تاریخ : چهارشنبه 9 تير 1400
کد 4163

در نشست کمیسیون بهبود محیط کسب‌ وکار با فعالان اقتصادی منطقه غرب استان مطرح شد:

تأکید بر پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان

در نشست کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب‌ وکار با فعالان اقتصادی غرب اصفهان در دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی اصفهان در نجف‌آباد که با حضور اصغر اخوان مقدم و اکبر لباف از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، بر ضرورت پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تأکید شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، در این نشست که  اصغر اخوان مقدم، نایب رئیس کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب‌وکار اتاق بازرگانی اصفهان و اکبر لباف، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان  حضور داشتند، فعالان اقتصادی استان اصفهان به بیان مشکلات و مسائل خود پرداختند و خواستار رفع موانع تولید شدند.
توسعه و بهبود فضای کسب‌ وکار از طریق شبکه‌سازی و توانمندسازی  اعضا، کمک به برندسازی مشترک واحدهای مختلف، تدوین سند توسعه اشتغال شهرستان، تدوین زیست‌بوم مهارتی و برگزاری کلاس هایآموزش‌های مورد نیاز، پیگیری حل مشکلات حوزه تأمین اجتماعی، بانکی و مالیاتی از جمله مهمترین موضوعاتی بود که بحث و بررسی شد.
اصغر اخوان مقدم، نایب رئیس کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب‌وکار اتاق بازرگانی اصفهان، در این نشست با بیان این نکته که در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان طی سالهای اخیر اقدامات مهمی انجام شده است، گفت: از آنجایی که عملکرد کارگروه ها و مجامع مذکور در سال های اخیر  بهبود یافته است، ظرفیت حل غالب مشکلات واحدهای تولیدی از این طریق وجود دارد.
نایب رئیس کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب‌وکار اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به مشکلات مطرح شده در حوزه آموزش تصریح کرد: پیشنهاد می گردد در راستای ارائه خدمات همسو با نیازهای کسب‌وکار استان، دوره های آموزشی مرکز توسعه کسب‌وکار در اتاق بازرگانی اصفهان متناسب با نیازهای آموزشی اعلام شده توسط فعالان اقتصادی به این مرکز صورت پذیرد.
اخوان مقدم سپس در پاسخ به مسائل موجود در حوزه بانکی و اخذ تسهیلات توسط واحدهای تولیدی اظهار داشت: در صورتی که واحدهای تولیدی از لحاظ وثیقه های مورد نیاز و همچنین اهلیت مشکلی نداشته باشند، می توان با هماهنگی بانک مربوطه موضوع را بررسی و در اسرع وقت نسبت به دریافت وام متناسب با حیطه اختیارات و سقف تعیین شده در استان اقدام نمود.
وی احصاء مشکلات و شناسایی موانع در حوزه های بیمه، ارز، مالیات و نرخ حامل های انرژی را در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید امکان پذیر دانست و بیان نمود که در صورت عدم رفع موانع، موضوع از طریق ارجاع به ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در دادگستری قابل پیگیری خواهد بود.
اکبر لباف، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست با اشاره به تلاش های صورت گرفته در اتاق بازرگانی اصفهان خاطر نشان کرد: بسیاری از مشکلات فعالان اقتصادی استان اصفهان در سال‌های اخیر با اقدامات اتاق بازرگانی حل و فصل شده است و هم اکنون نیز قابلیت رفع موانع در حوزه های متعدد در راستای ارتقاء شاخص های کسب‌وکار وجود دارد.
در پایان مقرر شد تمامی موارد مطرح شده توسط کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب‌وکار اتاق بازرگانی اصفهان پیگیری و در جهت حل مشکلات اقدامات لازم صورت پذیرد.
آلبوم تصاویر بازدید غرب