تاریخ : دوشنبه 5 آبان 1399
کد 3422

جلسه شورای همکاری های گردشگری-فرهنگی مؤسسه فرهنگی اکو و استان اصفهان

هم افزایی برای توسعه گردشگری فرهنگی در اصفهان

مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در سومین جلسه شورای همکاری های گردشگری- فرهنگی مؤسسه فرهنگی اکو و استان اصفهان، بر ضرورت ایجاد فم تورهایی *برای توسعه گردشگری اصفهان تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه که توسط کمیسیون گردشگری و برند اتاق بازرگانی اصفهان با همکاری شورای عالی همکاری های گردشگری- فرهنگی مؤسسه فرهنگی اکو و استان اصفهان به صورت مجازی برگزار شد، علی کرباسی زاده، مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، هدف از برگزاری این جلسه را ایجاد جریان جدید در توسعه گردشگری اصفهان بیان و تصریح کرد: با توجه به تعاملات مطلوب دبیر اکو با تاجیکستان و آشنایی شهروندان تاجیک با تاریخ ایران، اطلاع رسانی مناسب در زمینه بسته های گردشگری کشور با محوریت اصفهان، شیراز، یزد و دیگر شهرهای تاریخی می تواند در توسعه گردشگری کشور نقش بسزایی داشته باشد. 
وی افزود: بر این اساس، در ابتدا مقرر شد فم تریپ هایی (سفرهای ارزان یا رایگان برای آشنایی) برگزار شود تا فعالان حوزه گردشگری در قالب آژانس های مطرح و موفق تاجیکستان با پتانسیل های گردشگری کشورمان بالاخص مثلث طلایی گردشگری ایران (اصفهان، شیراز و یزد) آشنا شوند.  
کرباسی زاده از تنظیم بسته ای از سوی انجمن آژانس داران، هتلداران و راهنمایان تور با همکاری اتاق بازرگانی اصفهان در این حوزه خبر داد و تاکید کرد: کرونا باشد یا نباشد، انجام اقداماتی برای بازگشتن وضعیت گردشگری به روال پیشین، ضروری بوده و باید فم تریپ هایی برای حضور مؤثر افراد تاثیرگذار ایجاد شود. 
مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان همچنین از انجام اقداماتی درخصوص ساماندهی سفر ایمن در اصفهان خبر داد. 
سید علی ضیایی، رئیس کمیته های شورای عالی همکاری های مؤسسه فرهنگی اکو و استان اصفهان، در ابتدای این جلسه با بیان اینکه با حمایت استانداری، اتاق بازرگانی و رؤسای اتحادیه های گردشگری، اتفاق فرخنده ای در گردشگری اصفهان در حال وقوع است، افزود: با اتخاذ تصمیمات مناسب در این جلسه، طی چند ماه آینده شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود. 
محمد محمودی، دبیر شورای عالی همکاری های گردشگری- فرهنگی مؤسسه فرهنگی اکو و استان اصفهان نیز وجود نقشه راهی واحد و هم افزایی گروهی ذینفعان حوزه گردشگری را در کمک به توسعه گردشگری مؤثر دانست. 
وی تاکید کرد: اصفهان از پتانسیل های لازم برای تبدیل شدن به نماد گردشگری منطقه برخوردار است و باید اقدامات لازم در این خصوص انجام شود. 
*گفتنی است در حوزه گردشگری «فم تریپ» یا «فم تور » اصطلاحی است به معنای سفر ارزان و یا حتی رایگان که از سوی شرکت ها و آژانس های هواپیمایی، برگزارکنندگان تور و یا حوزه گردشگری شهر یا کشورهای مختلف برگزار می شود. این سازمان ها از متخصصان صنعت گردشگری، همچون عکاسان، لیدرهای تور، بلاگرها و روزنامه نگارها و مشاوران سفر بهره می گیرند تا به معرفی شهر و جاذبه های گردشگری و تاریخی و نقاط دیدنی آن بپردازند. فم تریپ راهی عالی برای آژانس های مسافرتی است تا با بهره گیری از تخصص گروهی از افراد کسب و کار خود را رونق دهند.
 
آلبوم تصاویر گردشگری اکو واستان اصفهان