تاریخ : يکشنبه 25 تير 1396
کد 1467

در بیست و چهارمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد ؛

تشکیل اتاق مشترک ایران و سوریه به تقویت روابط اقتصادی و سرمایه‌گذاری دو کشور کمک می‌کند/تقویت شرکت‌های مدیریت صادرات استان اصفهان برای حضور در بازارهای هدف صادراتی / نگاه جامعه به پدید واسطه‌گری و دلالی بایستی اصلاح شود

در بیست و چهارمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان، تشکیل اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه ،اختصاص خط اعتباری برای شرکت‌های ایرانی در بازسازی سوریه ،تقویت شرکت‌های مدیریت صادرات ،اصلاح نگاه جامعه به موضوع واسطه‌گری مورد تاکید قرار گرفت.
در بیست و چهارمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان، تشکیل اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه ،اختصاص خط اعتباری برای شرکت‌های ایرانی در بازسازی سوریه ،تقویت شرکت‌های مدیریت صادرات ،اصلاح نگاه جامعه به موضوع واسطه‌گری مورد تاکید قرار گرفت.
حضور کالاهای تولیدی استان اصفهان در فروشگاه‌های زنجیره ایی سوریه
مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:سوریه فرصت مناسبی برای حضور فعالان اقتصادی در بخش‌های مختلف است و ازاین‌رو هیات تجاری اتاق به ریاست رییس اتاق بازرگانی به این کشور سفر داشت.
وی به ارایه گزارشی از سفر هیات تجاری اتاق به سوریه پرداخت و گفت:در این سفر طی دیدار با نخست‌وزیر ،وزیر مسکن ،وزیر تجارت و رییس اتاق بازرگانی سوریه راه‌های همکاری اقتصادی بین اصفهان و سوریه بررسی شد .
وی تصریح کرد:سوریه دارای فروشگاه‌های زنجیره ایی به نام استهلاکیه است که می‌توان کالاهای تولیدی استان اصفهان را در آن عرضه کرد.
وی با اشاره به تشکیل ستاد بازسازی سوریه در اتاق بازرگانی اصفهان گفت:استان اصفهان می‌تواند با تشکیل یک شرکت یا کنسرسیومی زمینه حضور شرکت‌های پیمانکاری برای بازسازی زیرساخت‌ها سوریه فراهم کند.
 
 
وی سهولت در نقل‌وانتقال بانکی را عامل مهم در توسعه روابط اقتصادی ایران با سایر کشورها پرداخت و گفت:تا زمانی که روابط بانکی به شرایط عادی بازنگردد نمی‌توان انتظار بهبود محیط کسب‌وکار را داشت.
نگاه جامعه به پدید واسطه‌گری و دلالی بایستی  اصلاح شود
محسن پورسینا عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار اصلاح نگاه جامعه به پدید واسطه‌گری شد و گفت: متاسفانه در فضای اقتصاد جامعه دلالی و واسطه گری معنای منفی پیدا کرد و این در حالی است که این افراد می‌توانند زمینه صادرات محصولات واحدهای تولیدی را در بازارهای بین‌المللی فراهم کنند.
وی از صداوسیما خواست که در ساخت فیلم و سریال تجارت و واسطه‌گری را یک فعالیت ممدوح و ارزشمند جلوه دهد و افزود:تولیدکننده باید به کار تولید و تاجر به کار تجارت بپردازد تا چرخه اقتصادی کشور به‌درستی بچرخد.
نقش اتاق مشترک ایران و سوریه در تسهیل روابط اقتصادی دو کشور
 بهرام سبحانی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به اینکه بازار سوریه بازار دشواری برای اقتصاد استان اصفهان است افزود:تشکیل اتاق مشترک ایران و سوریه می‌تواند نقش مهمی در تسهیل روابط اقتصادی دو کشور داشته باشد.
رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد:کمک دولت به بازسازی سوریه نباید نقدی باشد بلکه به‌صورت کالا و خدمات پیمانکاری با استفاده از کالاهای ایرانی باید انجام گیرد
تقویت  شرکت‌های مدیریت صادرات می‌تواند..
مسعود گلشیرازی دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار حمایت اتاق از شرکت‌های مدیریت صادرات برای حضور در بازارهای هدف صادراتی شد و گفت:واحدهای تولیدی به‌جای حضور در بازارهای بین‌المللی می‌توانند از شرکت‌های مدیریت صادرات برای معرفی و فروش کالای خود استفاده کنند.
وی با اشاره به فرصت‌های اقتصادی بازار سوریه و قطر  برای استان اصفهان گفت:همکاری واحدهای تولیدی و شرکت‌های مدیریت صادرات می‌تواند رونق اقتصادی در استان ایجاد کند و زمینه اشتغال‌زایی جوانان تحصیل‌کرده را در بخش‌های بازرگانی و تولید فراهم سازد.
کسب‌وکارهای نوین  زمینه رشد اقتصادی و رونق کسب‌وکار را ایجاد می‌کند
رییس کمیسیون تجارت ضمن حمایت از کسب‌وکارهای نوین گفت:کسب‌وکارهای نوین  زمینه رشد اقتصادی و رونق کسب‌وکار در بخش‌های مختلف را ایجاد می‌کند و نباید نگران از دست رفتن برخی از فرصت‌های شغلی سنتی بود.
وی با اشاره به خدمات حمل‌ونقل اینترنتی دو شرکت در استان اصفهان گفت:در شرایطی که اقتصاد جهان به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌رود، ایجاد مانع پیش روی این روند کمکی به اقتصاد استان نمی‌کند. 
تمرکز بر نیازهای مصرفی عراق و سوریه
سید رسول رنجبران عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان خواستار تمرکز فعالان اقتصادی استان بر نیازهای مصرفی بازار عراق و سوریه شد و گفت:هنوز هیچ کشوری تمایل به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های اقتصادی این کشور را ندارد و نباید در این زمینه فعالان اقتصادی عجله کنند.
 
