تاریخ : پنجشنبه 22 تير 1396
کد 1463

رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران در تبریز تاکید کرد؛ برندسازی الزام حضور در بازارهاي جهانی

رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران گفت: ایران بايد در بازسازی سوریه و عراق مشاركت جدي نمايد.
سید عبدالوهاب سهل آبادی رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران در نشست مشترك فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی و اعضاي فراكسيون نفت و نيرو در مجلس شوراي اسلامي گفت: گرامیداشت پر رنگ روز صنعت و معدن در همه استان ها نشان از توجه خاص نظام به این بخش دارد و آذربایجان شرقی با توجه به جایگاه ویژه‌ای که در بخش صنعت و معدن دارد این روز را به طور ویژه گرامی می دارد.
وی افزود: ما با مشکلات مهمی مواجه هستیم و زمان به سرعت می گذرد و باید قواي سه گانه و بخش خصوصی دست در دست هم مشکلات را حل کنند.
سهل آبادی در بخش ديگري از سخنان خود به با ارائه گزارش از اعزام هيات تجاري به سوریه گفت: ایران بايد در بازسازی سوریه و عراق مشاركت جدي نمايد و شرکت های ایرانی باید به طورویژه وارد بازار سوریه شوند.
وی به نقش حمایتی ایران در مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق اشاره‌ کرد و گفت: طبیعی است که شرکت های ایرانی با توجه به اين حمایت ها، فرصت بیشتری برای حضور در بازار سوریه داشته باشند.
رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران از دیدار با خود با نخست وزیر سوریه خبر داد و گفت: به نخست وزیر اين كشور اعلام كرديم  شرکت های ایرانی آماده کمک به بازسازی هستند ولي دولت نيز بايد فراهم شدن زير ساخت هاي لازم از جمله تسهيل در رفت و آمد فعالان اقتصادي و مديران شرکت های ایرانی به این کشور را در دستور كار خود قرار دهد.
وی به حضور برندهای بزرگ در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: برندسازی یکی الزام هاي حضور در بازار هاي جهانی است و خوشبختانه برندهای بزرگی در زمینه های مختلف در این استان فعال هستند.
سهل آبادي افزود: تشکیل شرکت های مشترک هم می تواند به موفقیت در بازار سوریه و عراق کمک کند و پیشنهاد می کنم مدیران صنایع در این زمینه همکاری کنند.