نمود.
وی ادامه داد: این گزارش در چهار بخش تغییر نگرش ها در مسائل کلان اقتصادی، ظرفیت های استان اصفهان به عنوان استان پیشرو ، چالش های موجود در استان اصفهان و در نهایت راهکارهای عملیاتی تالیف شده است.
آرش امامی دبیر کمیسیون صنایع نیز در ادامه به بیان گزارشی مختصر از عملکرد کمیسیون در دو ماه گذشته پرداخت.
اعضای کمیسیون و فعالین اقتصادی صنعت در حوزه های پوشاک، کفش و... نیز در ادامه جلسه به بیان نقطه نظرات خود در خصوص موانع تولید و راهکارهای پیشنهادی پرداختند که می توان از جمله آن ها به مطالبه از دولت آینده جهت دریافت نظر اتاق بازرگانی در نصب و تعیین برخی از مدیران کلیدی استان و تعامل اتاق  بازرگانی با قوای سه گانه جهت پیگیری مسائل و راهکارهای پیشنهادی اشاره کرد.
آلبوم تصاویر صنایع 7