تاریخ : پنجشنبه 22 خرداد 1399
کد 3029

در نشست هم اندیشی تشکل های حرفه ای گردشگری استان اصفهان تاکید شد:

هم افزایی فعالان حوزه گردشگری با تشکیل کانون گردشگری استان اصفهان

در نشست هم اندیشی تشکل های حرفه ای گردشگری استان اصفهان که توسط اتاق بازرگانی اصفهان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار شد، مقرر گردید به منظور هم افزایی و همگرایی ذینفعان حوزه گردشگری، کانون گردشگری استان ایجاد شود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان علی کرباسی زاده، مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست با تاکید بر اینکه با شیوع کرونا بیشترین آسیب به بخش گردشگری وارد شد، افزود: بدین ترتیب موضوع ایجاد ساختار اورژانسی احیاء گردشگری مطرح شد. وی تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته در شرایط پساکرونا تا 7 سال آینده ظرفیت جابه جایی پروازهای بین المللی به ظرفیت قبل از کرونا بازنگشته و سفر با وسایل شخصی و به مقاصد گردشگری و اقامتگاه های شخصی توسعه می یابد. کرباسی زاده با تاکید بر این نکته که اتاق بازرگانی اصفهان در حوزه گردشگری ذینفع اساسی نیست، گفت: پارلمان بخش خصوصی اصفهان با اعتقاد به اینکه اقتصاد کلان استان تنها با فعال شدن اقتصاد خرد، متحول خواهد شد و تنها مزیت استان در اقتصاد خرد، گردشگری است اقداماتی به منظور توسعه صنعت گردشگری انجام داده است. مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه گردشگری مهم ترین زیرساخت توسعه استان است، افزود: هم اکنون برای تحول گردشگری استان  نیازمند همکاری و تعامل هر چه بیشتر دولت و بخش خصوصی هستیم. 
در ادامه مسعود نیک آئین، مدیركل تشریفات استانداری اصفهان گفت: پیاده سازی مدل های ارایه شده در توسعه صنعت گردشگری از اهمیت زیادی برخوردار بوده و داشتن سواد گردشگری برای تبدیل علم به عمل در این زمینه حایز اهمیت است. وی تشکیل ستادهای بحران در شرایطی که گردشگری دچار لطمات زیادی شده رابسیار مهم ارزیابی نمود و افزود: کرونا در کنار ایجاد لطمات زیاد در حوزه های مختلف بسیاری از معادلات جهانی را زیرو رو کرده و درس بزرگ اخلاقی به انسان داد. نیک آئین در ادامه خواستار انجام اقدام ویژه در حوزه فعالان گردشگری غیرمجاز در کشور و بالاخص اصفهان شد و گفت: این افراد لطمات جبران ناپذیری به حیثیت کاری مجموعه گردشگری وارد می کنند.  مدیركل تشریفات استانداری اصفهان در ادامه ضمن تاکید بر تمرکز به احیاء توریسم داخلی، تشکیل تشکلی در راستای یکصدایی فعالان حوزه گردشگری و فعالیت های تیمی را در رفع مشکلات صنعت گردشگری مهم دانست. وی همچنین گفت: لازم است با آموزش های حرفه ای و مهارتی خود را برای مقابله با شرایط موجود توانمند کنیم. 
همچنین حیدرصادقی، سرپرست معاونت سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه نشست مذکور با هدف تبیین چشم اندازو اهداف گردشگری استان برگزار شده است، عدم همگرایی میان ذینفعان گردشگری را از جمله معضلات در حوزه قانونگذاری و مدیریت و توسعه این صنعت دانست. وی ایجاد هم افزایی بین دست اندرکاران بخش خصوصی و دولتی را از جمله راهکارهای کاهش مشکلات فعالان این صنعت و توسعه گردشگری کشور بیان نموده و تشکیل کانون گردشگری استان را در تحقق مطالبات فعالان این حوزه موثر دانست.  
مهدی راست قلم، مسئول کمیته زیرساخت و خدمات گردشگری کمیسیون گردشگری و برند اتاق بازرگانی اصفهان نیز در ادامه ضعیف شدن ساختار سنتی عرضه، زنجیره تامین شکننده، تغییر الگوی خرید مشتریان و... را از ویژگیهای دوره کرونای گردشگری بیان و تصریح کرد: با توجه به ابعاد گسترده خسارات وارده به بخش گردشگری در دوران کرونا، صنعت گردشگری نیازمند احیاء بوده و تشکیل ستاد احیاء گردشگری در عصر کرونا ضروری است. وی افزود: ایجاد یک ستاد مرکزی بحران می تواند به فعالان این حوزه و مسئولین در ارزیابی سریع وضعیت و تدوین برنامه و پیاده سازی آنها کمک نماید. راست قلم در پایان سخنان خود بر ضرورت ارایه یک تصویر جدید از اصفهان با تاکید برگونه های جدید گردشگری تاکید کرد.  
شایان ذکر است در ادامه جلسه روسای تشکل های حرفه ای گردشگری استان نکاتی را مطرح نموده و در پایان مقرر شد کانون گردشگری استان برای عبور از شرایط حادث شده بر این صنعت ایجاد شود.  
 
آلبوم تصاویر هم اندیشی گردشگری