دولت خط اعتباری به سوریه را منوط به خرید کالاهای ایرانی کند
محمدجعفر برکتین عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه ساختار اقتصادی کشور صادراتی نیست،گفت: خدمات بانکی ،بیمه ایی و تولیدات صادر محور چالش های  است که بنگاه‌های اقتصادی با آن روبرویند.
وی تاکید کرد:دولت اختصاص خط اعتباری به سوریه را منوط به خرید کالاهای ایرانی و استفاده از توان پیمانکاری شرکت‌های داخلی کند و اجازه ندهد سایر شرکت‌های خارجی از این اعتبار استفاده کنند.
اتاق بازرگانی اصفهان با اتاق سوریه پروتکل همکاری امضا کند
مرتضی بیشه عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار امضای پروتکل همکاری بین اتاق بازرگانی اصفهان و سوریه شد و گفت:ایجاد یک پایلوت همکاری اقتصادی و سرمایه‌گذاری می‌تواند روابط اقتصادی اصفهان و سوریه را وارد مرحله جدیدی کند.
رییس کمیسیون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار اتاق نبود اطلاعات و آمار دقیق از بنگاه‌های اقتصادی استان را یکی از مسایل پیش روی تصمیم سازی اقتصادی دانست و گفت:آمار و اطلاعات دقیقی از تعداد ،بخش و میزان فعالیت واحدهای تولیدی در استان نیست .
وی با اشاره به راه‌اندازی  دفتر دیدبان کسب‌وکار در اتاق بازرگانی اصفهان گفت:این دفتر تلاش دارد که شاخص‌های کسب‌وکار استان را به‌طور مرتب اندازه‌گیری و در اختیار مسئولین دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دهد.
 
تقویت شتاب‌دهنده صادراتی می‌تواند به توسعه صادرات استان منجر شود
امیر کشانی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار سهیم شدن مسئولین سیاسی  در زیان واحدهای تولیدی در اثر سخنان  و تصمیمات یک‌شبه شد و گفت:وقتی یک مسوولی سخنانی را مطرح می‌کند و در اثر آن کالا  یک تولیدکننده در  کشور دیگر به فروش نمی رسد و بازمی‌گردد زیان آن را نباید فقط  تولیدکننده یا بازرگان بپردازد.
رییس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان خواستار توجه به شتاب‌دهنده‌های صادراتی استان شد و گفت:طرح شتاب‌دهنده صادراتی زمینه برای  حضور جوانان و فعالیت در بخش صادرات محصولات تولیدی فراهم می‌شود .
احمد خوروش رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار بررسی آمار و اطلاعات واحدهای معدنی و صنایع مرتبط به این بخش در اتاق شد و گفت:بررسی آمار فعالیت این واحدها و تاثیر عوامل اقتصادی بر آن می‌تواند در تصمیم سازی و تصمیم‌گیری مسئولین دولتی و نمایندگان محترم مجلس اثر مثبت داشته باشد.
همچنین مجتبی ملااحمدی نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان به ارایه گزارشی از عملکرد این کمیسیون طی دو سال گذشته پرداخت و گفت:این کمیسیون با  12 کمیته تخصصی در بخش‌های مختلف صنعتی  به تهیه سند استراتژیک توسعه نساجی ،بررسی سیاست‌های ارزی و ارایه طرح پایش اطلاعاتی واحدهای صنعتی استان پرداخته است .
گفتنی است در این جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان با حضور در  جلسه هیات نمایندگان به ارایه گزارشی از فعالیت این ستاد در شهرهای کربلا،نجف،سامرا و کاظمین پرداخت.  
آلبوم تصاویر 3070-4-1396