تاریخ : چهارشنبه 26 خرداد 1400
کد 4084

به همت کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان؛

نخستین ماراتن برند برتر صنعت لاستیک اصفهان برگزار می‌شود

نخستین ماراتن برند برتر صنعت لاستیک استان اصفهان به همت کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، نشست کمیسیون صنایع و رونمایی از نخستین ماراتن برند برتر صنعت لاستیک استان اصفهان  با حضور فعالان این صنعت در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.
محمدرضا رجالی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در ابتدای این نشست با اشاره به اهمیت برندینگ در دنیای امروز اظهار داشت: برندسازی موجب تمایز یک محصول نسبت به همکاران و محصولات مشابه خود می‌شود و اهمیت برندسازی و تبلیغات در اقتصاد امروز قابل چشم‌پوشی نیست. در صنعت لاستیک‌سازی رقبای خارجی قدری داریم و اگر برای لاستیک داخلی برندسازی نکنیم، مشتریان به محصولات داخلی ما اعتماد نمی‌کنند. برندسازی مشتریان وفادار ایجاد می‌کند و باید برای آن هزینه و زمان صرف کرد.
وی توسعه برندسازی را از جمله سیاست‌های اصلی کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان دانست و افزود: برند شخصی، برند سازمانی، برند شهری و برند حقیقت از جمله انواع برند است.
رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه اگر فردی برند شخصی خوبی نداشته باشد برند سازمانی خوبی هم نخواهد داشت، ادامه داد: تقریباً از سال 1800 میلادی و با افزایش شباهت کالاهای تجاری به یکدیگر، برندسازی سازمانی اهمیت و ضرورت پیدا کرد و شاهد تأسیس نخستین برندهای سازمانی بودیم. در ادامه شاهد ظهور برند شهری بودیم که از نیویورک آغاز شد و برند حقیقت نیز به مفاهیمی از حقیقت و عقایدی اشاره دارد که با استفاده از بازاریابی و برندسازی به مردم فروخته می‌شود.
رجالی برندسازی و تبلیغات را خریدن بخشی از اذهان افراد به‌خصوص مشتریان موثر به صورت حرفه‌ای دانست و به تجربه موفق یک برند مشهور فرش و توسعه بی‌نظیر آن در کشور با استفاده از اصول برندینگ اشاره کرد.
وی گفت: تحقیقات زیادی درباره شرکت‌های موفق بین‌المللی که به نسل دوم و سوم بنیانگذار خود رسیده‌اند انجام و مشخص شده صاحبان این شرکت‌ها قوانین محکمی در خانواده خود حاکم می‌کرده‌اند که موجب تداوم حیات شرکت آنها شده است که نمونه‌های این رموز ماندگاری در کتاب‌های این حوزه به چاپ رسیده است.
روح‌الله میرزا امیری، مدیر امور کمیسیون‌ها و تشکل‌های اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست بیان کرد: یکی از موضوعاتی که اخیراً در اتاق بازرگانی مطرح شده بحث برند مشترک از طریق ایجاد کنسرسیوم های تولیدی یا صادراتی  است که فعالان هر حوزه صنعتی می‌توانند به‌خصوص برای مراودات بین‌المللی و صادرات از آن استفاده کنند.
وی تصریح کرد: در اتاق بازرگانی اصفهان طرحی در حال تدوین است تا فعالان اقتصادی شاخص ،در استان اصفهان در قالب ویژه برنامه‌ای معرفی شوند تا به موضوع برند شخصی خبرگان تولید و تجارت بپردازیم.
در ادامه این نشست، تولیدکنندگان و فعالان صنعت لاستیک اصفهان به ارائه نظرات و پیشنهادات خود درباره برگزاری ماراتن برند برتر صنعت لاستیک اصفهان پرداختند.
در پایان نیز پوستر نخستین ماراتن برند برتر صنعت لاستیک اصفهان رونمایی شد. همچنین وب‌سایت صنعت لاستیک اصفهان معرفی و رونمایی شد که قابلیت عضویت فعالان این حوزه با صفحه اختصاصی برای هر تولیدکننده، بارگذاری عکس و شرح تولیدات را دارا است.

 
آلبوم تصاویر نخستین ماراتن برند برتر صنعت لاستیک اصفهان برگزار می‌شود