تاریخ : چهارشنبه 27 اسفند 1399
کد 3836

چهارمین نشست ستاد احیای گردشگری برگزار شد

چهارمین نشست ستاد احیای گردشگری در راستای ارائه گزارشی از اقدامات گذشته این ستاد و بررسی مشکلات حوزه صنایع دستی و گردشگری و همچنین تقویم گردشگری، با حضور مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان و همچنین مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی  اصفهان در چهارمین جلسه از ستاد احیای گردشگری ، علی کرباسی زاده، مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در ابتدای این نشست، از صدور مجوز و  برقراری سومین روز پروازی  خطوط هوایی قطر  به اصفهان خبر داد. 
مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، همچنین از پیگیری‌های انجام شده در خصوص، لغو روادید در برخی از کشورهای عربی نظیر کویت سخن گفت  و اضافه کرد: در برخی از کشورهای عربی، وزارت بهداشت این کشورها، خدمات درمانی به گردشگران سلامت  برای انجام درمان  در ایران ارائه نمی‌کند که در تلاش هستیم با رایزنی با این کشورها این مشکل برطرف شود.
کرباسی زاده در ادامه اشاره ای به اقدامات صورت گرفته در حوزه ایجاد زیرساخت گردشگری ایمن با هدف توسعه گردشگری داخلی داشت و گفت: لازم است مسئله تقویم گردشگری  یکپارچه سازی شود و به یک  نظر نهایی دست یافته و سپس در این زمینه اقدام شود.
در ادامه سید حسن قاضی عسگر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان، از جلسات برگزار شده در ستاد تسهیل  و رفع موانع تولید سخن گفت و تاکید کرد: باید از ظرفیت ستاد تسهیل در راستای رفع مشکلات استفاده شود و لازم است با تلاش چندجانبه از سوی دولت و بخش خصوصی  به صورت عملی مشکلات را حل کرده و به نتیجه برسانیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با توجه به مشکلات مطرح شده در خصوص نرم افزار ماسک خواستار آن شد که نواقص و مشکلات نرم افزار ماسک جمع بندی شده و برای پیگیری و رفع مشکل ارجاع داده شود.
در این نشست اقدامات و مصوبات  ستاد  احیای گردشگری نیز مطرح شد که تشکیل کمیته ها، اساسنامه این ستاد و ماهیت دریافت مکاتبات و درخواست ها از اصناف مختلف، بررسی و یکپارچه سازی تقویم گردشگری استان و انتخاب رویداد های گردشگری قابل انجام در دوران کرونا در مقیاس های ملی و بین المللی، افزایش تعطیلات آخر هفته،پیگیری و اخذ مجوز در زمینه  الگوی سفر ایمن و مثلث طلایی ، چگونگی بهره برداری از نرم افزار ماسک  از جمله  این اقدامات و مصوبات بود.
در بخش دیگر این نشست مسائل و مشکلات موجود در حوزه صنایع دستی از جمله، صادرات نقره، سنگ‌های زینتی، صادرات فرش و دیگر صنایع دستی نیز مطرح و مقرر شد این مشکلات به صورت سیستماتیک گردآوری و  تدوین شود تا به منظور پیگری های بیشتر  و رفع مشکل به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ارجاع داده شود.
بخش پایانی، چهارمین جلسه ستاد احیای گردشگری نیز به طرح مشکلات هتلداران اختصاص یافت و فعالان این حوزه دغدغه های خود در این زمینه در دوران شیوع کرونا را بیان کردند و گواهینامه دوره های آموزشی که در زمینه هتلداری، بوم گردی و غیره توسط اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شده بود و به امضای معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان و همینطور مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان رسیده بود نیز به دو تن از  شرکت کنندگان این دوره اعطا شد.
 
آلبوم تصاویر چهارمین نشست ستاد احیای گردشگری