تاریخ : يکشنبه 19 بهمن 1399
کد 3735

در میز توسعه صادرات قیر عنوان شد:

مشکلات واحدهای تولید قیر منجر به توقف بسیاری از پروژه های عمرانی شده است

در میزتوسعه صادرات قیرکه به دعوت سازمان صنعت، معدن و تجارت و به میزبانی کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، عنوان گردید نوسانات نرخ ارز و خوراک منجر به توقف بسیاری از پروژه های عمرانی شده است.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در جلسه میز قیرکه با حضوررییس و چندتن ازاعضاء هیات مدیره انجمن قیر استان اصفهان، نمایندگانی از سازمان صمت، اداره کل امور مالیاتی، شرکت شهرک های صنعتی، شرکت پالایش نفت اصفهان ، ادراه کل اداره استاندارد برگزار شد، تامین ورق، ارزش افزوده و نوسانات نرخ ارز و خوراک و تاثیر این امور در روند صادرات و مصرف داخلی از جمله مشکلات فعالین این صنعت عنوان  وبرضرورت پیگیری جدی میزقیر برای رفع این مشکلات در سطوح استانی و ملی تاکید شد. 
در این جلسه همچنین بر صدور مجوز جدید برای ایجاد واحدهای قیرسازی با وجود مشکلات عدیده در حوزه تامین خوراک واحدهای موجود، انتقاد شد. 
اعضای این انجمن خواستار کنترل دقیق بر نحوه توزیع مواداولیه قیر و جلوگیری از رقابت های ناسالم در بازاربورس شدند. 
همچنین مطرح شد استان اصفهان در سنوات گذشته قطب تولید قیر کشور بود ولی به دلیل مشکلات متعدد، بویژه تامین ورق، واحدهای قیرساز عملا غیرفعال شده و حتی قادر به تامین هزینه های داخلی خود نبوده و مجبور به تعطیلی هستند. 
در ادامه جلسه راهکارهای قانونی رفع مشکلات فعالان صنعت قیر استان از سوی معاون امور بازرگانی و رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان ارایه شد. 
 
آلبوم تصاویر میزقیر