تاریخ : شنبه 13 آبان 1396
کد 1662

در مراسم تکریم و معارفه استاندار اصفهان عنوان شد:

استان اصفهان می تواند در اجرای اقتصاد مقاومتی الگوی تمام کشور باشد

مراسم تکریم و معارفه استاندار اصفهان که با حضور مسوولین کشوری، لشکری، قضایی و استانی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و... در سالن همایش های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.
محسن مهرعلیزاده در مراسم تکریم و معارفه استاندار اصفهان که با حضور مسوولین کشوری، لشکری، قضایی و استانی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و... در سالن همایش های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد، گفت: استان اصفهان می تواند در زمینه اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و دولت است، با بهره گیری از پتانسیل های موجود و استفاده از بخش خصوصی توانمند خود ، به سرمشق و الگویی برای استان های دیگر تبدیل شود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این مراسم عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور با بیان اینکه جاری شدن مجدد زاینده رود و رفع بحران کم آبی یکی از مهمترین خواست های مردم شریف اصفهان و مسوولین این استان از دولت بوده و به همین منظور تا کنون  حداقل سه جلسه شورای عالی آب، چهار جلسه شورای امنیت در سطح ملی به غیر از جلسات متعدد با وزارت نیرو و... تشکیل شده است، گفت: دولت تمامی تلاش خود را برای تحقق وعده رییس جمهور برای حل مشکل آب اصفهان به کار گرفته است. وی افزود: مهرعلیزاده فردی توانمند، مومن و از لحاظ سیاسی معتدل است. وزیر کشور مجری برنامه های دولت بودن، داشتن رفتار اعتدالی، با تجربه بودن، در نظر گرفتن ویژگی هایی چون شایسته سالاری، اعتدال و تجربه در انتخاب مدیران میانی، داشتن قدرت تعامل و هماهنگی را از ویژگی های اصلی استانداران بیان کرد و افزود: تلاش در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از طریق مشارکت دادن مردم در تمامی زمینه ها از دیگر الزامات استانداران است. وی با بیان اینکه با روش های کنونی اقتصادی نمی توان کشور را اداره کرد، تصریح کرد: عقب ماندگی در هماهنگ شدن با تغییرات جهانی یکی از مشکلات امروز کشور است و دولت به تنهایی قادر به کاهش فاصله با تغییرات نبوده و تنها با مردمی کردن اقتصاد می توان اقتصاد مقاومتی را اجرایی و این شکاف را پر کرد. وی افزود: تمامی منابع و امکانات تولید در استان اصفهان مهیاست و این استان به تنهایی قادر است معین 5 استان دیگر شود و این استان ها را در مسیر توسعه قرار دهد. رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه دیگر نمی توان به روش متمرکز در حوزه اقتصاد، کشور را اداره کرد، گفت: ویژگی دیگر اقتصاد مقاومتی درونزایی و برون نگری به معنای توجه به ظرفیت های داخل و استفاده از پتانسیل های خارج از کشور بوده و تنها راه پیشرفت کشور اجرا کردن دقیق خواسته های مقام معظم رهبری است. وی افزود: استان اصفهان از ظرفیت هایی برخوردار است که می تواند پیشانی پیشرفت علمی کشور باشد.  
استان خاص اصفهان نیاز به توجه ویژه دولت دارد
در ادامه آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان نیزضمن تقدیرازخدمات مثبت استاندار سابق اصفهان تا حد امکان، یکی از اولویت های استان اصفهان را حل بحران آب بیان کرد وگفت: با وجود تلاش های استاندار سابق در خصوص حل مشکل آب اصفهان به دلیل عدم حمایت دولت ها از این موضوع همچنان با بحران آب مواجه هستیم. وی تصریح کرد: حل مشکل آب اصفهان موجب اشتغالزایی در استان خواهد شد. امام جمعه اصفهان با بیان اینکه لازم است بودجه بیشتری از طرف دولت برای حل بحران صنعتی ترین استان کشور، استان شهید پرور و همچنین استان پیشرو در پرداخت مالیات، تخصیص یابد، تاکید کرد: لازمه پیشرفت کشور و عملی شدن وعده های رییس جمهور، به کارگماردن مدیران متخصص، مومن و دلسوز مردم در پست های مختلف صرف نظر از جناح سیاسی و همچنین حمایت از سوی بخش خصوصی ودولتی است. آیت الله طباطبایی نژاد حل بحران زاینده رود و حل مشکل مسیر آب را یکی از اولویت های اصلی استان عنوان و اظهار امیدواری کرد: استاندار جدید بتواند با حمایت دولت این خواسته را عملی کند.
 
