تاریخ : سه شنبه 18 خرداد 1400
کد 4046

اتاق بازرگانی اصفهان برگزارکرد:

وبینارتحلیل مسئولیت اجتماعی در آموزه های قرآنی

کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی و تشکلهای اتاق بازرگانی اصفهان وبینار "تحلیل مسئولیت اجتماعی در آموزه های قرآنی" را با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه استان اصفهان برگزار کرد.
در ابتدای این وبینار رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: با مروری بر متون دینی ،بر اهمیت توجه به اجتماع توسط موحدان در ادیان مختلف بویژه دین مبین اسلام پی خواهیم برد.
 مسعودگلشیرازی، تصریح کرد:سعادت بشردر تحکیم روابط با حق و خلق بطور توأمان محقق می شود و بدین منظور همواره بازاریان خوشنام توجه ویژه ای را در خدمت رسانی به جامعه پیرامونی خود مصروف می داشتند و به همین دلیل نیز مورد احترام جامعه بودند و امیدواریم نسل جدید صنعتگران و تجار نیز، ضمن پایبندی به اخلاق مداری و ادای امانت در نقش آفرینی در مسئولیتهای اجتماعی رایحه خوش تعاملات اجتماعی را محقق نمایند .
وی بااشاره به اقدامات حوزه مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان دردوره نهم، توجه به این مقوله را از برنامه های اصلی اتاق نسل سوم دانست.
حجت الاسلام مهدی گرجی، مسئول دفترنمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت استان اصفهان با بیان اینکه انسان موجودی اجتماعی است و بدون ارتباط با سایر انسان ها نمی تواند به رفع نیازهای خود بپردازد، افزود: امروزه ما در جزئی ترین نیازهای خود نیز مجبور به برقراری تعاملات با سایر انسان ها هستیم. پس نمی توانیم نسبت به اجتماع خود بی تفاوت باشیم.
مسئول دفترنمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت استان تصریح کرد:امروزافرادی موفق هستند که ارتباطات اجتماعی خوبی با سایر افراد دارند.
وی با بیان اینکه مجموعه ای از فرامین ودستورات اجتماعی ادیان آسمانی در احترام به حقوق سایر انسان ها وجود دارد به رساله حقوق حضرت زین العابدین (علیه السلام) و تبیین حقوق اجتماعی موجود در این رساله اشاره نمود.
حجت الاسلام مهدی گرجی تاکید کرد: برای رفع مشکلات باید با برادری، تعاملات مطلوب و احساس مسئولیت به یکدیگر کمک کنیم زیراعبادت به جز خدمت خلق نیست. وی بر تشکیل اتاق فکری برای اولویت بندی مصادیق حوزه مسئولیت اجتماعی در مناطق مختلف تاکید کرد.
حجت الاسلام گرجی با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی مرز و جغرافیا نمی شناسد تاکید کرد:درصورت بی توجهی به حوزه مسئولیت اجتماعی جامعه از برکات دورخواهد شد.   
وی در ادامه ضمن تقدیر از خدمات حوزه مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان از برگزاری این وبینارابراز خرسندی نمود.