تاریخ : شنبه 13 دي 1399
کد 3614

آغاز فعالیت دفتر انرژی های تجدیدپذیر اتاق بازرگانی اصفهان

نخستین جلسه دفتر انرژی های تجدیدپذیر اتاق بازرگانی اصفهان با حضور نمایندگانی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، اتاق بازرگانی، شرکت توزیع برق، برق منطقه ای و شهرداری اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه که به بررسی پیشنهادات اعضاء در خصوص وظایف و ساز و کارهای اجرایی این دفتراختصاص یافت، اکبر لباف، رئیس کمیسیون انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل دفتر انرژی های تجدید پذیر را نتیجه پیگیریهای کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی اصفهان و تصویب تشکیل آن در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان بیان کرد. 
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان هدف از راه اندازی این دفتر را متمرکز نمودن فعالیت های دستگاه های مختلف استان در حوزه انرژی های تجدید پذیرعنوان و ابراز امیدواری کرد با حمایت اتاق بازرگانی و استانداری بتوان اقدامات موثری در این حوزه در سطح استان انجام داد.  
در ادامه جلسه ایجاد مکانیزم تشویقی برای تولید محصولات موردنیاز انرژیهای تجدید پذیر، کمک به تکمیل زنجیره تأمین انرژیهای خورشیدی، ایجاد هم افزایی در اقدامات صورت گرفته در سطح استان در حوزه انرژی و کمک به رفع چالش های این حوزه، تشویق بخش خصوصی به ایجاد سامانه های 100 کیلو وات در شهرک های صنعتی و الزام ارگان های دولتی به نصب پنل های خورشیدی از جمله اهداف راه اندازی این دفتر در اتاق بازرگانی اصفهان عنوان شد. 
همچنین تاکید شد: ایجاد مشکلاتی در چرخه واگذاری زمین و وجود مشکلاتی در تامین منابع مالی در این حوزه از جمله مشکلات ورود سرمایه گذاران به بحث انرژیهای تجدید پذیر بوده که با تعامل و همکاری هر چه بیشتر دستگاه های اجرایی مربوطه وبا حمایت استانداری و پارلمان بخش خصوصی اصفهان  می توان این موارد را مرتفع نمود. 
 
آلبوم تصاویر آغاز کار دفتر انرژی