تاریخ : سه شنبه 9 آبان 1396
کد 1654

با شرکت بیش از ۱۷ کشور خارجی ؛

نهمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کشور ،کیش اینوکس ۲۰۱۷ آغاز به کار کرد

آیین گشایش نهمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کشور با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور،مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، رئیس کل بیمه مرکزی ، قائم مقام وزارت امورخارجه و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در سالن همایش های بین المللی کیش برگزار شد
آیین گشایش نهمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کشور با حضور  حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی ،مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امورخارجه و شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در سالن همایش های بین المللی کیش برگزار شد
استان اصفهان به همت اتاق بازرگانی اصفهان  ۱۲۰ فرصت  سرمایه گذاری در بخش های صنعتی،گردشگری،کشاورزی و خدماتی در فضای ۳۰۰ متری در این  نمایشگاه به نمایش گذاشته است .
حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری در این مراسم گفت: کلیات اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا با عنوان لایحه قانون بانکداری جمهوری اسلامی از طرف دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است.
وی تصریح کرد:این لایحه در کمسیون اقتصادی مجلس در دست بررسی است که پس از تصویب و ابلاغ به شبکه بانکی تشکیلات لازم بر حسن اجرای آن نظارت خواهد کرد و با تصویب این قانون مجموع قوانین به حساب بانکی کشور یک قانون جامع تجمیع می شود.
مرتضی سرمدی قائم‌ مقام وزیر امور خارجه در این مراسم گفت: ایجاد یک محیط کاملا امن و مطمئن برای فعالیت های اقتصادی، سرمایه گذاری و افزایش تعاملات اقتصادی، سیاست دولت تدبیر و امید بویژه وزارت امورخارجه برای رونق فعالیت های اقتصادی است.
وی تصریح کرد:دولت تدبیر و امید مصمم است تا بزودی معاونت دیپلماسی اقتصادی را با هدف تمرکز بیشتر بر دیپلماسی اقتصادی برای کمک به اقتصاد داخلی در وزارت امور خارجه راه اندازی و فعال کند.
وی اضافه کرد: بعد از توافق برجام وزارت امور خارجه تلاش کرد علاوه بر برجام و عملی شدن این توافق، در یک روند همه طرف ها به تعهدات خود عمل کنند و آثار آن در اقتصاد خارجی تسهیل کننده باشد.
گرهارد شولز مدیر کل امور سیاسی وزارت حمل و نقل و زیرساخت های دیجیتال آلمان در این مراسم گفت: یکی از هدف های رویداد کیش اینوکس کمک به ارتقا زیرساخت ها و تسهیل فرآیند پیشرفت ایران است و من واقعا شما را به ادامه این رویکرد تشویق می کنم زیرا بهبود و توسعه زیرساخت در هر کشور پایه و اساس رشد اقتصادی و مردم آن جا است.
وی گفت: هیات نمایندگان اتحادیه لجستیک آلمان و صنعت لجستیک آلمان که به ایران سفر کرده بدنبال آغاز همکاری میان آلمان و شرکت های تجاری خارجی است.
شولز افزود: رویداد کیش اینوکس امسال بر حوزه لجستیک و حمل و نقل نیز متمرکز است و این 2 مقوله مبنایی مهم برای موفقیت های اقتصاد ملی محسوب می شوند.
وی تصریح کرد: کشور آلمان از منظر لجستیک یک مرکز بسیار توسعه یافته به شمار می آید، بنابر این ما می دانیم که فرآیندهای کارآمد و قابل اطمینان تا چه حد در این حوزه اهمیت دارند و تا چه اندازه سریع توسعه می یابند.
وی ادامه داد: سرعت فرآیندهای لجستیکی رو به افزایش است و یکی از نمونه های آن توسعه تجارت آنلاین است که در کشور شما نیز رشد سریعی داشته است.
وی بیان کرد: بنابراین لجستیک یک عنصر کلیدی برای رشد و رونق اقتصادی و اشتغالزایی به شمار می آید و من آن را استخوان بندی اقتصاد ملی می نامم و در حقیقت صنعت لجستیک آلمان که اکنون حدود سه میلیون نفر در آن مشغول به فعالیت هستند و پس از صنعت خودرو و صنعت خرده فروشی به سومین صنعت بزرگ اقتصادی آلمان تبدیل شده است.
وی اظهار کرد: از این رو بخش لجستیک نه تنها خدمات و پشتیبانی های مهم را فراهم می سازد که هم چنین موجب اشتغالزایی شده و در نتیجه منجر به افزایش نرخ تولید ناخالص داخلی می شود.
 
کیش اینوکس 2017  به عنوان بزرگ ترین رویداد اقتصادی کشور و بخش خصوصی است که طی آن فرصت های سرمایه گذاری در ایران برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی خواهد شد.
 
آلبوم تصاویر kish-01-8-1396