تاریخ : شنبه 20 دي 1399
کد 3627

در ششمین جلسه کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد:

آغاز عملیات اجرایی استقرار سامانه های خورشیدی 100 کیلو واتی در 10 واحد صنعتی / برگزاری وبینار دستورالعمل نحوه جبران ناشی از افزایش قیمت ارز در پیمان های ریالی فاقد تعدیل

درششمین جلسه کمیسیون انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی اصفهان عنوان شد: عملیات اجرایی استقرار سامانه های خورشیدی 100 کیلو واتی در 10 واحد صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی بنا بر مصوبه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آغاز شده است.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان اکبر لباف، رئیس کمیسیون انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی در این جلسه گفت: با توجه به ظرفیت های حوزه انرژی و کسب و کارهای مرتبط موجود این حوزه در استان اصفهان ووجود صنایع بزرگ و شرکت های فعال در زمینه پالایش نفت و تولید محصولات هیدروکربنی و انرژیهای تجدید پذیر همچنین پیمانکاران توانمند در زمینه طراحی و تأمین تجهیزات ، تأسیس دفتر انرژی ضروری بود.
وی هدف اصلی این دفتر را پیگیری و تسهیل امور مربوط به حوزه انرژی و توسعه کسب و کارهای مرتبط با این حوزه بیان کرد و از پیگیریهای کمیسیون انرژی اتاق اصفهان برای کمک به رفع مشکلات واحدهای فعال در حوزه فراورده های نفتی و تسکیل جلساتی در این خصوص خبر داد. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان همچنین با اشاره به عبور خطوط نفت از اصفهان بر ضرورت استفاده حداکثری از این ظرفیت در پروژه های پیمانکاری بخش خصوصی و کمک به افزایش اشتغال و رونق اقتصادی تاکید نمود. در ادامه این جلسه که با حضور نمایندگانی از شرکت توزیع برق اصفهان، پتروشیمی، پالایشگاه، شهرداری، شرکت شهرک های صنعتی، سندیکای صنعت برق و شرکت صنایع اپتیک ایران برگزار شد، سارا صالحی، مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان از آغاز عملیات اجرایی استقرار سامانه های خورشیدی 100 کیلو واتی در 10 واحد صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی بنا بر مصوبه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خبر داد و افزود: تاکنون امکان سنجی 7 واحد انجام شده و تا آغاز هفته آینده تعداد این واحدها به 10 عدد خواهد رسید.
وی ایجاد مشوق های بانکی در نحوه بازپرداخت تسهیلات اعطایی برای نصب سامانه های خورشیدی و کاهش نرخ سود تسهیلات و تسهیلگری در ارایه تضامین وام های اعطایی را نیروی محرکه واحدهای صنعتی و سرمایه گذاران برای ورود به این حوزه دانست.
احمدرضا صافی، عضو کمیسیون انرژی اتاق اصفهان و رئیس سندیکای صنعت برق ایران نیز پراکندگی اقدامات و تصمیمات در حوزه انرژی را موجب سردرگمی فعالان این عرصه دانست و بر ضرورت مدیریت واحد و متمرکز شدن فعالیت ها در قالب یک مرکز یا نهاد تاکید کرد.
مهدی مسایلی، عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی اصفهان و دبیر سندیکای صنعت برق نیز از برگزاری وبینار دستورالعمل نحوه جبران آثار ناشی از افزایش قیمت ارز در پیمان های ریالی فاقد تعدیل و بخشنامه تنقیح و تلخیص مقاطعه کاران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبرداد.
آلبوم تصاویر کمیسیون انرژی