تاریخ : سه شنبه 18 مهر 1396
کد 1607

معرفی طرح های سرمایه گذاری «پلتفورم اینترنتی سیکال» و «ساخت کود کامل ارگانیک آهسته رهش» در پنجمین جلسه ITDO

پنجمین جلسه شورای راهبری ITDO اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان به موضوع ارایه دو طرح سرمایه گذاری پلتفورم اینترنتی «سیکال» و طرح ساخت کود کامل «NPK+TE» ارگانیک آهسته رهش، هوشمند و اصلاح کننده خاک با بستر معدنی و طبیعی نانویی اختصاص یافت.
پنجمین جلسه شورای راهبری ITDO اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان به موضوع ارایه دو طرح سرمایه گذاری پلتفورم اینترنتی «سیکال» و طرح ساخت کود کامل «NPK+TE» ارگانیک آهسته رهش، هوشمند و اصلاح کننده خاک با بستر معدنی و طبیعی نانویی اختصاص یافت. به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در ابتدای این جلسه آرمان امیری، در توضیح طرح سرمایه گذاری سیکال، رشد سریع نرخ تولید اطلاعات و محتوا، ارزش لحظه ای بسیاری از اطلاعات و نیاز مردم به استفاده از پکیج های اطلاعاتی را دلیل طراحی سیکال عنوان کرد. وی با بیان اینکه سیکال واژه ای پهلوی و به معنای هوشمند و هدفمند می باشد، گفت: در فاز اول این پروژه که ترکیبی از 28 ابزار مختلف است، تنها 7 ابزار اطلاع رسانی اخبار، نرخ ها، موسیقی، گردشگری، آب و هوا، تقویم و فروش انواع بلیط ها پیاده سازی خواهد شد. وی تصریح کرد: همگام سازی ابزارها و ارتباط موثر آنها برای رفع چندین نیاز به صورت همزمان، شخصی سازی کامل سیستم برای هر کاربر، وجود بانک اطلاعاتی گسترده و متنوع برای رفع چندین نیاز کاربران، ایجاد اعتماد در کاربر به علت جامعیت محتوا و همچنین وجود شبکه های اجتماعی در داخل سیستم و تاثیرگذاری خود کاربر بر روی محتوا از مزیت های رقابتی این طرح است. وی افزود: در دو ماه اول راه اندازی این طرح، ابزارهای اخبار و نرخ ها، در دو ماه دوم ابزار گردشگری، بلیط ها و آب و هوا و در دو ماه سوم اجرای طرح، ابزار موسیقی و تقویم همچنین در شش ماه دوم ابزار هایی به منظور بهبود ابزارهای قبلی و فرمان های صوتی به کاربران ارایه می شود. امیری پنل های درآمدی این طرح را تبلیغات هدفمند کلیکی، فروش خدمات و محصولات، فروش دیتاهای موجود و ISP ها و تحلیل اطلاعات ذکر کرد. وی با بیان اینکه کل سرمایه در گردش و ثابت این پروژه 8.7 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است، گفت: تعداد کاربران پیش بینی شده برای این طرح در سال اول 110 هزار نفر، سال دوم 620 هزار نفر، سال سوم یک میلیون و 830 هزار نفر و سال چهارم سه میلیون و 800 هزار نفر می باشد. امیری NPV(ارزش حال خالص) و IRR (نرخ بازده داخلی) این طرح را به ترتیب حدود 200 میلیارد ریال و 324 درصد ذکر کرد.
 در ادامه جلسه سعید آسایش نایینی  به معرفی طرح ساخت کود کامل NPK+TE پرداخت و گفت: هدف از این پروژه تولید محصولی صد درصد ایرانی با بازدهی بالاتر و افزایش عملکردی بیش از 30 درصد، قیمت مناسب تر از سایر محصولات موجود در بازار، تغذیه بهینه گیاه و کاهش مصرف بی رویه کودهای شیمیایی، صرفه جویی در مصرف آب به دلیل قدرت جذب در نگهداری آب، جلوگیری از آلودگی بی رویه منابع آب و خاک و... خواهد بود. وی همچنین مزایای بلند مدت این طرح را کاهش نیاز به واردات کودهای شیمیایی از خارج کشور، صرفه جویی ارزی حداقل یک میلیارد یورویی، ایجاد فرصت های شغلی پایدار، استفاده بهینه از منابع و معادن موجود در کشور، جلوگیری از خروج خام معادن زئولیت کشور و سالم نگه داشتن منابع آبی و خاکی عنوان کرد. آسایش با تاکید بر اینکه در یکی از مراحل تولید این محصول بستر کود با استفاده از نمک طعام، استات سدیم، اسید کلریدریک و یا کوره فعال سازی می شود، تصریح کرد: سهم ما ازبازار موجود این محصول از میزان 18 میلیون هکتار اراضی کشاورزی موجود در کشور و با احتساب شرایط جوی و... نیم تا یک صدم درصد تخمین زده می شود. آسایش همچنین کل سرمایه گذاری این محصول را 29.8 میلیارد ریال عنوان کرد. وی با بیان اینکه این محصول نمونه قبلی نداشته و تاکنون در دنیا به شکل حرفه ای تولید و به کار گرفته نشده است گفت: استفاده از کودهای هوشمند و آهسته رهش غنی شده با بستر نانویی، موثرترین روش برای جلوگیری از مصرف مقادیر زیاد کود و اثرات منفی آن است.
 
 
آلبوم تصاویر b111-7-1396