تاریخ : چهارشنبه 2 تير 1400
کد 4130

محمدصادقی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان:

شایسته سالاری در انتخاب مسئولین ضامن رفع مشکلات بخش کشاورزی

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در دهمین جلسه کمیسیون کشاورزی و محیط زیست تاکید کرد شایسته سالاری در انتخاب مسئولین دولت آینده، ضامن رفع مشکلات بخش کشاورزی است.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان محمدصادقی، عضوهیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در دهمین جلسه این کمیسیون از عزم جدی کمیسیون کشاورزی و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان برای پیاده سازی طرح های ملی به منظور کمک به کشاورزان خبر داد.
وی ضمن تاکید بر توجه به بحث امنیت غذایی درکشور، کمک به رفع مشکلات فعالان حوزه کشاورزی را یک وظیفه ملی دانست.
صادقی ابراز امیدواری نمود با روی کارآمدن دولت سیزدهم اقدامات موثری برای کمک به کاهش مشکلات کشاورزان انجام شود.
رئیس فراکسیون اتحاد برای توسعه پایدار اتاق های بازرگانی، طرح های بورس اقلیمی و هوشمندسازی اطلاعات بهره برداران کشاورزی را از طرح های پیگیری شده در کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان بیان و تاکید کرد: در صورت اجرایی شدن این طرح ها فجایگاه کشاورزی کشور ارتقاء پیدا خواهد کرد.
وی استفاده از مسئولین متخصص را راهکار اصلی حل مشکل بحران آب کشور دانست و از استفاده بی رویه از آب های تجدیدپذیر انتقاد نمود.
 صادقی کاهش تصدیگری دولت دربخش کشاورزی را ضامن کمک به بخش تولید دانست.
در ادامه غلامحسین اخوان فرید، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی و محیط زیست گفت: سخت کوشی کشاورزان اصفهانی موجب شده به رغم مشکلات عدیده در خشکسالی و تغییر شرایط اقلیمی، همچنان حائز رتبه های برتر درتولید محصولات گلخانه ای، شیر و... باشیم.
وی ابراز امیدواری نمود با ارائه نظرات کارشناسی پارلمان بخش خصوصی به قوای سه گانه ، بهره گیری از تجارب و تخصص فعالان بخش کشاورزی اصفهان، برنامه ریزی دقیق مسئولین، همدلی بخش خصوصی و دولتی و استفاده بهینه از ظرفیت های خدادادی برای افزایش محصولات کشاورزی، شاهد توسعه هرچه بیشتر این بخش باشیم.
تهیه طرح جامع درخصوص مدیریت کمبود آب استان، استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای افزایش بهره وری بخش کشاورزی، پیگیری مشکلات حوزه دامپروری و ارایه طرح های ملی در این زمینه از قبیل ارائه پیشنهاداتی درخصوص افزایش سرانه مصرف شیر و صادرات آن، قیمت گذاری شیر براساس کیفیت سنجی و کمک به رفع مشکلات نهاده های دامی،  بازنگری درسیاست های کشوری بخش کشاورزی، ایجاد کمیته هماهنگی برای کمک به توانمندسازی جوامع محلی برای تکمیل زنجیره ارزش این بخش، تسهیل گری تحقق تعهدات دولت مربوط به کشت فراسرزمینی از جمله تعهدات مربوط به تعرفه ها ، پیگیری ایجاد پایانه گل و گیاه، سبزی و صیفی، استفاده از ظرفیت های داخلی در تولید کود، توجه به مبحث کشاورزی شهری، هم راستا کردن اقدامات بخش خصوصی و دولتی در زمینه کشاورزی، آموزش راهکارهای سازگاری با تغییرات اقلیمی و ایجاد یکپارچگی در سیاست گذاری های بخش دولتی برای توسعه این بخش از موارد مطرح شده از سوی اعضاء کمیسیون بود.

 
آلبوم تصاویر دهمین جلسه کمیسیون کشاورزی