تاریخ : جمعه 13 دي 1398
کد 2758

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان:

کمک به توسعه پایدار اصفهان؛ اصلی‌ترین رسالت اتاق بازرگانی

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اصلی‌ترین رسالت اتاق اصفهان، کمک به توسعه پایدار اقتصادی شهر است و امیدواریم که بتوانیم با کمک دانشگاه، به این هدف بزرگ برسیم.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان محمدرضا رجالی، در اولین جلسه کمیته صنایع پیشرفته و دانش بنیان ذیل کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان، ضمن تاکید بر تلاش اتاق دوره نهم برای رسیدن به اتاق نسل سوم گفت: از پتانسیل‌های موجود در اتاق بازرگانی می‌توان به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و کمیته حمایت قضایی، که به منظور کمک به بهبود شاخص های فضای کسب و کار و کمک به تسهیل امور فعالان اقتصادی استان تشکیل شده‌اند، نام برد. 
وی همچنین پیشنهاد تشکیل اتاق فکر دانشگاه و صنعت را به منظور تعامل هرچه سازنده‌تر صاحبان صنایع با اساتید، دانشجویان و نخبگان دانشگاه ارائه نمود.
مهدی خوروش، دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان نیز بر ورود اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به صنعت و کمک آنها به رفع مشکلات موجود در صنایع تاکید کرد. 
در ادامه جلسه محسن لوح موسوی، مسئول کمیته دانش بنیان و صنایع پیشرفته ضمن معرفی سرای نوآوری، به تشریح اهداف همکاری صنعت و دانشگاه پرداخت و گفت: از جمله اهداف اصلی همکاری دانشگاه و صنعت، می‌توان از انتقال دانش فنی و تبدیل ایده به محصول و تجاری سازی، انجام خدمات عارضه‌یابی و حل مساله، ایجاد سازوکارهای علمی و عملیاتی بازاریابی ملی و بین‌المللی، انجام پروژه‌های تحقیقاتی مورد نیاز اتاق و هدفمند سازی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاه آزاد متناسب با نیازهای مراکز تحقیق و توسعه حوزه‌های فعال اتاق، استفاده از خدمات مشاوره‌ای متقابل، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی متقابل، و ایجاد شرایط فرصت مطالعاتی و پژوهشی برای اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در اتاق بازرگانی نام برد.
کاظم قجاوند، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد خمینی شهر نیز بازنگری سرفصل‌های دروس دانشگاهی را ضروری دانست و افزود: در صورتی که  به اعضای هیات علمی دانشگاه، آزادی عمل بیشتری داده شود، می‌توانند با برگزاری جلسات متعدد سرفصل‌ها را اصلاح کنند.
در ادامه سعید سرمدی‌نیا، مدیرعامل شرکت فناوران سپهر پیشنهاد کارورزی رایگان دانشجویان در کارخانجات صنعتی،
الگو قراردادن سیستم های آموزشی و پژوهشی کشورهای موفق و بومی سازی آنها و سربازی دانش بنیان را به منظور استفاده از ظرفیت های صنعت و دانشگاه ارائه کرد.
مسعود برهانی، مدیرعامل شرکت صنعت سازان اسپادانا نیز با بیان اینکه هم دانشگاه و هم صنعت دارای نقایصی هستند که باید رفع شود، احساس ترس صنعتگران از حضور دانشگاه در حوزه صنعت را به دلیل نداشتن تجربه لازم دانست و افزود: صنعت احساس نیازی نسبت به استفاده از ظرفیت های موجود در دانشگاه نمی‌کند؛ ولی در عمل جای خالی دانشگاه در صنایع به خوبی قابل مشاهده است. 
گفتنی است درانتهای این جلسه که با حضور اساتید دانشگاه و اعضای این کمیته برگزار شد، اعضا از نمایشگاه کار و کشف فرصت در دانشگاه آزاد خمینی شهر بازدید کردند. 
 
آلبوم تصاویر کمیته دانش بنیان