تاریخ : يکشنبه 30 آذر 1399
کد 3574

درسومین جلسه ستاد احیاء گردشگری استان اصفهان مطرح شد:

تدوین سند قضایی گردشگری و شیوه نامه بهداشتی ویژه هتل ها

در سومین جلسه ستاد احیاء گردشگری استان اصفهان مقرر شد سند قضایی گردشگری تدوین شود.
در ابتدای این جلسه علی کرباسی زاده، مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه مشکلات و بحران های صنعت گردشگری نفس های این صنعت را به شماره انداخته است، افزود: با توجه به اینکه هدفگذاری اصلی توسعه اقتصادی استان در چشم انداز سند 1404 بر محور توسعه گردشگری بنا نهاده شده، باید با تعامل و همراهی دولت و بخش خصوصی علایم حیاتی صنعت گردشگری را حفظ کنیم. 
وی از تدوین شیوه نامه بهداشتی ویژه هتل ها برای نخستین بار در ایران در استان اصفهان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به کیفیت بالای این شیوه نامه که با همکاری اتاق بازرگانی ، مدیران هتل ها و نمایندگان معاونت بهداشت تهیه شده است، می توان از این شیوه نامه به عنوان یک استاندارد ارزیابی سراسری برای اجرا در کل کشور استفاده نمود. 
سید حسن قاضی عسگر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیزبا تاکید بر اینکه به دنبال آن هستیم که هر چه سریعتر حوزه گردشگری استان را احیا کنیم، تصریح کرد: با توجه به اجرایی شدن سامانه رصد هوشمند نهادها و اصناف در اصفهان به منظور نظارت مردمی بر نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن مختلف ، همه سطوح موظف هستند Qr کد را از سامانه ماسک پرینت کرده و در معرض دید عموم قرار دهند تا در سامانه رصد نظارت مردمی ثبت شود. 
وی افزود: از این سامانه می توان در کنار گواهینامه ایمنی بهداشت هتل ها به عنوان سیستم آلارم دهی به جامعه هتلداران برای پایش میزان رعایت پروتکل ها استفاده نمود. 
همچنین سید رضا سجودی، سرپرست معاونت اجتماعی  و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان نیزبا بیان اینکه قوانین حوزه گردشگری بعضا زیرساختی نبوده و فراخور زمان حال تدوین شده اند، افزود: ما به دنبال تعریف یک سیاست قضایی حقوقی در این حوزه در استان های هدف گردشگری هستیم.
 وی تنظیم سند قضایی گردشگری و تصویب آن به عنوان یک قانون زیرساختی را در توسعه گردشگری استان موثر دانست. 
مسعود نیک آئین، مدیر کل تشریفات استانداری اصفهان نیز از تصویب دو بند در تفاهم نامه منعقده با قطر در اجلاس ایران و قطر برای توسعه اقتصاد گردشگری اصفهان خبر داد. 
وی برگزاری هفته فرهنگی و ترویج صنایع دستی و هنرهای سنتی اصفهان در دوحه و ایجاد ایرلاین مشترک با قطر را از جمه مفاد این تفاهم نامه ذکر و برهمکاری و تعامل بخش خصوصی و دولتی استان برای بهره مندی هر چه بیشتر از این فرصت طلایی تاکید کرد.  
الحاق سیستم ارزیابی و کنترل جامعه هتلداران با سامانه رصد، تدوین برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی دستگاه های قضایی استان و شهرستان در راستای کمک به توسعه گردشگری ، بررسی چگونگی بهره برداری از «نرم افزار» ماسک در راستای بهبود سفر ایمن استان، ایجاد خط تلفن هات لاین گردشگری به منظور اقدامات سریع و اورژانسی در این حوزه، پیگیری مصوبه سفر ایمن و مثلث طلایی گردشگری در سامک استان و ستاد استانی کرونا، ارایه و اخذ مصوبه آخرین نسخه تقویم رویدادهای گردشگری استان، ارایه برنامه ترویجی و فرهنگسازی توسعه گردشگری استان در شبکه اصفهان، ایجاد کارگروه همکاریهای اقتصادی، فرهنگی و گردشگری ایران و قطر و تدوین برنامه پیشنهادی مدیریت بهره برداری از خانه های مسافر از دیگر مصوبات این جلسه بود. 
 
آلبوم تصاویر ستاد اجیا گردشگری 3