تاریخ : سه شنبه 15 بهمن 1398
کد 2809

در نشست کمیته سنگ های تزئینی ذیل کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان بررسی شد:

راهکارهای رونق صنعت سنگ اصفهان

نشست هم اندیشی فعالان صنعت سنگ استان به همت کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان با محوریت شانزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته به میزبانی اتاق اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست سید حسن قاضی عسگر، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با بیان اینکه معادن و سنگ های تزئینی مانند صنایع پوشاک جزو اولویت های استان هستند، افزود: باید از دستگاه دیپلماسی برای ایجاد بازار جدید محصولات داخلی بهره مند شد. وی حضور نمایندگان دانشگاهی در اینگونه جلسات را در توجه به مسایل با نگاه علمی تر مهم دانست. قاضی عسگر فعالیت در بازارهای منطقه اوراسیا را سکوی پرتاب تولیدکنندگان در حوزه صادرات عنوان و تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و ورود قدرتمند در حوزه تجارت الکترونیک، می توان به موفقیت های بیشتری دست پیدا کرد. 
سید رسول رنجبران، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر ضرورت تغییر نگاه به صادرات گفت: یک تولید کننده موفق الزاما نباید یک صادر کننده باشد. وی افزود: لازم است به انجمن های صنفی اهمیت داده شود و در شرایط تحریم نباید از دولت انتظار کمک داشت و باید از تمامی پتانسیل های بخش خصوصی برای خروج از مشکلات استفاده کرد. رئیس خانه معدن اصفهان گفت: در دوره نهم فعالیت اتاق بازرگانی، به دنبال ایجاد انسجام در میان تشکل ها و انجمن های صنفی هستیم و امیدواریم در این مسیر با تعامل فعالان اقتصادی، نتایج مطلوب حاصل شود. رنجبران کمک به توسعه فعالیت های شتاب دهنده ها را در کمک به توسعه صادرات استان بسیار موثر دانست. 
علی یارمحمدیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان نیز با تاکید بر اینکه با وجود شرایط تحریم شاهد رشد در ابعاد کمی و کیفی نمایشگاه های مختلف در استان هستیم، افزود: با وجود اینکه اصفهان یکی از قطب های بزرگ صنعت سنگ کشور است، نمایشگاه سنگ اصفهان باید بهترین نمایشگاه این حوزه در منطقه باشد. وی ابراز امیدواری کرد: با برگزاری نمایشگاه صنعت سنگ، معادن و صنایع وابسته در سال 1400در محل جدید نمایشگاه کمک شایانی در برپایی هر چه مطلوب تر نمایشگاه شود. یار محمدیان تاکید کرد: نمایشگاه راهی برای توسعه اقتصادی است و در صورت برگزاری نمایشگاهی مطلوب و تعامل فعالان این بخش به توسعه بازار سنگ کمک شایانی خواهد شد. 
محمود بندرچی، مجری برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته ضمن تشکر از حمایت های اتاق بازرگانی اصفهان گفت: با تعامل و همراهی تمامی فعالان صنعت سنگ می توان شرایطی ایجاد کرد که بتوان به بازارهای بهتری دست یابیم. وی افزود: نمایشگاه مذکور از 20 تا 23 خرداد 1399 برگزار می شود و افزایش حجم مبادلات بازرگانی، تبادل اطلاعات و دانش فنی در حوزه سنگ، انتقال تکنولوژی ارتقاء ارزش افزوده تولیدات و فراوری سنگ و تلاش برای صادرات بیشتر از جمله اهداف این نمایشگاه است. 
رضا احمدی، رئیس کانون سنگ ایران نیزتشویق جوانان به فعالیت در صنعت سنگ را یکی از مهم ترین اهداف کانون دانست و افزود: با توجه به شرایط موجود کشور حضور فعال صنعت سنگ در نمایشگاه های خارجی بسیار پرهزینه است پس باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که خارجی ها برای حضور در نمایشگاه های کشورمان تشویق شوند. 
همچنین احمدرضا بصیری، رئیس کمیته سنگ های تزئینی اتاق بازرگانی اصفهان  از تشکیل انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات ساختمانی بزودی خبر داد و افزود: اتاق بازرگانی اصفهان آماده استفاده از ظرفیت های خود در دیگر کشورهااست. 
 
آلبوم تصاویر نشست سنگ تزیینی