تاریخ : شنبه 22 شهريور 1399
کد 3293

تصویب چهار کمیته در ستاد احیای گردشگری استان اصفهان

چهار کمیته "سیاستگذاری"، "هماهنگی اقدامات"، "رصد و پایش" و کمیته "بهداشت و گردشگری ایمن" در اولین جلسه ستاد احیای گردشگری ذیل شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان تشکیل شد و به تصویب اعضا رسید.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ، معاون اقتصادی استاندار اصفهان در این جلسه گفت: ارتقا و افزایش درآمدهای ارزی، اهمیت و اولویت این بخش را برای تحقق درآمدهای ارزی دوچندان کرده است.
سید حسن قاضی عسگر ادامه داد: با توسعه صادرات و کمک به بازگشت ارز و توسعه گردشگری می توان درآمد ارزی را محقق نمود.
وی تصریح کرد: وظیفه ستاد احیای گردشگری، ایجاد هماهنگی و پشتیبانی از توسعه گردشگری است؛ بنابراین، باید کاملا هماهنگ و برنامه ریزی شده، توسعه را با هدف درآمد ارزی کشور به پیش بریم.
دولت و بخش خصوصی دقیق تر به گردشگری بپردازند
مهدی طغیانی
، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دولت و بخش خصوصی باید دقیق تر به بخش گردشگری بپردازند و به مباحث و مصوبات نشست ها جامه عمل بپوشانند.
وی ادامه داد: در ستاد احیای گردشگری ذیل شورای گفت و گو، قرار نیست وظیفه ای از کسی سلب و به دیگران محول شود؛ بلکه دستگاه های عضو باید با همدلی و همراهی، با هدف توسعه گردشگری این مهم را به انجام برسانند.
طغیانی تصریح کرد: اعضای ستاد باید با اصلاحات انگیزشی و قواعد و با تعامل یکدیگر بتوانند معضل گردشگری در پساکرونا را حل کنند.
درآمدهای استان اصفهان وابسته به گردشگری نبوده است
علی کرباسی زاده
، مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه گفت: درآمدهای استان تاکنون وابسته به گردشگری نبوده؛ ضمن آنکه به گردشگری نیز به عنوان یک اولویت نگاه نشده است.
وی ادامه داد: جایگاه اصفهان از نظر تاریخی و گردشگری در بین هزاران شهر تاریخی دنیا، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
کرباسی زاده تاکید کرد: اصفهان دیگر جای صنعت و توسعه کشاورزی نیست؛ اما با وجود نداشتن این دو صنعت مهم چگونه می توان اشتغال ایجاد کرد؟ از این رو، بر اساس مطالعات انجام شده مشخص شده که محور توسعه اشتغال استان، گردشگری است.
وی ادامه داد: اولویت اول و ضروری استان بحث گردشگری است؛ اما به علت بحران های موجود که گردشگری را نیز تحت الشعاع قرار داده، ظرفیت پذیرش هتل های ما به زیر 10 درصد رسیده است، صدها نفر در بخش صنایع دستی بیکار شده و یا به شغل دیگری مشغول شده اند؛ بر همین اساس، ما در چنین شرایطی باید به گردشگری توجه ویژه داشته باشیم.
پرهیز از کلی نگری در بخش گردشگری  
فریدون اللهیاری
، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز در این جلسه استفاده از تمام ظرفیت ها برای رفع مشکلات گردشگری را ضروری خواند و گفت: ما باید در ستاد احیا، تمام برنامه ها را عملیاتی تر کنیم و از کلیات موضوع بپرهیزیم.
وی ادامه داد: عدم هماهنگی بین عوامل گردشگری، ضرورت تبلیغات گردشگری را زیر سؤال برده است و اگر تبلیغ ممنوعیت سفر را برداریم، یک گام روبه جلو برای جلوگیری از اختلال در سفرها برداشته ایم.
اللهیاری افزود: 35 هزار ظرفیت اقامتی و 280 پروژه گردشگری در استان داریم که تا نیمه اول سال 1400 افتتاح می شوند؛ اما سرمایه گذاران به دلیل آن که باید عوامل اجرایی را در این مکان ها مستقر کنند، رغبتی به این افتتاح نشان نمی دهند.
قبل از توسعه گردشگری، وضع موجود را حفظ کنیم
کریم بیگی
، رئیس جامعه هتل داران استان اصفهان نیز گفت: قبل از توسعه گردشگری باید به حفظ این بخش اهتمام ورزیم و اگر اولویت بندی در کارمان باشد، اول باید وضع موجود را حفظ کنیم.
وی تاکید کرد: وقتی شرایط ما در خصوص کرونا عادی نباشد، سفر هم اتفاق نمی افتد؛ ضمن آنکه رعایت پروتکل های بهداشتی برای شهروندان و مسافران را باید جدی تر بگیریم.
شایان ذکر است، در اولین جلسه رسمی ستاد احیای گردشگری استان اصفهان، شرح وظایف دستگاه های عضو تدوین شد.
 
آلبوم تصاویر ستاد احیای گردشگری 99