تاریخ : پنجشنبه 27 خرداد 1400
کد 4087

چهاردهمین جلسه کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب و کار برگزار شد

تبیین برنامه های عملیاتی کمیسیون در راستای تحقق شعار تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها

اعضای کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب و کار در چهاردهمین گرد همایی خود به بررسی عملکرد سه ماهه کمیسیون و همچنین طرح مواردی در جهت مرتفع شدن مشکلات فعالان بخش خصوصی در حوزه بانکی و تامین اجتماعی پرداختند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، غلامرضا اخوان فرید رئیس کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان در ابتدای این نشست، از پیگیری  مشکلات فعالان بخش خصوصی توسط  این کمیسیون خبر داد و گفت: شکواییه های مطرح شده توسط فعالان بخش خصوصی بنا به موضوعات آنها به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و یا ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان  ارجاع داده شده است و پیگیری های لازم برای رفع این مشکلات انجام می شود.
رئیس کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان درادامه با اشاره به مشکلات  اقلیمی استان اصفهان تصریح کرد: مسائل مربوط به محیط زیست و همچنین بحران خشکسالی مشکلاتی را برای  فعالان اقتصادی و واحدهای صنعتی ایجاد کرده است که لازم است  در مورد آنها چاره اندیشی شود.
اخوان فرید در ادامه صحبتهایش به اهمیت توجه بر حوزه گردشگری و همچنین تمرکز بر رشد بیشتر شرکت¬های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: اصفهان در بین ده شهر برتر دنیا به لحاظ جاذبه¬های گردشگری قرار دارد اما بدلیل مشکلات گوناگون  به این موضوع اهمیت داده نشده است. علاوه بر این  بدلیل وجود دانشگاه‌های برتر در اصفهان لازم است بر رشد  شرکت¬های دانش بنیان، توسعه استارت آپ ها و شتابدهنده ها و همچنین تولید علم  با هدف تبدیل آن به ثروت  و اشتغالزایی  تمرکز شود.
وی اضافه کرد:  در حال حاضر کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب وکار در این دو محور اقداماتی را ازجمله همکاری با مرکز رویان در راستای تولید دارو و همچنین توسعه پارک فناوری و صنایع پاک انجام داده است.
اصغر اخوان مقدم نائب رئیس کمیسون توسعه و بهبود محیط کسب و کار در این نشست از برگزاری جلسات با  بانک صادرات برای چاره جویی و رفع مشکلات فعالان اقتصادی با این بانک خبر داد و مصوبات آن را در کاهش حجم پرونده های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بسیار موثر خواند .
وی همچنین بر ضرورت اخذ گزارش از نمایندگان اتاق در هیات های حل اختلاف مالیاتی و تشخیص مطالبات تامین اجتماعی تاکید نمود و آن را امری مهم به منظور پایش عملکرد نمایندگان ارزیابی نمود .
نایب رئیس کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب و کار در ادامه از تشکیل کارگروه ویژه اتاق بازرگانی اصفهان و دادگستری کل استان به منظور پیگیری موارد اختلافی با دستگاههای اجرایی خبر داد .
وی یکی از اولویت های مطرح در این کارگروه را " بررسی معافیت های مالیاتی موضوع ماده 132 قانون مالیات های مستقیم و نحوه اجرای آن توسط اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان" دانست .
عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بر ضرورت پیگیری اجرای معافیت های ماده 132 قانون مالیات های مستقیم تاکید نمود و آن را از حقوق حقه فعالان اقتصادی و موثر در بهبود فضای کسب و کار استان دانست .
اصغر اخوان مقدم از دیگر موارد قابل طرح در کارگروه ویژه مشترک اتاق و دادگستری را موضوع ورود غیرقانونی سازمان تامین اجتماعی به حسابرسی های ده سال گذشته برشمرد و بر لزوم پیگیری این موضوع تا حصول نتیجه تاکید کرد.
وی یکی دیگر از موضوعات قابل بررسی در کارگروه ویژه را " ترکیب هیات های تشخیص مطالبات موضوع مواد 43 و 44 قانون تامین اجتماعی " دانست که با بحث شعار سال در تناقض است .
اصغر اخوان مقدم خواستار تعامل دستگاههای اجرایی برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی شد و از لزوم ارجاع پروند های بلاتکلیف در ارگان های دولتی به ستاد پیگیری های اجرای سیاست های اقتصادی در قوه قضائیه سخن گفت. 
در ادامه فعالان بخش خصوصی  به طرح مشکلات و مسائل خود پرداخته و با هیئت رئیسه کمیسیون  در خصوص نحوه جل این مشکلات به بحث و گفتگو نشستند.
در پایان این نشست مصوب شد، موضوع تعدیل نسبت ترهین اسناد ملکی به دیگر وثایق برای اعطای تسهیلات بانکی در راستای پیگیری بیشتر به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان و همچنین در صورت نیاز به شورای گفتگوی مرکزی ارجاع داده شود.
آلبوم تصاویرتبیین برنامه های عملیاتی کمیسیون در راستای تحقق شعار تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها

  • واحد ارجاع دهنده پورتال اتاق بازرگانی اصفهان