به بخش خصوصی بها دهیم
حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درخواست ما از وزیر کشور واستاندار جدید اصفهان به عنوان نماینده عالی دولت، پیگیری مشکل زاینده رود و تشکیل ستاد احیاء زاینده رود و پیگیری و حل مشکل این حوزه آبریز است، اتخاذ تصمیمات درست و به موقع درباره بحران زاینده رود را مانع تشکیل تجمعات مردمی دانست. وی گفت: زاینده رود پر آب حق مسلم مردم اصفهان است و آنها منتظر ایفای تعهد وعده رییس جمهور مبنی بر حل بحران این رودخانه هستند. وی در ادامه افزود: صنعت استان در حال رکود است و در این حالت باید دولت فشار وارد شده بر فعالان اقتصادی را کاهش داده و به حمایت از بخش تولید بپردازد. رییس مجمع نمایندگان استان در ادامه فشارهای مالیاتی، بانکی و... به تولیدکنندگان را موجب به تعطیلی کشانده شدن بسیاری از واحدهای تولیدی دانست و تصریح کرد: تعطیلی این واحدها بیکاری عده زیادی از مردم اصفهان به ویژه جوانان تحصیلکرده را در پی داشته و با این وجود اجرایی کردن توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال محقق نخواهد شد. موسوی لارگانی محقق ساختن دغدغه رهبر معظم انقلاب مبنی بر اشتغال را تنها به دست بخش خصوصی عملی دانست وتاکید کرد: کاری از دولت در اینباره ساخته نیست. وی حاکم بودن بروکراسی شدید اداری در این استان را نیز موجب خروج سرمایه گذاران و فرار سرمایه از اصفهان بیان و تصریح کرد: دولت باید به بخش خصوصی بها داده و از آنها حمایت کند تا بخش تولید و اشتغال پویا شود.
استقرار منطقه ویژه علم و فناوری، توسعه صنعت توریسم و ارتقاء هنر اولویت های بیست ساله استان
رسول زرگرپور، استاندار سابق اصفهان نیز در ادامه این مراسم مطالبه اصلی مردم اصفهان را امنیت و آرامش و ایجاد فضایی مناسب برای کار بیان کرد و افزود: استقرار منطقه ویژه علم و فناوری و توسعه صنعت توریسم و ارتقاء هنر از اولویت های بیست سال آینده استان می باشند. وی با تشریح اقداماتی که در طول دوران خدمت خویش در زمینه تحقق این موارد صورت گرفت، افزود: مقدمات فراهم شده و در حال حاضر نیازمند انجام اقدامات لازم برای افزایش گردشگران خارجی به 1 میلیون نفر در سال و گردشگران داخلی به 10 میلیون نفر و همچنین ایجاد «شهر هنر» به عنوان مرکز گردشگری ایده آل و پیگیری اجرای طرح رسیدن به هوای پاک هستیم. زرگرپور با اعلام اینکه تا پایان امسال خط یک مترو، جنوبی ترین نقطه شهر را به شمالی ترین نقطه وصل خواهد کرد و خطوط دو و سه نیز در حال آماده سازی هستند، گفت: با مساعدت و همت شورای پنجم و شهردار محترم در طول فعالیت دولت دوازدهم می توان سفره مترو اصفهان را جمع کرد. استاندار سابق با اشاره به اینکه مسایل مربوط به حوزه آبریز زاینده رود ظرف چهل سال ایجاد شده و در طول چهار سال نمی توان آن را حل کرد، گفت: دولت ظرف سه ماه طرح 9 ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود را به منظور تحقق مواردی نظیر تثبیت حقابه ها به منظور مدیریت به هم پیوسته آب، ایجاد یک شورای هماهنگی و ایجاد صندوق خسارت، ممنوعیت بارگزاری بر روی زاینده رود و طرح گلاب در استان اصفهان تصویب نمود. زرگرپور با بیان اینکه با اجرایی شدن طرح 9 ماده ای و همراهی تمامی مسوولین، زاینده رود می تواند ظرف چهار سال آینده دوازده ماه سال پر آب باشد، تصریح کرد: این طرح به عنوان یک طرح ابتکاری در کشور، پس از اصفهان در استان های دیگر الگو برداری شد. وی تاکید کرد: دلیل روند کند طرح احیاء حوزه آبریز زاینده رود مسایل سیاسی – امنیتی بوده و تنها با عنایت مسوولین کشوری حل خواهد شد.
زاینده رود ستون فقرات استان اصفهان است
محسن مهرعلیزاده، استاندار جدید اصفهان نیز در ادامه این مراسم ضمن ابراز امیدواری از اینکه بتواند با بکارگیری تمامی توان و پتانسیل های استان و تجارب خود خدمتگذاری صادق و امین باشد، گفت: استان اصفهان استانی صنعتی و دارای مردمی متدین است. وی افزود: یکی از معضلات اساسی در استان بحران آب بوده و زاینده رود به مثابه ستون فقرات استان اصفهان است و در صورت فروپاشی این ستون، استان از بین خواهد رفت. وی تصریح کرد: با اصلاح الگوی کشت و تجدید نظر درنحوه زراعت و آبیاری به صورتی که متناسب با موجودی آب منطقه باشد، می توان مشکلات کشاورزان و به ویژه کشاورزان منطقه شرق اصفهان را تا حدودی مرتفع نمود. استاندار اصفهان تاکید کرد: اتکاء به منابع دولتی اشتباه بوده و در استانی مانند اصفهان که دارای پتانسیل های زیادی است باید از ظرفیت های استان در بخش خصوصی در زمینه های مختلف عمرانی، توسعه صنعت و گردشگری جهت حفظ و توسعه اشتغال موجود  استفاده کرد. مهرعلیزاده، تصریح کرد: استان اصفهان می تواند در زمینه اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و دولت است، با بهره گیری از پتانسیل های موجود و استفاده از بخش خصوصی توانمند، به سرمشق و الگویی برای استان های دیگر تبدیل شود. وی در ادامه بر فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی استان و صندوق توسعه ملی تاکید کرد و گفت: در کنار توسعه صنایع اجازه نخواهیم داد به محیط زیست آسیبی وارد شود و باید در کنار هر طرح الگوهای محیط زیستی رعایت شود. استاندار اصفهان افزود: از طرح توسعه متوازن مراکز استان و شهرستان ها در تبریز الگو برداری کرده و این طرح را با استفاده از دانش اساتید دانشگاهی استان اصفهان اجرایی خواهیم کرد. مهرعلیزاده در ادامه افزود: ما از تمامی توان و ظرفیت های جوانان و بانوان توانمند استان اصفهان استفاده خوهیم کرد.
در پایان این مراسم از زحمات رسول زرگرپور تقدیر و طی حکمی محسن مهرعلیزاده به سمت استاندار اصفهان منسوب شد.
 
آلبوم تصاویر b135-8-1396